مایکروسافت تا سال 2024 اپ استور اختصاصی آیفون را راه‌اندازی خواهد کرد

مدیر واحد گیمینگ مایکروسافت توجه ویژه‌ای به آیفون داشته و اعلام کرده است که این شرکت سرگرم برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی خود است. بدین‌ترتیب پس از اجرایی شدن قوانین اتحادیه اروپا، امکان ارائه بازی‌های ایکس‌باکس برای سخت‌افزارهای اپلی در خارج از اپ استور فراهم خواهد شد.

قانون بازارهای دیجیتالی اتحادیه اروپا در ماه مارس 2024 اجرایی شده و تغییرات عمده‌ای را به‌دنبال خواهد داشت که از جمله آنها می‌توان به فعال‌سازی ویترین‌های دیجیتالی متفرقه برای همزیستی در کنار اپ استور آیفون و آیپد اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد از این موقعیت بهره‌برداری نماید.

به گفته فیل اسپنسر؛ مدیر واحد گیمینگ مایکروسافت، این شرکت قصد دارد تا فروشگاه اپلیکیشن خود برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS را راه‌اندازی نماید. این شرکت در انتظار دریافت مجوز خرید 75 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد بوده و اپ استور خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در سال 2024 افتتاح خواهد کرد.

فیل اسپانسر پیش از برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان بازی در گفتگو با نشریه فایننشیال تایمز اعلام کرد: “ما مایل هستیم در موقعیتی باشیم که بتوانیم ایکس‌باکس و محتوای تولید شده توسط خود و شرکای ثالث خود را در اختیار کلیه علاقه‌مندان به گیمینگ قرار دهیم. امروزه ما قادر به انجام این‌کار روی دستگاه‌های موبایلی نیستیم؛ اما به‌دنبال ساخت دنیایی هستیم که نهایتا امکان اجرای بازی‌ها روی کلیه دستگاه‌ها را فراهم نماید.”

به باور فیل اسپنسر؛ قانون جدید بازارهای دیجیتالی به منزله یک فرصت بزرگ قلمداد می‌شود. ارائه اپ استور اختصاصی در بسیاری از جهات برای مایکروسافت مفید بوده و امکان رشد بازی‌های ابری را فراهم می‌کند.

بر اساس قوانین موجود، اپل از سرویس‌های گیمینگ ابری درخواست می‌کند تا کلیه بازی‌ها را در اپ استور لیست کرده و از یک اپلیکیشن منفرد مشابه نت‌فلیکس استفاده نکنند. اجرای بازی‌های ابری در آیفون امکان‌پذیر است؛ اما این‌کار به‌جای استفاده از یک برنامه بومی اختصاصی از طریق یک مرورگر وب انجام می‌شود.

مایکروسافت با افتتاح فروشگاه خود می‌تواند بازی‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌های خود را بدون محدودیت قوانین اپ استور اپل ارائه نماید. به گفته آقای اسپنسر، تطبیق برنامه‌های Xbox و Game Pass برای فروش بازی‌ها و اشتراک‌ها روی دستگاه‌های موبایلی از نظر مایکروسافت بسیار پیش پا افتاده خواهد بود. با این‌حال مایکروسافت به منظور پر کردن حفره آشکار در توانایی‌های خود برای ارائه بازی‌های موبایلی به اکتیویژن بلیزارد احتیاج دارد.

ظاهرا اپل پس از انجام تغییرات اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی خود برای چشم‌انداز رقابت با فروشگاه‌های اپلیکیشن است. گزارش منتشر شده در ماه دسامبر نشان می‌دهد که کارهای پشت صحنه برای اطمینان از این انطباق در حال انجام است.

با این‌حال تقریبا با اطمینان می‌توان اعلام کرد که اپل با این قوانین مبارزه نموده یا حداقل تلاش خود را برای به تعویق انداختن آنها به‌کار خواهد بست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH