احتمالا ایلان ماسک بخواهد بانک سیلیکون ولی آمریکا را خریداری کند!

بانک سیلیکون ولی (SVB) که یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده بوده است، چندی پیش توسط قانون‌گذاران دولت تعطیل و دارایی‌های آن نیز توسط شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) توقیف شد. این بانک همیشه سعی داشت خدمات خوبی را به کاربران، شرکت‌های فناوری، استارت آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ارائه کند.

تعطیلی بانک سیلیکون ولی به عنوان یکی از بزرگترین ورشکستگی‌های بانک ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 شناخته می‌شود.

پس از این جریان، شرکت FDIC از بانک ملی بیمه سپرده سانتا کلارا درخواست کرد تا سپرده‌های بیمه شده بانک سیلیکون ولی را نگهداری و چک‌های بانک مذکور را تسویه کند.

آنطور که اعلام شده، دفتر اصلی و تمامی شعبه‌های این بانک قرار است از تاریخ 13 مارس (22 اسفند ماه 1401) بازگشایی شوند. با این امر، سپرده‌گذاران بیمه شده می‌توانند حداکثر تا صبح دوشنبه به سپرده‌های خود دسترسی کامل داشته باشند.

با این حال، با چنین تصمیمی هنوز مشخص نیست که وضعیت آینده حساب‌های بزرگتر چگونه رقم خواهد خورد؛ چرا که سازمان بیمه FDIC تنها می‌تواند هر سپرده‌گذار را تا سقف 250000 دلار پوشش دهد.

حالا در این میان، مین لیانگ تان، مدیرعامل شرکت فناوری ریزر به ایلان ماسک پیشنهاد داد که بانک سیلیکون ولی را خریداری کند. ایلان ماسک نیز پس از شنیدن این ایده اعلام کرد که مشکلی با این پیشنهاد نداشته و از آن استقبال خواهد کرد.

ایلان ماسک اعلام کرد که پس از خریداری بانک سیلیکون ولی قصد دارد آن را به یک بانک دیجیتال تبدیل کند. این امر می‌تواند نشانه ورود توییتر به فضای فین تک (فناوری مالی) باشد. ایلان ماسک همیشه به دنبال راهی بوده تا بتواند تجارت خود را گسترش دهد.

او می‌تواند با خریداری بانک سیلیکون ولی، از شهرت توییتر و برند بزرگ خود استفاده کرده تا به عنوان عضو اصلی صنعت بانکداری دیجیتال شناخته شود. البته هنوز هیچ خبر رسمی از خریداری این بانک ورشکسته توسط ایلان ماسک منتشر نشده و تنها پس از تایید رسمی می‌توان اظهار کرد که این میلیاردر سیلیکون ولی را خریداری کرده است.

این بانک همیشه به تامین مالی استارت‌آپ‌ها می‌پرداخت. زمانی وجود داشت که سیلیکون ولی موفق شده بود با 209 میلیارد دلار دارایی و حدود 175.4 میلیارد دلار سپرده، از نظر دارایی، به شانزدهمین بانک بزرگ ایالات متحده تبدیل شود.

سیلیکون ولی قبل از خروج مشتریانش هیچ مشکلی نداشت و پس از کاهش یافتن تعداد آنها، این بانک مجبور شد اوراق بهاداری که ارزششان توسط فدرال آمریکا کاهش یافته بود را نقد کند. تمام این ماجراها باعث شد که شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا از نظر دارایی منحل شده و ورشکست شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH