سازندگان اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی جدید بر پایه هوش‌مصنوعی تولید می‌کنند

بنیانگذاران اینستاگرام با اپلیکیشنی جدید برگشته‌اند که بر پایه هوش مصنوعی کار می‌کند.

همانطور که توسط The Verge گزارش شده است، کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران اینستاگرام، با یک برنامه اجتماعی جدید بازگشته‌اند که به دنبال ادغام اخبار و یادگیری‌ ماشین است. این برنامه که Artifact نام دارد، اخباری را که دوست دارید درباره آن‌ها بخوانید، یاد می‌گیرد و فید خود را با مقالاتی که فکر می‌کند از آن لذت خواهید برد، به روز می‌کند.

در این برنامه به نظر می‌رسد که الگوریتم TikTok با Apple News یا Google News ادغام شده است، اما یک جنبه اجتماعی نیز در Artifact وجود دارد. به زودی، این شرکت اعلام خواهد کرد که می‌توانید سایر کاربران را در برنامه دنبال کنید تا اخباری را که به اشتراک می‌گذارند مشاهده کنید. همچنین می‌توانید درباره آن داستان‌ها با سایر کاربران نظر بدهید یا مکالمه خصوصی داشته باشید.

سیستروم گفت که یادگیری ماشین یا ماشین‌لرنینگ یکی از موارد کلیدی مورد نیاز برای اپلیکیشن است و توضیح داد که “در طول سال‌ها، چیزی که من یاد گرفتم این بود که هر بار که از یادگیری ماشین برای بهبود تجربه مصرف کننده استفاده می‌کنیم، همه چیز خیلی سریع بهتر می‌شود.”

سیستروم گفت: من آن تغییرات و بهبود‌ها را دیدم و به این فکر کردم که این آینده شبکات اجتماعی است و چیزی که برای من خنده‌دار بود این است که وقتی به اطراف نگاه می‌کردم، گفتم چرا این اتفاق تا الان در شبکات مجازی مختلف مانند فیسبوک و توییتر رخ نداده است؟

ولی چرا بنیانگذاران اینستاگرام پس از فروش تقریباً یک میلیارد دلاری اینستاگرام، همچنان روی ساخت اپلیکیشن‌ها کار می‌کنند؟ سیستروم گفت که ما اساساً ساختن را دوست داریم. هیچ جای دیگری در جهان وجود ندارد که ما ترجیح دهیم به جای نوشتن کد و ساختن محصولاتی که مردم از آن لذت ببرند، وقت خود را صرف آن کنیم . من فقط این کار را دوست دارم.

او گفت: “من فکر می‌کنم یادگیری ماشین بدون شک جالب‌ترین چیزی است که در حال حاضر باید روی آن کار کرد.” نه به این دلیل که صرفا جدید است، بلکه چون دقیقا متوجه می‌شود شما به چه چیزی علاقع دارید و دقیقا همان را به شما تحویل می‌دهد.

اگر می‌خواهید Artifact را امتحان کنید، این شرکت لیست انتظار خود را برای عموم باز کرده است. می‌توانید با یک شماره تلفن ثبت نام کنید تا بخشی از تست‌کننده‌های نسخه بتا در وب سایت Artifact باشید. این برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است.

اخیرا نیز سازنده جی‌میل گفت ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند به‌طور بالقوه شرکت‌هایی مانند گوگل را ظرف دو سال نابود کنند. هوش مصنوعی رسما وارد میدان شده است و رقابت برای استفاده مؤثرتر از آن در حال افزایش است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH