لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک 3 و بوک 3 پرو رونمایی شدند

سامسونگ که قبل‌تر از این‌ها اعلام کرده بود که قصد دارد در رویداد جدید خود از محصولات جدیدش پرده بردارد، علاوه بر سری سامسونگ گلکسی S23، از لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کرد. این دستگاه‌ها که گلکسی بوک 3، بوک 3 پرو و بوک 3 اولترا نام گرفته‌اند، ویژگی‌های جذابی دارند. مدل اولترا قدرتمندتر بوده و برای پیش‌فروش آماده‌ شده‌اند.

مدل گلکسی بوک 3 که به صورت 360 درجه طراحی شده است، اندازه 14 اینچی داشته و فرمتی شبیه به مدل تاشو به خود گرفته است. اما اکنون این مدل از قلم S سامسونگ بهره می‌برد، در نتیجه می‌توان به جای یک تبلت از آن استفاده کرد. مدل گلکسی بوک 3 پرو هم که در دو مدل معمولی و 360 درجه طراحی شده، به ترتیب سایزهای 14 و 16 اینچی خواهد داشت.

پنل‌ دو مدل، داینامیک امولد 2X با رزولوشن 2880 در 1800 است که رفرش ریت 120 هرتزی دارد. با این روش، سامسونگ سعی کرد قدمی بزرگتر بردارد و از پنل‌های 60 هرتزی فول اچ‌دی سری گلکسی بوک 2 پرو پیشی بگیرد.

طراحی مدل‌ها عوض شده و به جای بدنه سبک‌تر، این بار شاهد شاسی آلومینیومی هستیم. در نتیجه، این لپ‌تاپ‌ها سنگین‌تر هستند. برای مثال نسخه بوک 3 پرو 14 اینچی، وزنی معادل با 2.58 پوند و مدل 16 اینچی وزنی برابر با 3.4 پوند دارد. با این حال، فوق‌العاده نازک هستند و به ترتیب ضخامتی برابر با 11.3 میلی‌متر، 12.5 میلی‌متر و 12.8 میلی‌متر دارند.

همچنین گلکسی بوک 3 اکنون به قابلیت 5G مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های این دو مدل می‌توان به نمایشگر سوپرامولد تاچ، کیبورد بک‌لیت و اتصال وای‌فای 6E اشاره کرد.

همچنین پردازنده دستگاه‌ها از نوع نسل 13 اینتل به همراه حداکثر 32 گیگابایت رم با دو پورت تاندربولت 4 است. سامسونگ سعی کرد که در تمام مدل‌ها از جمله مدل اولترا، پورت‌های USB-A ،HDMI، جک هدفون و درگاه میکرو SD را طراحی کند. مدل‌های 360 درجه به قلم S Pen نیز مجهز شده‌اند.

خریداران می‌توانند از بین مدل‌ها، دستگاه‌هایی با پردازنده‌های Core i5-1340P و Core i7-1360P را انتخاب کنند. هر مدل از 16 گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD PCIe 4.0 استفاده می‌کند. ویندوز 11 به همراه دیگر امکانات همیشگی سامسونگ مانند Quick Share ،Private Share، گلکسی نوتز و غیره روی دستگاه‌ها عرضه می‌شود.

باتری مدل‌ 14 اینچی، 63 وات ساعت بوده و باتری مدل‌ 16 اینچی نیز 76 وات ساعت برآورد شده است. علاوه بر این‌ها، شارژر 67 واتی نیز در جعبه دستگاه‌ها وجود دارد. علاقمندان می‌توانند لپ‌تاپ بوک 3 پرو را با قیمت 1449 دلار پیش‌‌خرید کنند. گرچه قیمت ممکن است براساس اندازه و ظرفیت دستگاه متفاوت باشد. سامسونگ اعلام کرده قصد دارد در 17 فوریه، مدل‌های مذکور را وارد بازار کند.

اکوسیستم گلکسی سامسونگ

اکنون کاربران سامسونگ می‌توانند به آسانی لپ‌تاپ و گوشی هوشمند سامسونگ خود را باهم جفت کنند. همچنین، تمام برنامه‌های گوشی‌های هوشمند این شرکت به لپ‌تاپ‌های جدید اضافه شده است. مدل‌های جدید همچنین از سیستم Samsung Multi Control بهره برده‌اند. با این قابلیت می‌توانید از طریق کیبورد یا صفحه لمسی لپ‌تاپ گلکسی بوک، تبلت یا گوشی هوشمند خود را کنترل کنید.

گرچه در گذشته نیز این ویژگی در دسترس کاربران قرار گرفته بود، اما تنها می‌شد از طریق تبلت به آن دسترسی داشت. علاوه بر آن، می‌توان از تبلت گلکسی به عنوان نمایشگر دوم لپ‌تاپ استفاده کرد. همچنین، در حال حاضر کاربران می‌توانند تصاویر موردعلاقه خود را که در فایل Expert RAW هستند، به صورت خودکار از گوشی به لپ‌تاپ منتقل کرده و نسبت به ادیت آنها در Adobe Lightroom اقدام کنند.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که در سری گلکسی بوک 3، ویژگی Samsung Pass و Single Sign On قرار گرفته که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به تمام برنامه‌های سامسونگ خود وارد شده و دسترسی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH