کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس در سال 1402

آیا تا به فکر کسب درآمد از وردپرس افتاده اید؟ خدمات وردپرس بسیار محبوب هستند: در حال حاضر بیش از 40 درصد از وب سایت‌های موجود در دنیای اینترنت با وردپرس طراحی شده است و تعداد آنها همچنان در حال افزایش می‌باشد. وردپرس دارای امکانات زیادی است که سفارشی سازی وب سایت براساس نظرات کاربر را فوق العاده آسان می‌کند. اگر یک توسعه دهنده باشید و آموزش پلاگین نویسی وردپرس یا آموزش php را گذرانده باشید، کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس می‌تواند کار آسانی باشد. اما حتی اگر چیزی از برنامه نویسی نمی‌دانید و می‌خواهید وارد این حوزه شوید، ساخت یک رابط کاربری دوستانه با وردپرس بسیار آسان است. در این مقاله ابتدا درمورد اینکه وردپرس چیست صحبت خواهیم کرد و در ادامه راه های قانونی کسب درآمد از وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان، متن باز (Open Source) و تحت وب است که بر پایه زبان برنامه نویسی PHP طراحی شده است. به بیانی ساده‌تر، وردپرس یک سیستم برای ساخت وب سایت است و با استفاده از آن می‌توانید وب سایت‌های مختلفی را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید، از جمله: انواع فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، سیستم‌های رزرواسیون هتل و یا خرید بلیط و… .

وردپرس به خوبی با انواع پایگاه داده مانند MySQL کار می‌کند و دارای افزونه‌های زیادی است و به شما کمک می‌کند تا امکانات جدیدی را بدون نیاز به کدنویسی به وب سایت خود اضافه کنید. علاوه بر آن به دلیل جامعه بزرگ و فعال علاقه مندان، پشتیبانی از وردپرس بسیار عالی است. قالب‌ها یا تم‌های وردپرسی مختلفی توسط توسعه دهندگان برای تغییر چیدمان و طراحی وب سایت به صورت رایگان و غیررایگان در دسترس است.

یادگیری برنامه نویسی وردپرس

وردپرس دارای بخش‌های مدیریتی مختلف و امکانات زیادی است که بسیاری از آنها به طور مستقیم با برنامه نویسی در ارتباط نیستند. شما بسته به هدف خود باید یک منبع یادگیری مناسب را پیدا ‌کنید.

یکی از مجموعه های موفق در حوزه آموزش وردپرس ، همیاروردپرس و همیار آکادمی است اما سون لرن به صورت تخصصی در دوره ای تحت عنوان متخصص وردپرس به آموزش برنامه نویسی وردپرس پرداخته.این دوره سون لرن مناسب افرادی است که علاقه‌مند به یادگیری عمیق وردپرس هستند و می خواهند هرکاری در وردپرس را با کدنویسی انجام دهند.

روش های کسب درآمد از وردپرس

برای کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس، ابتدا باید از خود بپرسید که در چه چیزی مهارت دارید:

  • ممکن است دانش زیادی در مورد موضوعی داشته باشید که بسیاری از مردم به دنبال اطلاعات در مورد آن هستند.
  • ممکن است دانش فنی و کامپیوتری داشته باشید.
  • شاید تجربه در روزنامه نگاری داشته باشید.
  • ممکن است علاقه مند به ایجاد روابط با دیگران و ایجاد شبکه باشید.

در هر یک از این موارد، اگر یاد بگیرید که پتانسیل کامل وردپرس در آن را بدانید، می‌توانید جهشی در حرفه و درآمد خود داشته باشید. شاید اولین ایده‌ای که به ذهن هر کسی می‌رسد، ایجاد یک وب سایت با وردپرس باشد. هرچند که این روش یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد از وردپرس است، اما جالب است بدانید که راه‌های مختلف دیگری برای کسب درآمد بیشتر وجود دارد که در ادامه به مهمترین آنها می‌پردازیم.

ایجاد، توسعه و فروش افزونه

افزونه‌ها (پلاگین‌ها) و تم‌ها امکانات جدا نشدنی برای ایجاد یک وب سایت وردپرسی هستند. بنابراین کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس در بخش افزونه‌ها یکی از روش‌های معمول در وردپرس است. کافی است مشکلات کاربرانی که با وردپرس کار می‌کنند را شناسایی کرده، یک راه حل برای آنها طراحی کنید و در نهایت آن راه حل را در قالب یک افزونه برای فروش بگذارید.

اگر مخاطب مایل به خرید افزونه شما باشد، حتی می‌توانید از وردپرس به صورت دلاری درآمد کسب کنید یا اینکه افزونه های خود را در سایت هایی نظیر ژاکت و راستچین به فروش بگذارید. قبل از انجام این روش بهتر است چند نمونه از افزونه‌های محبوب را که به درآمدزایی خوبی رسیده‌اند، بررسی کنید تا از طریق توسعه و فروش افزونه پول خوبی به دست آورید.

سفارشی سازی تم و قالب

برای ایجاد قالب‌های جذاب وردپرس باید بدانید که مخاطب هدف شما کیست و چه کسی می‌خواهد در آینده از این قالب استفاده کند. در غیر این صورت، موفق به جذب مخاطب نخواهید شد.

شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی طراحی قالب وردپرس مشغول به کار هستند و از این راه درآمدهای هنگفتی دارند. بسیاری از این شرکت‌ها قالب‌های طراحی شده خارجی را به صورت راست چین درآورده و در اختیار مارکت های فروش قالب وردپرس نظیر راستچین ، ژاکت و … قرار می‌دهند. پس اگر یک طراح حرفه‌ای نیستید نگران نباشید.

مشاوره، سئو و امنیت

وظیفه اصلی یک نیروی سئو این است که مشکلاتی از قبیل سرعت بارگذاری سایت، نمایش صفحات و کارآمد بودن رابط کاربری را بررسی کند و در نهایت با بهبود مسائل، میزان بازدید از یک وب سایت را افزایش دهد. پس برای کسب درآمد از وردپرس در این روش باید بر اصول سئو (به خصوص در وردپرس) مسلط باشید. البته باید دقت کنید که برای مشاوره در بخش امنیت باید یک مجموعه‌ی قوی داشته باشید تا کارفرمایان دیگر بتوانند به شما اطمینان کنند. می‌توانید از کارفرمایانی که تجربه موفق داشتند بخواهید تا نظرات خود را درمورد شما بیان کنند و این نظرات را به عنوان یک سند قوی در وب سایت خود قرار دهید.

تعمیر و نگهداری وب سایت

یکی از روش‌های مهم برای کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس، نگهداری و پشتیبانی از وب سایت‌های وردپرسی است. بسیاری از کارفرمایان به دلیل پیچیدگی وب سایت‌شان و مسائل امنیتی، ترجیح می‌دهند که نیروی متخصصی استخدام کنند تا تنها مشکلات ریز و درشت قالب وردپرسی فعلی را برطرف کنند. وردپرس با به کارگیری سه زبان‌ برنامه نویسی یعنی HTML، CSS و PHP و پلاگین‌های جاوا اسکریپت مانند جی کوئری، ساخت وب سایت را ممکن می‌کند. پس به هر کدام از این زبان‌ها مسلط باشید می‌توانید مشغول به کار شوید.

کسب درآمد آنلاین با تبلیغات

اگر یک سایت پرمخاطب با بازدید بالا دارید، می‌توانید از ارائه تبلیغات در کنار خدمات خود، درآمد خوبی کسب کنید. انجام این کار زحمت خاصی ندارد، فقط کافی است از محتوا و ترافیکی که در حال حاضر دارید نهایت استفاده را ببرید.

اکثر سرویس‌دهندگان و سایت‌های تجاری طرح‌های مشارکتی دارند. با قراردادن تبلیغات این سرویس‌دهندگان براساس میزان بازدید و یا تعداد کلیک روی تبلیغ، مبلغی به حساب شما واریز می‌گردد. همچنین می‌توانید پست‌های سفارشی بنویسید. در هر حال بهتر است برای کسب درآمد از وردپرس با این روش، قبل از هرکاری با تیم‌های بازاریابی مشورت کنید.

جمع بندی

بیش از یک دهه است که وردپرس اولین انتخاب توسعه دهندگان برای ایجاد یک وب سایت می‌باشد. بنابراین، اگر کار با وردپرس و نحوه مدیریت کردن آن را به طور کامل یاد بگیرید، می‌توانید برای کسب و کارهای مختلف وب سایت موردنظر را طراحی کنید. با یادگیری وردپرس شما یک مهارت فوق العاده خواهید داشت تا به حرفه یا کسب و کارتان قدرت ببخشید. یادگیری وردپرس به خصوص برای مشاغل فریلنسری بسیار مناسب است. در این مقاله درمورد این صحبت کردیم که وردپرس چیست و راه‌های مختلف کسب درآمد از وردپرس را توضیح دادیم. اگر همچنان درمورد راه‌های کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

نوشته نازنین کریمی مقدم متخصص برنامه نویسی

2 در مورد “کسب درآمد از برنامه نویسی وردپرس در سال 1402”

  1. یکی از زمینه هایی که واقعا توی ایران میشه ازش درآمد های خوب بدست آورد همین برنامه نویسی پلاگین و قالب وردپرس هست.
    ما دوستی داریم توی ژاکت و راستچین میره قالب های خارجی ترجمه میکنه و تونوسته یه درآمد عجیب غریب از این حوزه داشته باشه.
    یعنی کسب درآمد از وردپرس تو ایران به حدی ساده است که اگر کسی نتونه حتما ایراد از خودشه و باید بررسی کنه و ایرادش رو حل کنه

  2. من الان 3 ماهه تونستم با انتشار قالبی که طراحی کردم در یکی از فروشگاه های اینترنتی فروش قالب وردپرس ، کسب درآمد داشته باشم .
    به این سادگی نیست واقعا شما باید مهارت های مختلفی بلد باشید تا بتونید از این روش کسب درآمد کنید ، یکیش برنامه نویسیه یکی دیگش شناخت دقیق بازار و بررسی کالاهاییه که کاربرها بهش نیاز دارن یکی دیگه اش آینده نگریه که بتونی حدس بزنی در 2 سال آینده چه قالب افزونه یا هر ابزاری بسیار زیاد مورد توجه کاربرها قرار میگیره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH