خداحافظی با پژو پارس؛ این خودروی محبوب به زودی از خط تولید خارج می‌شود!

شرکت خودروسازی ایران خودرو اعلام کرد که به زودی خودروی محبوب ایرانی‌ها، پژو پارس، از خط تولید خارج شده و به موزه فرستاده می‌شود! البته این شرکت در بزرگترین پیش فروش خود که توسط مدیران صمت برگزار شده بود، مدل‌های مختلف پژو پارس‌ خود را عرضه کرد و این خودروی محبوب، پس از 22 سال از جمع خودروهای ایران خودرو کنار می‌رود.

تیرماه 1402، خط تولید پژو پارس تعطیل می‌شود. خودروهای ایران خودرو که در طرح فروش بدون قرعه کشی صمت حضور دارند، شامل سه مدل پژو پارس XU7P، پارس XU7P ELX و پارس XU7P سفارشی خواهند بود. متقاضیان می‌توانند در این طرح بدون قرعه‌کشی خودروی محبوب خود را خریداری کنند.

البته این کمپانی اظهار داشته که با توجه به حل شدن برخی از محدودیت‌ها، این امکان وجود دارد که خودروها تا تیرماه 1402 به دست مشتریان برسند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که پژو پارس تا انتهای بهار امسال مهمان ما است و پس از آن در تابستان 1402، از خط تولید کنار خواهد رفت.

سال گذشته بود که سهراب برفروشان، معاون کیفیت ایران خودرو، در رابطه با کیفیت این خودرو، اعلام کرد که قرار است با پژو پارس خداحافظی کنیم. او دلیل این امر را افزایش بهبود خودروها و گسترش محصولات با کیفیت‌تر اعلام کرد.

در طول سال‌ها، کیفیت پژو پارس کاهش یافته است

در این سال‌ها، کیفیت پژو پارس کمتر شده تا جایی که این بار فربد زاوه، کارشناس مسائل خودرو، درباره پژو پارس اینچنین گفت که حتی مقاومت قوطی ماهی ساردین نسبت به بدنه پژو بیشتر بوده و کم شدن نقطه جوش در بدنه یکی از دلایل مهم کم شدن کیفیت آن بیان شده است.

البته همچنان علاقمندان زیادی در بازار هستند که حاضرند برای این خودرو هزینه پرداخت کرده و آن را خریداری کنند.

افزایش متقاضیان پژو پارس؛ دلیل این مسئله چیست؟!

پژو پارس در این سال‌ها در لیست پرطرفدارترین خودروهای ایرانی قرار داشت و صف‌های میلیونی برای خریداری آن تشکیل می‌شد. مشخص شد که این محصول در هر طرح فروشی که حاضر شده، تقاضای زیادی داشته و طرفداران زیادی دارد.

با این که اعلام شده بود خط تولید این خودرو به زودی تعطیل می‌شود، افراد زیادی برای خریداری آن ثبت‌نام کردند! با وجود اینکه معاون کیفیت ایران خودرو اظهار داشت که قرار است پژو پارس به دلیل کیفیت پایین از لیست خودروهای این شرکت کنار رود، ایران خودرو تاکنون حرفی از خداحافظی با پژو پارس بیان نکرد!

ماجرای حذف پژو 206 چه بوده است؟

خودروسازی ایران خودرو ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص چندی پیش (در اواخر دوران مدیر عاملی مهدی خطیبی) اعلام کرده بود که می‌خواهد خط تولید پژو 206 را متوقف کند. کمی بعد، حتی محصول TF21 به عنوان جانشین پژو 206 معرفی شد. همین خبر منجر به افزایش قیمت انواع پژو 206 در بازار شد؛ اگرچه روی قیمت انواع پژو 207 نیز تاثیر گذاشت.

ایران خودرو برای جلب رضایت طرفدارانش از نسخه پژو 207 تیپ 5 (پژو 207 با تریم داخلی پژو 206) رونمایی و آن را برای اولین بار در طرح پیش فروش بدون قرعه‌کشی وزارت صمت عرضه کرد. حتی این برنامه نیز موفقیت‌آمیز نبود.

برای همین، مدیران سابق ایران خودرو اعلام کردند که از تصمیم خود صرف‌نظر کرده‌اند و دیگر قرار نیست این خودروی محبوب از خط تولید خارج شود.

با این وجود، آیا تغییراتی در برنامه خداحافظی با پژو پارس ایجاد می‌شود؟

بنابراین طبق چیزی که بالا به آن اشاره کردیم، این احتمال وجود دارد که باری دیگر تصمیمات ایران خودرو دچار تغییراتی شود. ممکن است حذف آن مانند ماجرای خداحافظی با سمند شود و پس از حذف مدل پایه آن، همچنان پژو پارس در بازار باقی بماند.

اما به هر حال مدیران ایران خودرو در نظر دارند ابتدای تابستان 1402 تولید این خودرو را متوقف کنند، مگر اینکه اتفاقی بیفتد یا تصمیم ناگهانی منجر شود تا آنها از تصمیم خود منصرف شوند. به هر حال، پژو پارس سال‌های زیادی در سبد محصولات ایران خودرو حضور داشته است، شاید با افزایش تولید دنا، کاهش تولید پژو پارس خیلی به چشم نیاید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH