بیت کوین 100000

آیا بیت کوین می‌تواند در 2023 به قیمت 100 هزار دلاری برسد؟

در این مقاله با نگاهی به داده‌ها، شانس رسیدن بیت کوین به قیمت 100 هزار دلار را در سال 2023 بررسی می‌کنیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

پس از اینکه بیت کوین در نوامبر 2021 به بالاترین رقم تاریخی خود (نزدیک به 70000 دلار) رسید، بسیاری بر این باور بودند که ارز دیجیتال اصلی به اندازه کافی شتاب دارد تا به مرز شش رقمی 100000 دلار برسد. با این حال بیت کوین به همان سرعتی که رشد کرد سقوط کرد و به ریزش خود ادامه داد.

هم اکنون، از زمانی که بیت کوین در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید، بیش از 70 درصد کاهش یافته است. وقتی بازارهای نزولی و زمستان‌های کریپتو از راه می‌رسند، افت‌هایی به این بزرگی غیرمعمول نیستند، اما داده‌های گذشته نشان می‌دهد که وقتی این دوره‌های کاهش قیمت به پایان می‌رسد، افزایش‌ها می‌توانند به همان سرعتی که از دست رفته‌اند، بازگردند.

در تاریخ بیت کوین تنها سه سال بوده که بازدهی حداقل 48 درصدی نداشته است. برای اینکه بیت کوین در سال 2023 به 100000 دلار برسد، باید تا 490 درصد افزایش یابد. این ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما بیت کوین دو بار در تاریخ خود بازدهی سالانه بیش از 490 درصد را به ثبت رسانده است.

با این حال ما مطمئن نیستیم که بیت کوین بتواند به این زودی به آن نقطه 100 هزار دلاری برسد. برای درک بهتر آنچه که بیت کوین ممکن است در سال 2023 چگونه رفتاری داشته باشد، و اینکه آیا چه زمانی می‌تواند به مرز 100000 دلار برسد، باید به برخی از الگوهای چرخش حول وقایع نصف شدن (Halving) بیت کوین نگاه کنیم.

از گردش خارج شدن بیت‌کوین از صرافی‌ها

حدودا هر چهار سال یا 210000 بلاک که به بلاک چین اضافه می‌شود، بیت کوین رویدادی را پشت سر می‌گذارد که به آن نصف شدن (Halving) می‌گویند. هنگامی که عملیات نصف شدن رخ می‌دهد، پاداشی را که استخراج کنندگان بیت کوین برای استخراج دریافت می‌کنند به نصف کاهش می‌یابد و در نتیجه نرخ ورود ارز بیت کوین جدید به گردش کل این ارز دیجیتال را کاهش می‌یابد. تا کنون سه بار این اتفاق در تاریخ‌های نوامبر 2012، ژوئیه 2016، و می 2020 رخ داده است. پاداش ماینرها در ابتدا 50 بیت کوین بود، اما از آن زمان تا کنون به 6.25 بیت کوین کاهش یافته است و در ماه می 2024 به 3.125 کاهش خواهد یافت.

هالوینگ‌ها تصویر واضح‌تری را برای ما ترسیم می‌کنند

با کمال تعجب، وقتی تاریخ هالوینگ‌های گذشته را در نمودار قیمت بیت کوین ترسیم می‌کنیم، چند چیز مختلف برداشت می‌شود. قبل از بررسی آن‌ها باید بگویم که این اطلاعات بر اساس تاریخچه بیت کوین بوده و تضمینی نیست که بیت کوین در آینده از آن‌ها رعایت کند و ما از این اطلاعات فقط برای حدس و گمان استفاده می‌کنیم.

بر اساس داده‌های سه هالوینگ گذشته، قیمت بیت‌کوین معمولاً زمانی که به نصف دوره بعدی یعنی تقریباً ۱ و نیم سال می‌رسد، به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد. با گذشت تقریباً 18 ماه بعد، داده‌ها به ما نشان ‌می‌دهند که کف قیمتی بیت کوین احتمالا در این دوره زمانی رخ می‌دهد.

در گذشته، بیت کوین به تدریج بازدهی متوسطی از قیمت پایین تا هالوینگ بعدی داشته است. به طور متوسط، بیت کوین به قیمت 60 درصد از بالاترین قیمت قبلی خود در زمانی که هالوینگ بعدی انجام می‌شود، می‌رسد. این باعث می‌شود که قیمت بیت کوین در ماه می 2024 به حدود 40000 دلار برسد. این قیمت هنوز بازده بدی نیست، اما این بدان معناست که هیچ شانسی برای رسیدن بیت کوین به 100000 دلار در سال 2023 وجود ندارد.

بیت کوین کی به 100 هزار دلار خواهد رسید؟

اعتقاد ما بر این است که اگر بیت کوین به مرز 100000 دلار برسد، این اتفاق تا یک زمانی در سال 2025 رخ نخواهد داد. همان داده‌هایی که ما در حال ارزیابی بوده‌ایم، نشان می‌دهد که معمولاً 1.2 سال پس از نصف شدن، بیت کوین به بالاترین حد خود می‌رسد. اکنون هیچ الگوی روشنی در مورد اینکه بیت کوین پس از نصف شدن چقدر بالا می‌رود، وجود ندارد، اما ما تا حدودی مطمئن هستیم که می‌تواند 30 درصد بالاتر از بالاترین قیمت قبلی خود یعنی نزدیک به 70000 دلار باشد و با رد کردن 100 هزار دلار برای اولین بار به قیمت شش رقمی دست یابد.

بنابراین، برای سرمایه‌گذاران خوش‌بینی که امیدوار به بازگشت به سرخوشی سال 2021 هستند، اگر روندهای گذشته ادامه داشته باشد، احتمالاً باید تا سال 2025 منتظر بمانند تا بیت کوین به بالاترین حد خود در این دوره برسد. اما این اتفاق نباید به عنوان یک خبر بد برداشت و تلقی شود بلکه باید به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد. با کاهش بیش از 70 درصدی قیمت‌ها و خطر زیان‌های بیشتر، اکنون می‌تواند زمان خوبی برای قرار گرفتن در لیست سرمایه‌داران بیت کوینی باشد که در حال آماده‌سازی برای افزایش ارزش بلندمدت است. به یاد داشته باشید، بیت کوین به سرمایه گذار صبور و ثابت پاداش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH