لپ تاپ ال جی گرم

لپ‌تاپ جدید ال‌جی Gram با صفحه نمایش OLED از مک‌بوک ایر 2 نیز نازک‌تر است!

دو لپ تاپ جدید ال جی از سری Gram معرفی شدند که یکی از آن‌ها با صفحه نمایش OLED از مک‌بوک ایر 2 نیز نازک‌تر است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

همواره با برگزاری CES 2023، لپ‌تاپ‌های جدید معرفی و عرضه می‌شوند و ال‌جی نیز از روند جا نمانده است. این شرکت در حال معرفی دو دستگاه جدید، LG Gram Style و LG Gram Ultraslim است که هر کدام با هدف ارائه طرح‌های نوآورانه یا طراحی بسیار نازک ساخته شده‌اند.

همراه با این دو مدل جدید، ال‌جی لپ‌تاپ‌های جدیدی را برای سری Gram در مدل‌های 14، 15، 16، 17 اینچی و 2-در-1 ارائه کرده است.

ال‌جی Gram Ultraslim باریک‌ترین لپ‌تاپ این شرکت است. این لپ‌تاپ تنها 0.43 اینچ (1.09 سانتی‌متر) ضخامت دارد و به سختی از مک‌بوک ایر M2 اپل (1.11 سانتی‌متر) به عنوان یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های ساخته شده پیشی می‌گیرد.

ال‌جی Gram Ultraslim همچنین به شهرت این شرکت برای ساخت برخی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با وزن ۲.۲ پوند ادامه می‌دهد.

با وجود این ویژگی‌ها، این لپ‌تاپ همچنان دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با وضوح Full HD و نسبت 16:9 با پوشش ضد تابش و بازتاب کم است. پنل OLED با به‌روز‌رسانی 60 هرتزی افزوده خوبی است. نسبت تصویر 16:9 این لپ‌تاپ مقدار کمی تو ذوق می‌زند زیرا اکثر لپ‌تاپ‌های مدرن به 16:10 تغییر کرده‌اند (همانطور که بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر ال‌جی در سال جاری نیز این کار را انجام دادند).

ال‌جی Gram Ultraslim در اعماق طراحی خود به پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل مجهز شده است.

مدل بعدی معرفی شده لپ تاپ ال جی Gram Style است. این مدل در نسخه‌های 14 و 16 اینچی عرضه می‌شود و تمرکز آن‌ها بر زیبایی ظریف است. نسخه‌های مختلف این مدل دارای طرح‌های شیشه‌ای با گزینه‌های رنگی هستند که با نور محیط به صورت پویا تغییر می‌کنند. تاچ پدهای لمسی پنهان دارای نور پس زمینه LED هستند که با لمس کاربر روشن می‌شود.

لپ تاپ ال جی Gram Style همچنین دارای اجزای پیشرفته‌ای است، از جمله پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Raptor Lake P-series، نسل چهارم PCIe SSD و نمایشگرهای ضد تابش 16:10 OLED و انعکاس کم که در دو مدل با رزولوشن WQXGA+ (3200 در 2000) با نرخ 120 هرتز یا WQXGA+ (2880 در 1800) با نرخ 90 هرتزی عرضه می‌شوند. صرف نظر از اینکه کدام را انتخاب می‌کنید، این صفحه نمایش‌ها باید عملکردی بسیار دیدنی داشته باشند.

لپ تاپ ال جی گرم

صدای Dolby Atmos نیز برای بهبود عملکرد صدای فراگیر به این لپ‌تاپ‌ها اضافه شده است.
مدل‌های جدیدی نیز به سری استاندارد LG Gram اضافه شده‌اند که به پردازنده‌های سری P اینتل نسل سیزدهم مجهز هستند. مدل‌های 16 و 17 اینچی، پردازنده‌های گرافیکی مجزای Nvidia RTX 3050 را برای عملکرد گرافیکی بیشتر ارائه می‌کنند.

سنگین‌ترین LG Gram با 3.2 پوند و سبک‌ترین آن تنها 2.2 پوند وزن دارد و دو مدل بزرگ‌تر از فن‌آوری نرخ تجدید متغیر (VRR) از 31 هرتز تا 144 هرتز و Dolby Atmos بهره می‌برند.

لپ تاچ ال جی Gram 2-in-1 از روند به‌روز‌رسانی به پردازنده‌های سری P Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل پیروی می‌کند و در 14 اینچ 16:10 با رزولوشن Full HD+ (1920 در 1200) یا 16 اینچ 16:10 با رزولوشن WQXGA+ (2550 در 1600) از نوع IPS ارائه خواهد شد.

تعدادی از برنامه‌های از پیش نصب شده یادداشت برداری و طراحی برای پشتیبانی از قلم استایلوس ال جی بر اساس فن‌آوری Wacom AES 2.0 نصب خواهند شد. با این حال، در بررسی‌های از LG Gram 2-in-1 سال گذشته، صفحه نمایش را برای کاربران طراح گزینه جذابی خوانده نشد.

تمامی لپ‌تاپ‌های معرفی‌شده از 8 تا 32 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت Gen 4 PCIe SSD قابل تنظیم هستند. بسته به مدل، مجموعه کاملی از پورت‌ها از جمله USB-C با تاندربولت 4، HDMI و کارت‌خوان‌های microSD در دسترس خواهد بود. همه وب‌کم‌ها با وضوح 1080p کار می‌کنند تا عملکردی بهتر در بخش ویدئو کنفرانس را ارائه دهند.

عرضه و انتشار همه این دستگاه‌ها از فوریه 2023 آغاز می‌شود ولی قیمت‌های آن‌ها هنوز توسط ال‌جی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH