مایکروسافت سرگرم تست اکسپلورر جدید برای ویندوز 11 است

مایکروسافت به روند تست ویژگی‌های جدید برای ویندوز 11 ادامه می‌دهد. این شرکت به‌دنبال افزودن فایل اکسپلورر جدیدی به ویندوز 11 است که راه‌اندازی دوباره آن پس از کرش کردن، مدت زیادی زمان نخواهد برد. بعلاوه هنگام کرش کردن اکسپلورر، آیتم‌هایی نظیر نوار وظیفه و دسکتاپ دیگر ناپدید نخواهند شد. این موضوع موجب افزایش سرعت و پایداری سیستم‌عامل خواهد شد.

در این راستا توسعه‌دهندگان، منطق مورد استفاده برای اکسپلورر را به شکلی اساسی تغییر خواهند داد. ورژن کنونی اکسپلورر با سیستم یکپارچه‌سازی شده و به نحوی بسیار قوی با آن ارتباط دارد. بنابراین چنان‌چه شما با مراجعه به بخش Task Manager، فرآیند explorer.exe را ببندید؛ در این‌صورت دسکتاپ همراه با میانبرها، تصاویر زمینه، نوار وظیفه و سایر المان‌ها ناپدید خواهند شد.

مایکروسافت در صدد حذف این مولفه‌ها از File Explorer و تفکیک آنها به‌عنوان المان‌هایی مستقل است. اگرچه هنوز مشخص نیست که این فرآیند به چه ترتیبی اجرا خواهد شد. با این‌حال نخستین قدم‌ها پیش‌تر برداشته شده است. در نسخه‌های آزمایشی ویندوز 11 امکان اجرای ابزار ShellAppRuntime.exe به‌صورت مجزا وجود داشت. این ابزار مسئولیت مدیریت عملکرد نوار وظیفه، دسکتاپ، سایر اجزای رابط کاربری مستقل از File Explorer را بر عهده دارد. در صورت بسته شدن این فرآیند، اینترفیس ویندوز از روی نمایشگر ناپدید می‌شود؛ اما اکسپلورر و فرآیند explorer.exe کماکان در حال اجرا باقی خواهند ماند.

تاکنون این ویژگی صرفا در دسترس اعضای برنامه تست بتای Windows Insider قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که این ویژگی جدید چه زمانی در نسخه پایدار ویندوز 11 ظاهر خواهد شد. بایستی توجه داشت که نخستین ورژن اکسپلورر در سال 1995 عرضه شد. با عرضه ویندوز 7، این ابزار از رابط کاربری جدیدی بهره گرفت؛ اما منطق کاری آن هیچ تغییری نکرد. همچنین اخیرا در ویندوز 11 زبانه‌های جدیدی به File Explorer افزوده شده است (اگرچه به لحاظ فنی، به‌کارگیری این زبانه‌ها در ویندوز 95 نیز امکان‌پذیر بود). با این‌حال هنوز از رابط دو صفحه‌ای خبری نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH