ویندوز 12 در سال میلادی جاری معرفی می‌شود

اخیرا شایعاتی در دنیای فناوری مطرح شد که نشان می‌داد کمپانی مایکروسافت احتمالا در سال جاری میلادی از ویندوز 12 رونمایی کرده و در سال 2024 این سیستم‌عامل را روانه بازار خواهد کرد.

اگرچه شرکت‌های مایکروسافت و اینتل در خصوص ورژن جدید ویندوز هیچ‌گونه اظهارنظر رسمی نداشته‌اند؛ اما پیرامون توسعه این سیستم‌عامل به‌طور ضمنی به نکاتی اشاره کرده‌اند.

با این‌حال این خبر برای دست‌اندرکاران حوزه صنعت چندان هم تعجب‌آور نیست. در واقع یک منبع موثق در فصل تابستان اعلام کرد که مایکروسافت پیش‌تر نقشه راه خود برای سیستم‌عامل ویندوز را تغییر داده است. بر این اساس کمپانی به‌دنبال اعمال یک ارتقاء اساسی در سال آینده میلادی بوده است.

گمانه‌زنی‌های مطرح شده در آن زمان نشان داد که سیستم‌عامل جدید احتمالا ویندوز 12 نامگذاری شده و بر مقوله هوش مصنوعی تمرکز خواهد داشت. البته مایکروسافت به تنهایی نمی‌تواند چنین اقدامی را عملیاتی نماید. در واقع غول فناوری برای عرضه ویندوز 12 به حمایت شرکای کلیدی خود از جمله اینتل و AMD نیاز دارد. بنابراین تعجب‌آور نیست که اینتل نخستین جزئیات مربوط به نسخه جدید ویندوز را دریافت نماید.

اگرچه فکر کردن به ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید بالقوه ویندوز 12 امری هیجان‌انگیز است؛ اما کماکان پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی وجود دارند. به‌عنوان مثال چه اصلاحاتی در رابط کاربری اعمال خواهد شد؟ هوش مصنوعی چگونه در این سیستم‌عامل ادغام شده و مهم‌تر از همه چگونه بر کاربران فعلی ویندوز تاثیر خواهد گذاشت؟

چنان‌چه معرفی ویندوز 12 واقعا در دستور کار مایکروسافت قرار داشته باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که کمپانی با رونمایی از آن سروصدای زیادی به‌راه بیندازد. با این‌حال برای شنیدن اظهارنظر رسمی مایکروسافت در خصوص ورژن جدید ویندوز احتمالا بایستی تا نیمه دوم سال 2023 منتظر بمانیم.

به‌طور کلی جالب خواهد بود که ببینیم مایکروسافت و شرکای این کمپانی چگونه با عرضه نسخه جدید، آینده ویندوز را ترسیم خواهند کرد. بی‌تردید با توجه به پیشرفت‌های سریع دنیای فناوری، ویندوز 12 از پتانسیل لازم برای ایجاد تحول در روش استفاده از دستگاه‌ها و تعامل با دنیای دیجیتال برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH