خودروی الکتریکی شیائومی برای اولین بار در خیابان‌های شانگهای دیده شد!

شیائومی که غول فناوری چینی محسوب می‌شود، در طی این سال‌ها سعی کرده به خوبی در بازار تلفن‌ و دستگاه‌های هوشمند فعالیت کند. علاوه بر آن، این شرکت ادعا کرده که قرار است خودروی الکتریکی جدیدی را تولید و وارد بازار کند.

گرچه خودروهای بنزینی طرفداران زیادی دارد، با این وجود بیشتر کمپانی‌ها سراغ تولید خودروهای الکتریکی رفته‌اند. یکی از این شرکت‌ها، شیائومی است. این کمپانی اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی از خودروی الکتریکی جدید خود رونمایی کند.

ولی طبق تصاویر و اطلاعات جدیدی که منتشر شده، برخی از کاربران خودروی جدید این شرکت را در خیابان‌ها مشاهده کردند. گرچه هنوز صحت این اخبار تایید نشده است.

لی جون که مدیر عامل شرکت شیائومی است، اعلام کرده که این خودرو در نیمه اول سال 2024 وارد بازار می‌شود.

شیائومی پیش‌تر گفته بود که میزان سرمایه‌گذاری در بخش تولید خودرو در سه فصل اول سال 2022، 1.86 میلیارد یوان چین برآورد شده است؛ یعنی بیشتر از 270 میلیون دلار آمریکا!

همانطور که در تصاویر هم دیده می‌شود، روی خودرو کاوری وجود دارد. با وجود این عکس‌ها که در نزدیکی پارک علم و فناوری چین گرفته شده است، احتمالا این خودرو همان خودروی معروف شرکت چینی باشد.

خودروی شیائومی نیز مانند سایر خودروهای الکتریکی از سیستم اتوپایلت برخوردار بوده و انتظار می‌رود که قیمتی معادل با 40000 دلار داشته باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH