ایتالیا دسترسی به ربات چت ChatGPT را مسدود کرد

مقامات ایتالیا اخیرا تصمیم گرفتند تا دسترسی به ربات چت محبوب ChatGPT را مسدود کنند. یک نهاد دولتی با نام Privacy Guarantor دستوری را صادر کرده که به موجب آن، پردازش داده‌های کاربران ایتالیایی از سوی شرکت OpenAI؛ خالق ربات چت ChatGPT موقتا محدود خواهد شد.

در عین‌حال این اقدام به هیچ وجه از قابلیت‌های ربات چت ناشی نمی‌شود؛ بلکه ریشه در افشای اخیر اطلاعات محرمانه کاربران دارد. بعلاوه آژانس رگولاتوری ایتالیا به فقدان یک چارچوب قانونی که جمع‌آوری و ذخیره‌سازی گسترده داده‌های شخصی کاربران به منظور آموزش الگوریتم‌های زیربنایی ChatGPT را توجیه می‌کند؛ اشاره کرده است.

بعلاوه موسسه Privacy Guarantor ادعا می‌کند که ChatGPT احتمالا در برخی مواقع، داده‌های نادرست یا کاملا غلط را ارائه می‌دهد. به گفته این نهاد تنظیم‌کننده مقررات، OpenAI در خصوص دسترسی کودکان به این سرویس نگرانی خاصی ندارد.

اگرچه قوانین ChatGPT بیان می‌کنند که صرفا افراد بالای 13 سال می‌توانند از این ربات چت استفاده کنند؛ اما این پلتفرم فاقد هرگونه ابزار جهت اعتبارسنجی سن کاربران است.

بر اساس این حکم، OpenAI بایستی ظرف مدت 20 روز پیرامون اقدامات انجام شده برای تطبیق فعالیت خود با الزامات قانونی، گزارشی را ارائه نماید. در غیر این‌صورت، شرکت با خطر پرداخت جریمه تا سقف 20 میلیون یورو یا حداکثر 4 درصد از گردش مالی سالیانه خود مواجه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH