رندرهای گوگل پیکسل 8 پرو در فضای وب منتشر شد

امروز رندرهای CAD مربوط به گوشی گوگل پیکسل 8 پرو در فضای آنلاین منتشر شده است. این دستگاه از نظر ظاهری همان زبان طراحی مدل نسل قبلی خود را حفظ کرده است. در حال حاضر برای انتشار رندرهایی از این دست هنوز خیلی زود است؛ چرا که این گوشی بایستی در ماه اکتبر عرضه شود. با این‌حال گوگل احتمالا ضمن برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان آینده خود موسوم به I/O 2023 در روز 10 مه (20 اردیبهشت ماه) به تبلیغ این گجت خواهد پرداخت؛ اقدامی که گوگل طی سال گذشته در رابطه با سری پیکسل 7 نیز انجام داد.

پیکسل 8 پرو در مقایسه با مدل سال گذشته یعنی پیکسل 7 پرو دارای زوایای گردتری بوده و به‌طور کلی از ظاهر جعبه‌ای شکل ضعیف‌تری برخوردار است. ماژول جزیره‌ای دوربین نیز دارای ظاهری متفاوت است؛ حتی اگر کاربران در نگاه نخست متوجه تعلق این گوشی به سری پیکسل گوگل شوند.

به‌نظر می‌رسد که این‌بار گوگل تصمیم گرفته تا هر 3 دوربین را درون یک حفره بیضی‌شکل تعبیه شده روی سطح فلز قرار دهد. همچنین یک سنسور جدید در قسمت زیرین فلاش دوربین تعبیه شده است؛ اگرچه کارکرد آن در حال حاضر روشن نیست.

ابعاد پیکسل 8 پرو معادل 162.6×76.5×8.7 میلی‌متر بوده و ضخامت گوشی در قسمت برجستگی دوربین حدودا برابر با 12 میلی‌متر است. بر اساس شنیده‌ها، نمایشگر دستگاه دارای اندازه حدودا 6.52 اینچی بوده و در مقایسه با پیکسل 7 پرو کوچکتر است؛ اما ظاهرا این موضوع از به‌کارگیری زوایا با انحنای بیش‌تر ناشی می‌شود.

دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست بدنه گوشی و درگاه USB-C و اسپیکر در قسمت تحتانی آن قرار دارند. سینی سیم‌کارت نیز در لبه سمت چپ بدنه گجت مستقر شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه تنسور G3 گوگل تامین خواهد شد. با توجه به شایعات، این نیمه‌هادی بر پایه تراشه معرفی نشده اگزینوس 2300 و با استفاده از فرآیند مونتاژ 3 نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. این موضوع احتمالا موجب افزایش عملکرد و بهره‌وری انرژی نسبت به تراشه 5 نانومتری تنسور G2 خواهد شد.

با این‌حال گوگل پیش از معرفی سری پیکسل 8 از دستگاه‌های دیگری نیز رونمایی خواهد کرد. طی مدت 2 روز گذشته برای 2 نوبت شاهد افشای جزئیاتی پیرامون گوشی میان‌رده پیکسل 7a بوده‌ایم.

اکنون یک منبع معمولا قابل اعتماد طی گزارش جدیدی مدعی شده که این دستگاه در ماه ژوئن عرضه خواهد شد. به گفته این منبع، گوشی تاشو پیکسل فولد نیز طی ماه ژوئن امسال روانه بازار می‌شود. پیکسل فولد با 2 مدل رنگی مختلف شامل Carbon و Porcelain در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

این مدل‌های رنگی در واقع به‌عنوان خاکستری تیره یا سیاه و سفید یا متمایل به سفید در نظر گرفته می‌شوند. این دستگاه تنها با 256 گیگابایت حافظه داخلی قابل سفارش بوده و بر اساس اطلاعات لو رفته تا به این لحظه حدودا 1700 یورو قیمت‌گذاری خواهد شد.

از سوی دیگر شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که گوگل پیکسل 7a مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی بوده و در مدل‌های رنگی Arctic Blue، Carbon، Cotton و احتمالا Jade به بازار عرضه خواهد شد. این گزینه‌های رنگی به‌ترتیب معادل با سفید، خاکستری یا مشکی، آبی و مایل به سبز در نظر گرفته می‌شوند.

انتظار می‌‌رود که این گوشی با قیمت‌گذاری حدودا 500 یورویی در بازار اروپا عرضه شود. ظاهرا هر 2 دستگاه پیکسل فولد و پیکسل 7a ضمن برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل موسوم به I/O 2023 معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH