ایلان ماسک مدعی نجات توییتر از خطر ورشکستگی و نابودی شد

ایلان ماسک؛ مدیرعامل توییتر کماکان یکی از ثروتمندترین شخصیت‌ها در جهان محسوب می‌شود. اکنون این میلیاردر ادعا کرده که خرید 44 میلیارد دلاری توییتر توسط وی اقدامی به موقع بوده است؛ چرا که این شرکت رسانه اجتماعی را از خطر ورشکستگی نجات داده است.

ایلان ماسک در پاسخ به توییتی از نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد: “من در 3 ماه گذشته دوران بسیار دشواری را سپری کردم؛ چرا که با وجود انجام وظایف ضروری در شرکت‌های تسلا و SpaceX بایستی توییتر را از خطر ورشکستگی نجات می‌دادم. چنین دردی را برای هیچ‌کس آرزو نمی‌کنم. توییتر هنوز با چالش‌هایی دست به گریبان است؛ اما اکنون روندی رو به پیشرفت را در پیش گرفته است. در این میان بایستی از حمایت عمومی مردم بسیار قدردانی کرد.”

هنوز مشخص نیست که آیا این پیام صرفا یک خودستایی جهت برجسته کردن دستاوردهای ایلان ماسک در توییتر بوده یا نشان‌دهنده واقعیات روی داده در این شرکت است. آقای ماسک اخیرا با انتشار توییتی از تصمیم خود برای واگذاری سهام تسلا به بخش خصوصی در ازای مبلغ 420 دلار برای هر سهم و تامین بودجه لازم جهت اجرای این فرآیند خبر داد.

به‌دنبال این اظهارات، دادگاهی در ایالت کالیفرنیا، ایلان ماسک را بابت زیان‌های وارد شده به سهام‌داران تسلا پس از انتشار این پست، مسئول دانست. در نتیجه اظهارات اخیر ایلان ماسک احتمالا تا حد زیادی جنبه خودستایی دارد.

در واقع بودجه مورد اشاره ایلان ماسک تامین نشد. این توییت ابتدا در سال 2018 منتشر شد و به‌دنبال آن ارزش سهام تسلا با رشد 11 درصدی به 387.46 دلار افزایش یافت. اما یک ماه بعد و با روشن شدن عدم تامین منابع مالی، ارزش سهام این شرکت خودروسازی به 263.24 دلار سقوط کرد.

از زمان خریداری توییتر، ایلان ماسک دوران بسیار پرچالشی را پشت سر گذاشته است. وی در رابطه با برنامه‌های خود برای فروش نمادهای تائید هویت در این پلتفرم، بارها نظرش را تغییر داد و حتی اعلام کرد که درخواست اعلام ورشکستگی توییتر را به‌عنوان یک گزینه مد نظر دارد. با این‌حال وی در توییت بعدی خود اعلام کرد که تعداد کاربران روزانه توییتر و مدت زمان استفاده آنها از این رسانه اجتماعی کماکان چشمگیر است.

ایلان ماسک ادعا کرده که توییتر را از خطر ورشکستگی نجات داده و این رسانه اجتماعی را در مسیری صحیح قرار داده است

علیرغم اظهارات مطرح شده درباره ورشکستگی، توییتر موفق به پرداخت نخستین قسط بدهی 12.5 میلیارد دلاری خود شد. این وام 12.5 میلیارد دلاری به منظور تکمیل فرآیند خریداری توییتر توسط ایلان ماسک دریافت شده بود. پرداخت به موقع بدهی احتمالا موجب اطمینان ایلان ماسک برای بیان ادعای خود در قالب توییت شده است. با این‌حال وی شخصا روزهای دشواری را پشت سر گذاشته است.

در سال 2022 وی نخستین فردی بود که رکورد از دست دادن 200 میلیارد دلار ثروت طی مدت یک سال را به نام خود ثبت کرد. طی مدت یک سال گذشته، ارزش سهام تسلا 37 درصد کاهش یافته و این موضوع در کاهش ثروت ایلان ماسک بیش‌ترین میزان تاثیر را داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH