کارشناس فنی دیجیتال بیمه سامان: گوشی‌های ۷۰ میلیونی را بیمه می‌کنیم

یکی از شرکت‌های مطرحی که در کنگره موبایل ایران حضور پیدا کرد، بیمه سامان نام دارد. این شرکت خدمات متعددی ارائه می‌دهد ولی با تمرکز به ارائه بیمه موبایل در این کنگره حاضر شده است.

بیمه سامان در سال 1383 با هدف تسهیل در انجام انواع معاملات مربوط به بیمه تاسیس شد. این شرکت خصوصی با همکاری چندین شرکت از جمله بانک سامان فعالیت خود را شروع کرد و توانست به پیشرفت خوبی در این حوزه دست پیدا کند.

ما در رویداد کنگره موبایل ایران به سراغ کارشناس فنی دیجیتال بیمه سامان، سرکار خانم پناهی، رفتیم و با تهیه گزارشی نقش آن را در این رویداد جویا شدیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

خدمات بیمه موبایل از چه زمانی به بیمه سامان اضافه شده است؟

اکنون تقریبا 14 سال است که بیمه سامان در حوزه تجهیزات دیجیتال فعالیت می‌کند، حدود چهار سال تحقیق بازار در مورد ارائه خدماتمان انجام دادیم و از دو سال گذشته نیز در این حوزه به صورت آنلاین مشغول خدمات‌رسانی به کاربران هستیم.

با توجه به سابقه‌ای که در زمینه ارائه بیمه موبایل دارید، چرا بسیاری از کاربران نمی‌دانند که شما چینن خدمتی را ارائه می‌کنید؟

ما سعی کردیم در ابتدا نیازسنجی انجام دهیم و طبق نیاز مشتری، محصولات خودمان را طراحی کنیم و در این زمینه هم بسیار موفق بوده‌ایم. ولی نکته مهم این است که تبلیغات تجهیزات محصولات برای شرکت‌های بیمه ریسک بسیار بالایی دارد.

در حال حاضر بیمه موبایل چند درصد از سهم بازار را در اختیار دارد؟

در کشورمان تمام خدماتی که به صورت اینترنتی در حوزه موبایل فروخته می‌شود، به طور سالیانه 7 درصد برآورد شده است. شرکت بیمه موبایل سامان نیز موفق شده 2.5 درصد از این 7 درصد را از آن خود کند و قصد دارد در آینده این مقدار را افزایش دهد.

چه نیازی در حوزه بیمه موبایل احساس کردید که باعث شد به این بازار وارد شوید؟

نیاز را مصرف کنندگان مشخص می‌کنند، از آنجایی که همه مصرف‌کنندگان به طور فعال از تلفن همراه استفاده می‌کنند و بیشتر فعالیت‌های کاربران از طریق این محصول عملی می‌شود، ریسک بالایی نیز در استفاده از آن وجود دارد. در نتیجه، بیمه موبایل توانسته به جایگاه و محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

روند بیمه به چه شکل است؟

بیمه موبایل سامان با طراحی یک لینک، به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی خود را در کمتر از ده دقیقه ارزیابی کند، احراز هویت انجام دهد و اگر مشکلی برای گوشی وجود نداشته باشد، با پرداخت حق بیمه، گواهی بیمه را در کمترین زمان ممکن، دریافت کند.

آیا محدودیتی از نظر مالی (ارزش گوشی و خسارت پرداخت شده) در بیمه وجود دارد؟

در حال حاضر، با توجه به افزایش نرخ ارز، بیمه موبایل سامان می‌تواند گوشی‌های تا سقف ارزش 70 میلیون تومان را بیمه کند ولی بابت خسارت، سقف حدود 50 میلیون تومان را تعیین کردیم، البته این رقم با توجه به سهم بازاری که داریم، در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

با توجه به حواشی به وجود آمده در حوزه فناوری کشور و تاخیر در برگزاری کنگره موبایل ایران، نظرتان درباره این رویداد چیست؟

با توجه به اینکه در جریان این رویداد، با شرکت‌های زیادی آشنا شده‌ایم، بسیار راضی‌کننده بود. این رویداد کمک بزرگی به بیمه سامان و بخش بیمه موبایل این شرکت کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH