ویژگی اتصال ماهواره‌ای آیفون 14 به گوشی‌های اندرویدی اضافه می‌شود

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در آیفون 14 و آیفون 14 پرو وجود دارد، پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا وقتی که اتصال وای‌فای وجود ندارد، از خدمات اضطراری استفاده کرده و پیام کمک ارسال کنند.

حالا نیز موتورولا با همکاری برند بریتانیایی Bullitt در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرده که قرار است این قابلیت را طی سه ماه آینده به گوشی‌های اندرویدی اضافه کند.

این ویژگی برای کاربرانی که در مناطق دورافتاده هستند و به وای‌فای دسترسی ندارند، طراحی شده و با برنامه سفارشی Bullitt Satellite Messenger کار می‌کند. این برنامه برای اندروید و iOS در نظر گرفته شده است.

در اتصال ماهواره‌ای، سیگنال‌های باند پهن تلفن همراه پیام را از طریق کانال ماهواره‌ای هدایت می‌کند. سازنده تراشه‌های مدیاتک نیز در طراحی این فناوری نقش دارند.

علاوه بر موتورولا و بولیت، هیروشی لاکهایمر نیز تایید کرد که این فناوری در اندروید 14 قرار خواهد گرفت. ایلان ماسک نیز اعلام کرده بود که می‌خواهد این فناوری را در ماهواره‌های استارلینک خود اضافه کند.

به علاوه، کوالکام نیز در این نمایشگاه از ماهواره اسنپدراگون رونمایی کرد. این فناوری اولین راه‌حل اتصال ماهواره‌ای در جهان است که برای پیام‌رسانی دو طرفه استفاده می‌شود. این ماهواره در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اندرویدی پریمیوم قرار می‌گیرد و در آن از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد شد.

ماهواره اسنپدراگون از سیستم مودم-RF Snapdragon 5G پشتیبانی کرده و در نیمه دوم سال 2023 در مناطقی که شرایط خوبی ندارند، عرضه می‌شود.

این شبکه از ماهواره‌های پیشرفته LEO تشکیل شده و می‌تواند بدون هیچ تاخیری، خدمات عرضه کند. میلیون‌ها نفر نیز هر روز دارند از این فناوری استفاده می‌کنند. نکته جالب این است که این ماهواره به دستگاه‌هایی نظیر لپ‌تاپ، تبلت، وسایل نقلیه و اینترنت اشیا (IoT) وصل خواهد شد. با پیشرفت هرچه بیشتر این فناوری، توسعه‌دهندگان می‌توانند خدمات بهتری را به کاربران ارائه دهند.

دورگا ملادی که معاون ارشد و مدیر زیرساخت‌های کوالکام است، گفت:

ماهواره اسنپدراگون می‌تواند خدمات خوبی را برای کاربرانی که در شرایط سختی هستند، عرضه کند. تنها چیزهایی که کاربران در این فناوری نیاز دارند، خرید اشتراک ماهانه و یک آسمان آبی بالای سر است؛ چرا که برای دسترسی به این فناوری باید در محیط باز حضور داشت. گوشی‌های هوشمند پریمیوم در اواخر سال جاری عرضه می‌شوند؛ تا آن زمان مشتاقانه منتظر ویژگی‌های جذاب قابلیت اتصال ماهواره‌ای خواهیم بود.

اگرچه سری آیفون 14 (آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس) اولین گوشی‌های هوشمندی بودند که از این ویژگی استفاده کردند، اما اکنون شاهد حضور این فناوری در گوشی‌های اندرویدی نیز خواهیم بود. ماهواره اسنپدراگون می‌تواند در مواقع اضطراری بسیار کاربردی عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH