مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی اپل با تراشه M3 به بازار عرضه خواهد شد

بر اساس اعلام مارک گورمن؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، این شرکت در صدد عرضه مدل‌های جدید 13 و 15 اینچی مک‌بوک ایر با تراشه M3 است. همچنین عرضه برخی مدل‌های آی‌مک جدید و مک پرو بازطراحی شده نیز در دستور کار کمپانی قرار دارد.

مدل‌های جدید مک‌بوک ایر احتمالا در فصل بهار یا تابستان سال آینده معرفی خواهند شد. به گفته مارک گورمن هر 2 ورژن این نوت‌بوک از تراشه M3 استفاده خواهند کرد.

تراشه‌های M3 پرو و M3 مکس که نسخه‌های قدرتمندتر تراشه M3 به‌شمار می‌روند؛ در سال 2024 عرضه شده و به لطف استفاده از گره فرآیندی 3 نانومتری بهبودیافته، کارآیی آنها به میزان قابل‌توجهی ارتقاء خواهد یافت.

مدل‌های آینده مک پرو و آی‌مک نیز به‌روزرسانی‌های بزرگی را دریافت خواهند کرد. توان پردازشی مک پرو از طریق تراشه M2 اولترا پردازنده مرکزی 24 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 76 هسته‌ای و حداکثر 192 گیگابایت رم تامین خواهد شد.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که مدل جدید آی‌مک همانند نسخه‌های 13 و 15 اینچی مک‌بوک ایر از تراشه M3 بهره‌برداری نماید.

مدل جدید مک پرو احتمالا در کنار مک‌بوک‌های جدید اپل معرفی خواهد شد. آی‌مک‌های استاندارد با نمایشگر 24 اینچی نیز احتمالا ارتقاء یافته و به باور مارک گورمن، تغییرات عمده‌ای را در زمینه طراحی داخلی تجربه خواهند کرد. علاوه بر تراشه‌های جدید سری M اپل، اجزای داخلی و طراحی دستگاه‌ها نیز دستخوش تغییر خواهند شد.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها از یک پایه جدید نیز استفاده خواهد شد. عرضه این محصول در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی محتمل‌ترین سناریوی ممکن به‌نظر می‌رسد. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که عرضه مدل جدید آیپد پرو با تراشه جدید M3 و صفحه‌نمایش اولد نیز در دستور کار اپل قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH