قدرتمندترین مک بوک پرو اپل معرفی شد

شرکت اپل از دو لپ‌تاپ‌ پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. این دو مک‌بوک که M2 پرو و M2 مکس نام گرفته‌اند، نمایشگر 14 و 16 اینچی دارند. اپل خاطرنشان کرد که این محصولات به حافظه 96 گیگابایتی مجهز شده‌اند.

مک‌بوک M2 پرو از پردازنده 10 یا 12 هسته‌ای استفاده می‌کند که نسبت به مک‌بوک M1 پرو، ارتقای عملکرد 20 درصدی به خود دیده است. پهنای باند این‌بار به 200 گیگابایت در ثانیه می‌رسد که در مقایسه با اپل M2، پیشرفت دو برابری خواهد داشت. همچنین سرعت پردازنده گرافیکی نیز 30 درصد افزایش یافته است. این در حالی‌ست که موتور جدید اپل در این دستگاه که موتور عصبی (Neural Engine) نام دارد، تا 40 درصد سریع‌تر شده است.

براساس اطلاعاتی که شرکت سازنده منتشر کرده است، مک‌بوک اپل M2 پرو، در مقایسه با نسل‌های قبلی مبتنی بر اینتل، 80 درصد سریع‌تر شده‌اند. این دستگاه می‌تواند در فتوشاپ تصاویر نیز به خوبی عمل کند و سرعت بالایی داشته باشد.

مک بوک M2 مکس از یک پردازنده گرافیکی 38 هسته‌ای بهره برده است. این پردازنده نسبت به چیپستی که در اپل M1 مکس به کار رفته بود، 30 درصد سرعت بیشتری دارد. پهنای باند نیز 400 گیگابایت بر ثانیه برآورد شده است.

پردازنده اصلی این دستگاه نسل جدید 12 هسته‌ای است که نسبت به پردازنده اپل M1 مکس، 20 درصد سرعت بیشتری دارد. اپل در این مدل از جلوه‌های ویژه سینما چهاربعدی استفاده کرده که موجب می‌شود نسبت به سریع‌ترین مک‌بوک‌های مجهز به اینتل و نسل قبلی به ترتیب 6 برابر و 30 درصد سرعت بیشتری داشته باشد.

حالا به بخش نمایشگر لپ‌تاپ‌ها می‌رسیم! هر دوی این دستگاه‌ها، از نمایشگر Liquid Retina XDR به همراه لنز FaceTime 1080p HD استفاده می‌کنند. نمایشگر به شش بلندگو مجهز شده و طبق ادعای اپل، باتری می‌‌تواند تا 22 ساعت شارژ نگه داشته باشد.

برخی از ویژگی‌های لپ‌تاپ‌M2 پرو عبارتند از:

  • وای‌فای بی‌سیم 6E 3
  • پورت HDMI که برای نمایشگرهای 8K تا 60 هرتز و 4K تا 240 هرتز طراحی شده است
  • سه عدد پورت Thunderbolt 4
  • کارت حافظه جانبی SDXC
  • شارژ مگ‌سیف 3 اپل
  • و یک جک هدفون که از دستگاه‌های با امپدانس بالا پشتیبانی می‌کند

موادی که در مدل لپ‌تاپ‌M2 پرو استفاده شده، به طور کامل بازیافتی هستند؛ یعنی از آلومینیومی که در بدنه و قلع و طلایی که در آهن ربا و برد مدار تعبیه شده‌اند، 100 درصد بازیافتی خواهند بود. علاوه بر آن، پلاستیک به کار رفته در نوت‌بوک‌ها نیز 35 درصد قابلیت بازیافت خواهند داشت.

لپ‌تاپ‌های M2 پرو و M2 مکس از 8 ترابایت حافظه SSD پشتیبانی می‌کنند که نسبت به نسل قبل تغییری به خود ندیده است.

قیمتی که برای مک‌بوک M2 پرو در نظر گرفته شده، 2000 تا 2500 دلار است. قیمت نسخه M2 مکس نیز از 3099 دلار تا 3500 دلار متغیر خواهد بود. اپل اعلام کرده که قرار است از 24 ژانویه فروش این دو مدل را در ایالت متحده آغاز کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH