روز بزرگ اسپیس‌ایکس در پیش است؛ رکوردشکنی با ارسال بیش از 100 ماهواره به مدار زمین!

اسپیس‌ ایکس در سال 2002 توسط ایلان ماسک بنیان‌گذاری شد. او قصد داشت رویای همیشگی‌اش یعنی ساخت موشک قابل اطمینان را به واقعیت تبدیل کند. بدین ترتیب، ماسک تصمیم گرفت که 100 میلیون دلار از سرمایه خود را در سال 2006 روی این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

حالا اسپیس ایکس در سال جاری رکورد زده است! با شروع سال جدید میلادی، این شرکت نیز اعلام کرده که در سال گذشته توانست در 61 ماموریت مداری خود، رکوردی را ثبت کند. تمامی این ماموریت‌ها، با میزان موفقیت 100 درصدی همراه بودند و تعداد آنها نیز دو برابر ماموریت‌های انجام شده در سال 2021 خواهد بود.

اسپیس ایکس قصد دارد موشک فالکون 9 خود را در 3 ژانویه به فضا بفرستد. 114 فضاپیما نیز در همین تاریخ از زمین به فضا خواهند رفت.

ایلان ماسک گفته است که اگر تمام این ماموریت‌ها با موفقیت انجام شوند، رکورد جهانی ثبت خواهد شد. زیرا هند موفق شده بود بیشترین تعداد ماهواره‌ها را به فضا پرتاب کند.

هند در سال 2017، یک موشک PLSV (سامانه یک بارمصرف پرتاب) به همراه 104 فضاپیما را به مدار زمین فرستاد. در این بین، 103 مورد از آنها نانوماهواره بوده و وزن 1 تا 10 کیلوگرمی داشتند. اما اسپیس ایکس قصد دارد تعدادی پیکوماهواره (جرم 0.1 تا 1 کیلوگرم)، تاسواره (ماهواره‌های کوچک مکعبی به جرم حدود 1 کیلوگرم) و میکروسات‌ها (جرم 10 تا 100 کیلوگرم) را به فضا بفرستد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH