جنگ پرچمداران؛ مقایسه دوربین سامسونگ S23 اولترا و آیفون 14 پرومکس

در این مطلب به مقایسه دوربین و تصویربرداری پرچمداران قدرتمند سامسونگ و اپل خواهیم پرداخت.

یکی از زمینه‌هایی که گلکسی اس 23 اولترا دوباره از رقیب اصلی خود یعنی اپل جلوتر خواهد بود، سخت افزار دوربین است. بزرگترین ارتقایی که با Galaxy S23 Ultra ارائه می‌شود، سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 با پیکسل‌های 0.6 میکرونی است که سامسونگ به طور انحصاری برای پرچمدار 2023 خود آماده کرده است.

در حالی که اپل در نهایت دوربین‌های 12 مگاپیکسلی خود را کنار گذاشت و آیفون 14 پرو مکس را به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز کرد، اما با جزئیات و وضوحی که S23 Ultra قادر به تولید آن خواهد بود، قابل مقایسه نیست.

در محیطی با نور کم، اندازه پیکسل آیفون به 1.12 میکرون می‌رسد و به کاربر امکان می‌دهد عکس های 50 مگاپیکسلی با حساسیت نوری افزایش یافته بگیرد، در حالی که S23 Ultra در شب یک پیکسل مجازی حتی بزرگتر و 2.4 میکرون با ترکیب 16 پیکسل در یک پیکسل ارائه می‌کند و می‌توان یک عکس با کیفیت 12.5 مگاپیکسل گرفت. این سیستم به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون توجه به نور موجود، عکس‌های واضح بگیرند.

به نظر می‌رسد نمونه‌های دوربین در نور کم از S23 Ultra، توانایی دریافت‌ برتر نور آن را تایید می‌کند. عکس‌های زوم و عکس‌های شب بخش‌هایی هستند که آیفون باید به راحتی از S23 Ultra در آن‌ها شکست بخورد، بنابراین در ادامه به مقایسه این دو پرچمدار جذاب خواهیم پرداخت تا ببینیم انتظاراتمان به حقیقت بدل می‌شوند یا نه.

عکاسی در روز

دوربین اصلی Galaxy S23 Ultra جزئیات بیشتری را در یک صحنه نسبت به iPhone 14 Pro Max ثبت می‌کند. نمونه‌های S23 Ultra همچنین رنگ‌های سردتر و کنتراست کم‌رنگ‌تری را نشان می‌دهند که نسبت به عکس‌های شادتر اما بیش از حد گرم و زرد آیفون‌های اپل، نسبت به آنچه در جلوی لنز بوده صادق‌تر است.

الگوریتم‌های دوربین آیفون 14 پرو مکس تقریباً همیشه تصمیم می‌گیرند که یک پله نوردهی بیشتر از آنچه که سامسونگ برای صحنه مناسب می‌داند عکس‌برداری کند، که باعث می‌شود عکس‌های S23 Ultra در فرآیند کمی تیره‌تر به نظر برسند، اما با نور کمتری در اطراف اشیاء روشن‌تر در صحنه مواجه خواهید بود.

گلکسی اس 23 اولترا همچنین پس‌زمینه اطراف جسم اصلی در قاب را کمی نرم‌تر می‌کند، در حالی که عکس‌های آیفون 14 پرو مکس واضح‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسند. با این حال، روی نمونه‌های آیفون زوم کنید و جزئیات و وضوح بلافاصله در مقایسه با عکس‌های S23 Ultra از بین می‌روند، که نشان می‌دهد سنسور 200 مگاپیکسلی داده‌های عکاسی بسیار بیشتری را برای دست‌کاری و در صورت نیاز بهبود عکس، ارائه می‌دهد.

از راست به چپ: آیفون – سامسونگ – سامسونگ – آیفون

عکاسی در شب

هنگامی که نورها شروع به کم شدن می‌کنند، مزیت پیکسل‌های مجازی عظیم در گلکسی اس 23 اولترا و فناوری فوکوس خودکار چهارگانه آن‌ها به وضوح آشکار می‌شود. مناظر داخلی در نور کم و فضای بیرون هنگام شب، در عکس‌های پرچمدار سامسونگ با داینامیک‌رینج بهتری ظاهر می‌شوند و هم پوشش تیره سوژه را در نمونه زیر روشن می‌کند و هم لامپ روی دیوار را یکنواخت‌تر از آنچه آیفون 14 پرو مکس قادر به ثبت آن است روشن می‌کند. آیفون به سادگی به سمت نوردهی بالاتر معمول خود تمایل دارد، سایه‌ها را در تاریکی فرو برد و در مقایسه با محدوده دینامیکی وسیع‌تری که S23 Ultra قادر به ثبت آن بود، هاله‌ای در محل منبع نور لامپ ایجاد کرد.

از راست به چپ: آیفون – سامسونگ – سامسونگ – آیفون

عکاس‌های اوتراواید

در نمونه‌های گرفته شده با دوربین‌های فوق عریض، اپل دوباره کنتراست و دمای رنگ را نسبت به آنچه الگوریتم‌های سامسونگ در گلکسی اس 23 اولترا انتخاب کرده است، افزایش داده است و صحنه‌ای پررنگ‌تر از آنچه که باید با واقعیت مقایسه شود، خلق کرده است.

از راست به چپ: آیفون – سامسونگ – سامسونگ – آیفون

گوشی سامسونگ با حفظ محدوده دینامیکی خوب، روشنایی یکنواخت‌تر و رنگ‌هایی که همچنان طبیعی ظاهر می‌شوند، توانست فضایی مطبوع‌تر ایجاد کند. با این حال، در سناریوهای همراه با نور کمتر، نوردهی بالاتری که آیفون 14 پرو مکس با آن تصاویر را ثبت می‌کند، اشیاء بیشتری از عکس فوق عریض را قابل مشاهده می‌کند.

از راست به چپ: آیفون – سامسونگ – آیفون – سامسونگ

سنسور و پردازشگر تصویر اس 22 اولترا همچنین از فیلم‌برداری نرم‌تر 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و همچنین تصویربرداری دوگانه HDR در حالت‌های 4K و FHD پشتیبانی می‌کند. حالت HDR هر سه نوردهی را ترکیب می‌کند تا عکس‌ها و ویدیوهای HDR با ظاهری عالی ارائه دهد، اما آیفون 14 پرو مکس در مورد فیلم‌برداری بی‌نظیر است، بنابراین ما شرط می‌بندیم که حدس بزنید S23 Ultra در فیلم‌برداری شکست خواهد داد.

سامسونگ همچنین پاسخی به ضبط ویدیوی Action Mode اپل با تثبیت‌کننده تمام محور دارد که منحصراً برای مدل برتر Galaxy S23 Ultra به عنوان یک افزونه برای حالت Super Steady ارائه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH