افزایش ارزش بیت کوین پس از اعلام اعطای وام 300 میلیارد دلاری به بانک‌های آمریکا

ارزش بیت کوین تنها در طی یک روز تقریبا 2000 دلار افزایش یافت. این امر می‌تواند به دلیل اقدام جدید فدرال رزرو ایالات متحده باشد.

پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد 300 میلیارد دلار وام به برخی از بانک‌های آمریکایی بدهد، ارزش بیت کوین نیز رشد قابل‌ ملاحظه‌ای یافت. این بانک‌ها شامل سیلیکون ولی و Signature Bank هستند.

علاوه بر بیت کوین، ارزش آلت‌کوین‌ها نیز افزایش یافته و اتریوم نیز پس از افزایش 4 درصدی به ارزش 1700 دلاری رسیده است. دیگر رمزارزها که شامل دوج کوین، ماتیک، بایننس کوین و ارز دیجیتال دات هستند، با رشد بیش از 5 درصدی روبرو بوده‌اند.

فضای ارز دیجیتال آنقدر دچار نوسان‌های ناگهانی می‌شود که اصلا جای تعجب ندارد که ببینیم در عرض یک هفته ارزش رمزارزها به شدت افزایش یا کاهش یافته‌اند. در هفته اخیر، مشکلات بانکی زیادی در چندین صنعت مرتبط با بیت کوین وجود داشت، با این حال، ارزش این ارز دیجیتال بالای 20000 دلار باقی ماند. البته در روزهای بعد شاهد کاهش ارزش این دارایی دیجیتال بودیم.

بیت کوین در ابتدا 22000 دلار ارزش داشت، سپس چند روز بعد با 26500 دلار معامله شد. این رقم بالاترین قیمتی است که بیت کوین از ژوئن سال 2022 با آن روبرو بوده است. در آخر نیز 2000 دلار از ارزش آن کاسته شد.

با این وجود، بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد 300 میلیارد دلار سرمایه به بانک‌های سیلیکون ولی و Signature Bank بدهد. بنظر می‌رسد این اقدام برای حل مشکلات برخی از بانک‌ها مانند سیلیکون ولی انجام شده باشد. تاکنون بیش از 140 میلیارد دلار به بانک‌های Signature Bank و سیلیکون ولی اختصاص یافته است.

همین امر روی ارزش بیت کوین تاثیر زیادی گذاشت که موجب شد باری دیگر به 26000 دلار برسد. آلت کوین‌ها نیز با رشد 45 درصدی همراه بودند.

ارزش بایننس کوین پس از رشد بیش از 5 درصدی در 24 ساعت گذشته به بالاتر از 330 دلار رسید. دیگر رمزارزها مانند پولکادات، دوج کوین، ماتیک و آولانچ با رشد روبرو شدند، این در حالی است که رمزارزهای کاردانو، سولانا، شیبا اینو، ریپل و لایت‌کوین سود کمتری به خود دیده‌اند.

رمزارز استک با رشد 19 درصدی بیشترین افزایش را نسبت به آلت کوین‌ها داشته است.

اگر بخواهیم به طور کلی اشاره کنیم، ارزش رمزارزها تنها در طی یک روز 50 میلیارد دلار افزایش داشته و دوباره در مرز 1.1 تریلیون دلاری قرار گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH