آپدیت جدید سری گلکسی واچ سامسونگ، تجربه کاربری دوربین را بهبود می‌دهد

امروز سامسونگ آپدیت جدیدی را برای هدفون‌های TWS خود موسوم به گلکسی بادز 2 پرو و ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 5 منتشر کرد. این آپدیت‌ها با هدف بهبود تجربه کاربری استفاده از دوربین در گوشی‌های متصل شده به گجت‌های فوق طراحی شده‌اند.

گلکسی بادز 2 پرو از قابلیت جدید ضبط 360 درجه‌ای صدا بهره‌مند شده است. در نتیجه میکروفون تعبیه شده روی هر هدفون، صدا را به‌صورت 360 درجه‌ای دریافت نموده و آن‌را به ویدیوی در حال ضبط شما اضافه می‌کند.

بر اساس اعلام سامسونگ، این موضوع ظاهرا بدان معناست که افرادی تماشاکننده ویدیوهای شما هستند؛ احساس می‌کنند که در مرکز موقعیت قرار دارند. در نتیجه این افراد صداها را به شکلی واقعی و همه‌جانبه شنیده و مشخصه مذکور، نوعی تجربه حضوری را برای آنها شبیه‌سازی می‌کند.

این ویژگی از بلوتوث LE Audio استفاده می‌کند. چنین قابلیتی امکان ضبط صدا با 2 گوشی و استفاده از میکروفون‌های تعبیه شده روی ایرفون‌های سمت چپ و راست به‌صورت همزمان را فراهم می‌کند. چنان‌چه صاحب یک ساعت هوشمند از خانواده گلکسی واچ 4 یا گلکسی واچ 5 هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که گجت شما به‌زودی آپدیت جدیدی را دریافت خواهد کرد.

این به‌روزرسانی قابلیت بزرگنمایی را به اپلیکیشن Camera Controller اضافه می‌کند. این مشخصه همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ امکان کنترل میزان زوم دوربین گوشی را فراهم می‌کند. بدین منظور صرفا کافیست که کاربر اندکی صفحه ساعت یا قاب چرخان آن لمس کرده یا بچرخاند.

بر اساس اعلام سامسونگ این قابلیت جهت ثبت تصاویر سلفی گروهی یا عکس‌های گروهی از راه دور مناسب است؛ چرا که بدین‌ترتیب کاربران از دویدن به سمت گوشی جهت تنظیم ایده‌آل کادربندی عکس بی‌نیاز خواهند بود.

مشخصه ضبط 360 درجه‌ای صدا به‌صورت تدریجی برای گلکسی بادز 2 پرو ارائه خواهد شد. اما در حال حاضر کاربران صرفا در صورت در اختیار داشتن گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 قادر به استفاده از این مشخصه خواهند بود؛ چرا که پشتیبانی از بلوتوث LE Audio امری ضروری خواهد بود. گوشی‌های آینده سری گلکسی S23 سامسونگ نیز قطعا از این ویژگی پشتیبانی خواهند کرد.

نسخه به‌روزرسانی شده اپلیکیشن Camera Controller برای دستگاه‌های گلکسی واچ 5، گلکسی واچ 5 پرو، گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک از اوایل ماه فوریه در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH