شرکت مزدا از قدرتمندترین خودروی خود رونمایی می‌کند

شرکت ژاپنی مزدا که در سال 1920 تاسیس شد، نقش مهمی در ایران ایفا کرده است. این شرکت از دهه هفتاد میلادی، در عرصه تولید و طراحی خودروهای سواری و وانت‌ فعالیت دارد و هنوز هم علاقمندان زیادی هستند که از خودروهای جدید این شرکت استقبال کنند.

این کمپانی چند روز قبل نیز از کراس‌اوور MX-30 e-Skyactiv R-EV خود رونمایی کرد که به یک موتور پیستونی چرخشی مجهز شده بود.

در حال حاضر، مزدا قصد دارد از کراس‌اوور مزدا CX-90 مدل 2024 خود پرده بردارد. شرکت مزدا در این باره اینچنین گفت که این مدل جزو یکی از قدرتمندترین خودروهایی است که تاکنون توسط این شرکت تولید شده است.

موتوری که در این خودرو استفاده شده، از نوع توربو 3.3 لیتری است که می‌تواند به راحتی پاسخگوی تمامی نیازهای کاربران باشد.

این پیشرانه 6 سیلندر خطی توربوشارژ 3.3 لیتری قادر است قدرتی معادل با 340 اسب بخار و گشتاوری برابر با 500 نیوتن متر داشته باشد. مزدا خاطرنشان کرد که این میزان از گشتاور و قدرت می‌تواند در بین موتورهای بنزینی مزدا جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

شرکت سازنده حتی به فکر محیط‌ زیست نیز بوده است! چرا که برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی از سیستم هیبریدی خوبی بهره برده گرچه هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین قیمت این خودرو باید کمی صبر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH