اپل سیستم قیمت‌گذاری برنامه‌های اپ استور را تغییر داد

اسناد مربوط به توسعه‌دهندگان که توسط شرکت اپل منتشر شده است؛ نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی به‌دنبال ارائه سیستم قیمت‌گذاری جدیدی در اپ استور است. اکنون این شرکت تعداد گزینه‌های قیمت‌گذاری را 10 برابر افزایش داده و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا قیمت مورد نظر خود را از میان 900 گزینه انتخاب کنند.

تغییر جدید در سیستم قیمت‌گذاری اپ‌استور، نسبت به سیستم فعلی که هر گام تغییر قیمت آن برابر با 0.99 دلار است؛ پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. بعلاوه توسعه‌دهندگان درصورت تمایل می‌توانند مقادیر قیمت را به‌طور کامل تعیین کنند.

اکنون قیمت برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور می‌تواند از 0.29 دلار شروع شود و بالاترین قیمت قابل تعیین توسط یک توسعه‌دهنده نیز برابر با 10 هزار دلار است. البته ثبت چنین قیمت بالایی مستلزم دریافت مجوزی ویژه از اپل است. سیستم قیمت‌گذاری جدید شامل بازه‌های 0.10 دلاری تا سقف 10 دلار یا 0.50 دلاری تا سقف 50 دلار خواهد بود.

همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند از قیمت‌های همسان‌سازی شده جهانی استفاده کنند؛ سازوکاری که از رایج‌ترین قرادادهای قیمت‌گذاری در هر کشور یا منطقه پیروی می‌کند. بعلاوه توسعه‌دهندگان با منطقه‌ای کردن دسترسی به برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌توانند سرویس‌های سفارشی را به کاربران خود ارائه دهند.

اپل از روز 9 مه 2023 (19 اردیبهشت ماه سال آینده) سیستم قیمت‌گذاری برنامه‌های موجود و خریدهای درون‌برنامه‌ای یکباره در تمامی 175 فروشگاه اپ‌استور را به‌روزرسانی خواهد کرد. هزینه‌های همسان‌سازی شده در سطح جهان با استفاده از اطلاعات عمومی نرخ ارز که توسط مشاوران داده‌های مالی و مطبوعات تنظیم می‌شوند، تعیین خواهند شد.

چنان‌چه توسعه‌دهندگان قبل‌از موعد مقرر نتوانند قیمت‌گذاری برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای خود در اپ‌استور را به‌روزرسانی کنند؛ در این‌صورت اپل این‌کار را برای آن‌ها به‌طور خودکار  انجام خواهد داد. شایان‌ به ذکر است که تبدیل قیمت‌ها در این شرایط بر اساس ارزش پایه‌ دلار آمریکا انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH