انتقاد واتساپ از تلگرام: نحوه ارائه اطلاعات درباره رمزگذاری پیام‌ها در تلگرام گمراه‌کننده است!

مارک زاکربرگ که رییس شرکت متا است، چند ماه پیش ادعا کرده بود که امنیت واتساپ بیشتر از iMessage است؛ حالا نیز ویل کاتکارت، رییس واتساپ در متا از نحوه ارائه اطلاعات رمزگذاری پیام‌ها در تلگرام انتقاد کرده است.

رییس واتساپ درباره رمزگذاری سراسری تلگرام انتقاداتی ارائه داد و گفت با این اطلاعات، بیشتر کاربران گمراه خواهند شد. زیرا نقص‌هایی در آن به چشم می‌خورد!

مثلا این ویژگی به طور پیش‌فرض فعال نشده و در چت‌های گروهی نیز به چشم نمی‌خورد. تلگرام می‌تواند هر اطلاعات مهم و سری از کاربران را که دولت درخواست کند، با سران دولت به اشتراک بگذارد.

تیم تلگرام نیز با این ادعاهای واتساپ ساکت نمانده و اعلام کرد که ویژگی پشتیبان‌گیری از چت‌ها در گوگل درایو باید غیرفعال شود، چرا که نسخه‌های پشتیبان رمزگذاری شده نیستند و سازمان‌های دولتی می‌توانند در صورت نیاز به جای واتساپ، از اطلاعات موجود در گوگل درایو استفاده کرده و به دیتای افراد دست پیدا کنند.

چند ماه پیش بود که مدیر تلگرام، پاول دورف، و مدیر واتساپ، کاتکارت، از امنیت این پیام‌رسان‌ها انتقاداتی کرده بودند و اعلام کردند که این برنامه‌ها امنیت ندارند و ممکن است هکرها بتوانند به راحتی به دیتای افراد دست پیدا کنند. اما با این وجود، در سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام آمده است که به هیچ وجه اطلاعات کاربران در اختیار دولت‌ها قرار نخواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH