مک 2023

در انتظار یک ناامیدی؟ شایعه‌های بدی درمورد مک‌های 2023 اپل منتشر شده‌اند!

یک منبع معتبر در مورد شایعه‌های اپل، اخبار بد زیادی از برنامه‌ این شرکت برای سری مک در سال 2023 به ما می‌دهد که باید منتظر ناامیدی‌ها باشیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شایعات یک بار دیگر در مورد اپل در حال چرخش است و این بار ما درباره این موضوع که چه مک‌هایی در سال 2023 عرضه می‌شوند، شنیده‌ایم که ظاهرا باید آماده برخی ناامیدی‌ها باشیم.

همه این‌ها از یک منبع مشهور در مورد اپل، یعنی مارک گورمن آمده است. او در آخرین خبرنامه بلومبرگ به مواردی از جمله MacBooks، Mac Pro و iMacهای آینده اشاره کرد. مثل همیشه، با احتیاط فراوان با شایعات برخورد کنید، حتی آن‌هایی که از منابع معتبرتر هستند.

به گفته گورمن، در نیمه اول سال شاهد مک بوک پروهای 2023 جدید خواهیم بود، اما دقیقاً همان طراحی و ویژگی‌های مدل‌های 14 و 16 اینچی فعلی را خواهند داشت و تنها ارتقای واقعی تراشه‌های M2 Pro و M2 Max است. با این حال، حتی در آن بخش هم، شاهد افزایش عملکرد “حاشیه‌ای” خواهیم بود.

چیزی که می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد، برنامه‌های آشکار اپل برای یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر است که می‌تواند عنصر «بهینه» برای کل سری مک در سال جاری باشد، اگرچه گورمن نمی‌گوید چه مشخصاتی خواهد شد.

او همچنین به ما می‌گوید که مک بوک ۱۲ اینچی که قبلاً شایعه شده بود دیگر عرضه نمی‌شود، یا حداقل در نقشه راه آینده نزدیک نیست.

یک مک پرو جدید برای سال 2023 وجود خواهد داشت، اما این نیز از برخی جهات ناامید کننده است. گورمن معتقد است که برنامه‌های یک Mac Pro پیشرفته با پردازنده 48 هسته‌ای (152 هسته برای گرافیک) فعلا لغو شده است و اپل در عوض به سادگی مدلی با تراشه M2 Ultra را عرضه خواهد کرد.

گورمن خاطرنشان می‌کند که این اتفاق چند علامت سوال در مورد اینکه چگونه از نظر ارزش خرید با مک استودیو مقایسه می‌شود، ایجاد می‌کند و ظاهراً مک پرو جدید مانند نسخه 2019 خواهد بود.

ناامیدی بیشتری در تغییرات ظاهری وجود دارد که به این معنی است که رم سیستم توسط کاربر قابل ارتقا نیست، زیرا حافظه مستقیماً روی مادربرد لحیم می‌شود.

برای تکمیل وضعیت نسبتاً ضعیف اپل در 2023، یک iMac Pro بزرگ‌تر که توسط اپل به عنوان یک عرضه احتمالی در نظر گرفته شده بود، به گفته Gurman دیگر جایی در نقشه راه فعلی اپل ندارد. گورمن می‌گوید: «در این مرحله اگر این آی‌مک در سال 2023 برسد، شگفت‌زده خواهم شد.»

در مورد آی‌مک 24 اینچی اصلاح‌شده، ظاهراً تا زمانی که تراشه M3 آماده نشود، عرضه نخواهد شد، بنابراین احتمالاً سال 2024 یا شاید در پایان سال جاری شاهد آن باشیم.

تجزیه و تحلیل: شایعات نسبتاً غم انگیز است اما غیر منتظره نیست

باید به خاطر داشته باشیم که برخی از این‌ها فقط یک حدس و گمان آگاهانه است و گورمان ممکن است در برخی موارد (یا بسیاری از موارد) اشتباه کند. حتی اگر حق با او باشد، آنچه اپل اکنون فکر می‌کند ممکن است در آینده و هنگام عرضه تغییر کند.

به هر حال، با فرض صحت شایعات فوق، جای تعجب نیست که بشنویم که مک بوک پروها تغییر چندانی نسبت به نسخه‌های فعلی ندارند. اگرچه لغتی که گورمن از مدل‌های فعلی به‌عنوان پیشرفت «حاشیه‌ای» در عملکرد به کار می‌برد، باعث ایجاد هیجان برای محصولات جدید نمی‌شود.

اگر به یاد داشته باشید، انتظار داشتیم برخی از این محصولات جدید در اواخر سال 2022 عرضه شوند، و وقتی مشخص شد که این اتفاق نمی‌افتد، شایعه شد که زمان عرضه به سه ماه اول سال 2023 تبدیل شد.

اکنون، Gurman می‌گوید نیمه اول سال، که به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد عرضه در سه ماهه اول ممکن است اتفاق نیفتد، یک ناامیدی جزئی دیگر.

همانطور که از قبل می‌دانستیم، Mac Pro مجهز به سیلیکون اپل را در نمایشگاه CES 2023 ندیدیم، و احتمالا اکنون می‌دانیم که دلیل آن چه بوده است. در نهایت، هر جوری که مک پرو خواهد بود، احتمالا اپل باید آن را مناسب خط تولید خود بسازد تا مانند یک پیشنهاد معقول به نظر برسد.

اگرچه احتمال حضور رم غیر قابل ارتقا، یک گام به سمت عقب است. با رایانه‌های شخصی گران‌قیمتی مانند این مک، محدودیت‌ها در ارتقاء قطعات می‌تواند یک ناامیدی بزرگ باشد.

با این حال، ما هنوز آن مک بوک ایر 15 اینچی را داریم که به طور بالقوه در سال 2023 وارد بازار می‌شود، که می‌تواند بخش بزرگی از ناامیدی‌های سایر مک‌های موجود امسال را جبران کند، زیرا تفاوت‌های کمی در مقایسه با مدل‌های موجود دارد، یا از جهات دیگر کمی ضعیف‌تر است.

یک مک‌بوک ایر بزرگ‌تر مدت‌ها شایعه شده بود، و هرگز ظاهر نشد، اما شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد، مطمئناً برخی از افراد هستند که شدیدا طرفدار ایده نسخه 15 اینچی لپ‌تاپ باشند (و به همان اندازه، برخی از مردم هستند که در مورد آن محتاط‌تر عمل می‌کنند).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH