اینترنت اکسپلورر جایی نخواهد رفت

ie

شرکت مایکروسافت قصد ندارد تا مرورگر خود را مانند سایر مرورگرهای وب به یک نرم‌افزار چند پلتفرمه تبدیل نماید و این مرورگر نه‌چندان محبوب تنها بر روی ویندوز باقی خواهد ماند و به این زودی‌‌ها اینترنت اکسپلورر جایی نخواهد رفت.

شایعه عرضه اینترنت اکسپلورر برای اندروید یا iOS از جایی شروع‌شده بود که پروژه ویژه مایکروسافت با نام Cloud first Mobile first، بر پایه عرضه محصولات مبتنی بر شبکه‌اینترنت و فارغ از پلتفرم، توسط این شرکت مطرح گردید.

البته این موضوع تنها شامل اینترنت اکسپلورر خواهد بود و سایر محصولات عمده مایکروسافت ممکن است در بازه زمانی یک‌ساله به محصولاتی چند پلتفرمه تبدیل گردند. این پروژه به‌عنوان بخشی از پروژه بزرگ مایکروسافت ویژن محسوب می‌شود. مایکروسافت ویژن در حقیقت شروع تغییر پارادایم شرکت مایکروسافت است و این شرکت قصد دارد تا در این پروژه بزرگ، محصولات و خدمات خود را وارد فاز جدیدی کرده و با عصر پیش رو هماهنگ سازد تا بتواند در دنیای مدرن چند سال آینده نیز قدرت امروزی خود را حفظ کند.

البته اینکه اینترنت اکسپلورر را بر روی پلتفرم‌های دیگر نخواهیم دید در نوع خود بسیار خوشحال‌کننده است زیرا این مرورگر به‌عنوان یکی از منفورترین نرم‌افزارهای جهان شناخته می‌شود و بسیاری از کاربران از آن تنها برای دانلود و نصب یک مرورگر دیگر استفاده می‌کنند.

مایکروسافت با مشکلات فراوانی درباره مرورگر خود روبرو شده است و این مروگر توانسته است برای چندمین بار متوالی رکورد حفره‌های امنیتی و معایب بزرگ موجود در یک نرم‌افزار را به خود اختصاص داده و آن را هر دفعه به نحوی جابجا کند که به نظر نمی‌رسد به این زودی نرم‌افزار دیگری بتواند این حجم از معایب را به نمایش بگذارد.

وقتی درباره این موضوع از مدیران مایکروسافت پرسیده شد، پاسخ آن‌ها بسیار واضح بود: «در حال حاضر ما در حال کار کردن بر روی پروژه ساخت یک مرورگر مناسب برای سیستم‌عامل ویندوزفون هستیم و در این زمینه نیز به توفیق بسیار خوبی دست پیداکرده‌ایم بنابراین در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عرضه مرورگر وب برای اندروید و iOS در برنامه ما جای ندارد. ما به بهبود موتور کاری خود متعهد هستیم و به شبکه‌ای علاقه‌مند هستیم که بتواند بر پایه رقابت چندجانبه و چند پلتفرمه فعال باشد و معتقدیم که در آینده مسیر پیش روی تمامی شرکت‌ها همین خواهد بود.»

مایکروسافت علاوه بر کار کردن بر روی نسخه موبایل یک مرورگر وب که هدف آن تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به ویندوزفون (و در آینده نزدیک سایر پلتفرم‌ها) است، باید بر روی بهینه‌سازی مرورگر وب فعلی خود بر روی سیستم‌عامل ویندوز نیز کار کند و همین امر می‌تواند موجب نگرانی پیوسته مسئولان این شرکت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH