تصمیم مهم رئیس جمهور آمریکا: افزایش دو برابری مالیات از سود سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، در جلسه‌ای که با نمایندگان داشت، پیشنهادی ارائه داد که به مذاق خیلی از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه رمزارزها خوش نیامد.

در این پیشنهاد از اعمال مالیات روی درآمد حاصل از ارز دیجیتال سرمایه‌گذاران صحبت به میان آمد. به نظر می‌رسد که مالیات سود حاصله از سرمایه‌گذاری در این حوزه دو برابر خواهد شد.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با قانون زیان قابل کسر مالیاتی بفروشند. با این روش، مالیات پرداختی کمتر شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از فروش دارایی خود، باری دیگر سرمایه دیگری را خریداری کرده و جایگزین آن کنند.

حالا جو بایدن و دولتش قصد دارند این پروسه را ممنوع کنند. دنی تالوار که سخنگوی پلتفرم کوینلی است، در این باره اینچنین اظهار نظر کرده که با تایید شدن این پشنهاد، بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در زمان اوج‌گیری بازار در سال 2021 وارد صنعت کریپتو شده‌اند، دچار ضرر مالی فراوانی خواهند شد.

تغییرات مختلفی که در سیاست‌های مالیاتی آمریکا ایجاد می‌شود ممکن است بر سرمایه‌گذاران حوزه ارز دیجیتال این کشور تاثیراتی داشته باشد.

علاوه بر آن، در طرح جدید جو بایدن آمده است که سرمایه‌گذارانی که حداقل دارایی یک میلیون دلاری دارند، موظف هستند مالیات دو برابری را به دولت ایالت متحده بپردازند. این افراد باید برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت خود تا 39.6 درصد مالیات پرداخت کنند که این رقم نسبت به نرخ فعلی 20 درصد بیشتر است.

رییس جمهور ایالت متحده در تصمیم جدید خود همچنین اعلام کرد که قصد دارد مالیات بر درآمد شرکت‌ها و ثروتمندان آمریکایی را نیز نسبت به نرخ کنونی افزایش دهد.

قبل از این جریان‌ها، مشاور سابق جو بایدن، دالیپ سینگ، در این باره اظهار داشت که دولت همچنان می‌خواهد کاربران را به خرید دلار دیجیتال ترغیب کرده و در این مسیر ارز دیجیتال خصوصی را از بازار خارج کند. چرا که افراد زیادی وجود دارند که از چنین دارایی‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها و کلاهبرداری‌های مختلف بهره می‌برند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH