چرا ایلان ماسک، بیش از 200 میلیارد دلار دارایی خود را در سال 2022 از دست داد؟

اولین کسی که بیش از 200 میلیارد دلار سرمایه دارد، جف بزوس نام دارد؛ او موسس و مدیر عامل بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان یعنی آمازون بوده و میزان دارایی خالصش نیز 126 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شده است.

پس از او، ایلان ماسک قرار می‌گیرد! او که مالک توییتر، موسس تسلا و غیره است، آوازه‌اش به همه‌جا رسیده است.

حالا مشخص شده که ثروتمندترین فرد پس از جف بزوس، یعنی ایلان ماسک، بیش از 200 میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است. دارایی فعلی ماسک 137 میلیارد دلار بوده که نسبت به ثروت 340 میلیارد دلاری‌اش در نوامبر 2021، 60 درصد کمتر شده است.

او تنها توانست یک سال در جایگاه ثروتمندترین مرد جهان باقی ماند؛ سپس برنارد آرنو از او پیشی گرفت و جایگاه اول را از آن خود کرد. او که یک کلکسیونر فرانسوی است، در حال حاضر 179 میلیارد دلار دارایی دارد.

اکتبر 2021 بود که بازار تسلا برای اولین بار ارزش یک تریلیون دلاری کسب کرد و به اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت رسید. اکنون، ایلان ماسک کمی نگران خودروهای تسلای خود است. زیرا بقیه رقبا در حال طراحی و تولید خودروهای الکتریکی هستند و امکان دارد در این صنعت از او پیشی بگیرند.

در این میان، ارزش سهام تسلا کاهش پیدا کرد. ماسک نیز برای خرید توییتر سهم بسیار زیادی از سهام خود در شرکت تسلا را فروخت. بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، دیگر سهام تسلا بزرگترین دارایی ایلان ماسک محسوب نمی‌شود. با این وجود، ارزش سهام اسپس‌ ایکس (با ارزش 44.8 میلیارد دلاری)، بیشتر از سهام تسلا خواهد بود.

سهام تسلا در سال گذشته تا 70 درصد ریزش پیدا کرد. ایلان ماسک سعی می‌کند مشکلات به وجود آمده در تسلا را برطرف کند. او قصد دارد این شرکت را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH