همکاری سامسونگ و AMD برای تولید تراشه آغاز می‌شود

شرکت AMD تولید بخش عمده‌ای از محصولات خود را به کمپانی TSMC واگذار می‌کند. از سوی دیگر شرکت GlobalFoundries مسئولیت تولید بخشی از محصولات AMD را بر عهده دارد؛ اگرچه فناوری مورد استفاده برای تولید این محصولات به فرآیند 12 نانومتری محدود شده است. اکنون بر اساس گزارش‌های منتشر شده به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز بخشی از تراشه‌های طراحی شده توسط AMD را تولید خواهد کرد.

با این‌حال سامسونگ برای انجام این‌کار از فرآیند تولید حتی قدیمی‌تری استفاده خواهد کرد. وبسایت DigiTimes گزارش می‌دهد که تولید محصولات AMD اساسا بر عهده کمپانی TSMC خواهد بود. این شرکت تایوانی، پردازنده‌های AMD مبتنی بر معماری‌های Zen 4 و Zen 5 را با استفاده از فرآیندهای N5 و N4 خود تولید می‌کند. اما سامسونگ و GlobalFoundries در زمینه تولید محصولات قدیمی‌تر فعالیت خواهند کرد. این محصولات شامل پردازنده‌های مبتنی بر معماری‌های Zen و +Zen و پردازنده‌های گرافیکی قدیمی‌تر هستند.

از سوی دیگر GlobalFoundries به استفاده از فرآیند 12 نانومتری خود موسوم به 12LP ادامه خواهد داد. سامسونگ نیز از فرآیند 14 نانومتری خود یا همان 14LP استفاده خواهد کرد. این فناوری فرآیندی پیش‌تر برای تولید نخستین نسل از پردازنده‌های Zen مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این سامسونگ فرآیندهای فنی بسیار مدرن‌تری را نیز در اختیار دارد؛ اگرچه این فرآیندها در مقایسه با ایده‌های TSMC بعضا مشکل‌ساز هستند. اما به‌طور کلی AMD احتمالا در آینده از ظرفیت‌های سامسونگ برای تولید محصولات شاخص‌تر خود استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH