هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل، امسال معرفی و عرضه خواهد شد!

یک شایعه‌ جدید درمورد هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است که تاریخ عرضه احتمالی آن را سه ماهه سوم سال میلادی می‌داند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

سال‌ها شایعه شده بود که اپل روی هدستی کار می‌کند که واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را ترکیب می‌کند، که گاهی اوقات واقعیت ترکیبی (MR) نامیده می‌شود. آخرین پیش‌بینی ما در مورد این دستگاه این است که اواخر امسال میلادی عرضه می‌شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر باتجربه صنعت، که معمولاً می‌داند در مورد اپل چه می‌گوید، توییت کرده است که هدست AR/VR از برنامه‌ریزی‌ انجام شده توسط اپل، به دلیل تست‌های سخت افزاری خاص و در دسترس بودن ابزارهای توسعه نرم افزار عقب مانده است.

به گفته مینگ چی کو، این بدان معناست که ممکن است بازه زمانی عرضه آن از سه ماهه دوم سال 2023 به سه ماهه سوم سال منتقل شود. افشاهای اطلاعات قبلی، از جمله یکی از Kuo، به عرضه دستگاه در نیمه اول سال جاری اشاره کرده بود.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

هنوز این احتمال وجود دارد که اپل دستگاه را زودتر از موعد و خیلی قبل‌تر از عرضه آن، معرفی کند. Kuo می‌گوید که «بر اساس روند توسعه فعلی»، می‌تواند در رویدادی در ماه مارس یا در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان که اپل هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌کند، رونمایی بزرگی از هدست واقعیت مجازی اپل داشته باشد.

همراه کردن توسعه دهندگان برنامه با سخت افزار جدید بسیار مهم است، اگر هیچ چیز قابل توجهی وجود نداشته باشد که بتوان از آن برای هدست AR/VR گران قیمت استفاده کرد، علاقه مندان زیادی برای خرید آن وجود نخواهد داشت.

از افشای اطلاعات قبلی به نظر می‌رسد که اپل می‌تواند سیستم عامل دستگاه جدید را realityOS نام‌گذاری کند، اگرچه این به هیچ وجه قطعی نیست. پس از سال‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌ها، دیدن این که اپل واقعاً چه چیزی را در زمان رونمایی بزرگ این هدست جمع‌آوری کرده است، بسیار جذاب خواهد بود.

تجزیه و تحلیل: یک حرکت بزرگ برای اپل

اگر نگاهی به عملیات تولید عظیمی را که اپل اجرا می‌کند، بیاندازیم، یعنی میلیون‌ها آیفون، آی پد، مک و سایر قطعات سخت افزاری را که این شرکت هر ماه تولید می‌کند، متوجه می‌شویم که (در کل) اپل موفق می‌شود همه این کارها را بدون هیچ مشکل جدی انجام دهد.

وقتی صحبت از ورود به دسته بندی محصولات جدید و متفاوتی مانند هدست AR/VR (یا خودرو) می‌شود، کمی چالش بیشتری در آن وجود دارد. قطعات و فرآیندها جدید هستند، و قبل از این‌ها، باید به این موضوع بپردازیم که آیا واقعاً کسی این محصول جدید را خریداری می‌کند یا خیر.

اپل واچ آخرین باری بود که اپل به جای به‌روزرسانی یک سری محصول موجود، از چیزی کاملاً تازه رونمایی کرد. پس از شروعی تا حدی پر از دست انداز، در نهایت کاربران، این پوشیدنی را پذیرفتند و اکنون این ابزار در محدوده سخت افزاری موفق اپل قرار گرفته است.

همانند ساعت هوشمند، هدست AR/VR برای اپل چیزی شبیه به تیری در تاریکی خواهد بود. این یک دسته از محصولات با تعداد زیادی رقیب موجود نیست، که به اپل فرصت بیشتری برای تعیین استانداردهای آینده واقعیت ترکیبی می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH