قبول شکست در برابر مدیاتک؛ کوالکام دیگر برای گوشی‌های میان‌رده تراشه تولید نخواهد کرد؟

یک دست‌اندرکار حوزه صنعت با نام رولاند کوانت اعلام کرده که کمپانی کوالکام احتمالا سرمایه‌گذاری روی تراشه‌های پایین‌رده و میان‌رده را کاهش خواهد داد. این افشاگر به منابع خبری مورد استناد خود هیچ اشاره ای نکرده است؛ اما در گزارش وی از وبسایت DigiTimes در کنار چند تارنمای دیگر صحبت شده است. در این گزارش به روند نزولی حاکم بر کل بازار تراشه اشاره شده است؛ موضوعی که در اطلاعات آماری پیش‌تر منتشر شده نیز به وضوح قابل رویت است.

بعلاوه به گفته رولاند کوانت چنان‌چه بخواهیم در رابطه با این حوزه صحبت کنیم؛ تنها می‌توانیم به اطلاعات ارائه شده پیرامون تراشه SM4450 اشاره نماییم. این تراشه مدل جانشین اسنپدراگون 4 نسل 1 به‌شمار رفته و احتمالا با نام تجاری اسنپدراگون 4 نسل 2 عرضه خواهد شد. این افشاگر در رابطه با سایر پلتفرم‌های جدید هیچ‌گونه اطلاعات دیگری را ارائه نمی‌دهد؛ اما به‌طور غیر مستقیم، شایعات مطرح شده را تائید می‌کند.

با توجه به تسلط مدیاتک بر بازار تراشه‌های پایین‌رده، کوالکام احتمالا روی ایده‌های گران‌قیمت‌تر و سازنده‌تر تمرکز خواهد کرد؛ حوزه‌‌هایی که موقعیت کوالکام در آنها همواره قدرتمند بوده است. متاسفانه این موضوع به‌ معنای کاهش فضای رقابتی در میان تولیدات پایین‌رده و در نتیجه کاهش گزینه‌های قابل انتخاب برای مصرف‌کنندگان خواهد بود.

رولاند کوانت پیش از معرفی دوربین‌های GoPro 9 Black و GoPro 10 Black اقدام به افشای مشخصات و قیمت‌گذاری دقیق آنها کرد. همچنین وی در گذشته رندرهایی دقیق از گوشی‌های نوکیا G21، شیائومی Mi A3، شیائومی Mi 9T، سامسونگ گلکسی زد فولد 4 و تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند دیگر را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH