سونی رقیب اصلی سامسونگ می‌شود؛ فروش 51.6 درصدی سنسور دوربین گوشی سونی در سال 2022!

شرکت ژاپنی سونی از سال 1946 در زمینه تولید صنایع موسیقی و فیلم، وسایل الکترونیکی و تلویزیون‌، بازی‌های ویدیویی و غیره فعالیت می‌کند. این شرکت اکنون به عنوان بزرگ‌ترین رقیب شرکت‌هایی هم‌چون ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک و توشیبا شناخته شده و در عرصه طراحی سنسور دوربین گوشی سونی نیز فعالیت دارد.

این شرکت از مدت‌ها قبل سعی داشت سنسورهای CMOS را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده و بسازد. سونی موفق شد در سه ماهه سوم سال 2022 از رقیب اصلی خود در این عرصه یعنی سامسونگ پیشی بگیرد.

سونی 51.6 درصد از کل سهم فروش سنسور را در بازار به خود اختصاص می‌دهد. این در حالی است که سامسونگ موفق شد تنها 15.6 درصد از سهم بازار را از آن خود کند. در سال گذشته، سونی و سامسونگ توانستند به ترتیب 46 درصد و 29 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشند. این ارزیابی نشان می‌دهد که سونی با پیشرفت روبرو شده ولی این مسئله نه تنها برای سامسونگ صدق نمی‌کند بلکه نشان‌دهنده ضعف این شرکت در این عرصه خواهد بود.

تحلیلگران عقیده دارند این افزایش فروش سونی به این دلیل است که سایر شرکت‌ها تا حد زیادی از سنسور بزرگ دوربین این کمپانی در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH