دنیای دیوانه‌وار هوش مصنوعی وارد جستجوی گوگل شد؛ گوگل از هوش مصنوعی مشابه با ChatGPT استفاده می‌کند

رقابت میان ربات‌های چت مجهز به هوش مصنوعی کماکان ادامه دارد. این‌بار قرار است گوگل ویژگی‌ هوش مصنوعی مکالمه‌ای را به موتور جستجوگر خود اضافه کند. این مشخصه از کارکردی مشابه با ChatGPT برخوردار خواهد بود.

ساندر پیچای؛ مدیرعامل گوگل در پاسخ به این پرسش که “آیا مردم می‌توانند سوالاتی را از موتور جستجو گوگل پرسیده با مدل‌های زبانی بزرگ در زمینه جستجو تعامل داشته باشند؟” اعلام کرد که قطعا همین‌طور است. همچنین وی اعلام کرد که ربات‌های چت هوش مصنوعی یک فرصت تجاری جدید و نه یک تهدید به‌شمار می‌روند.

بنابراین غول جستجوگر نیز از رویکرد مایکروسافت مبنی بر به‌روزرسانی موتور جستجوگر Bing خود با ربات چت یکپارچه ChatGPT تبعیت خواهد کرد. قرار است اضافه شدن یک ربات چت به بهبود عملکرد محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان کمک کند؛ اگرچه در ابتدای عرضه ChatGPT، گوگل این ربات چت را به‌عنوان تهدیدی برای تجارت تبلیغاتی خود قلمداد می‌کرد.

ساندار پیچای شخصا اعلام نکرده که هوش مصنوعی چه زمانی در موتور جستجوگر گوگل ادغام خواهد شد. اما به‌نظر می‌رسد که این سناریو در آینده‌ای نزدیک عملی خواهد شد؛ چرا که در این حوزه، گوگل به شکلی جدی از رقیب خود یعنی مایکروسافت عقب افتاده است.

بعلاوه بایستی این واقعیت را مدنظر قرار داد که سرویس هوش مصنوعی Bard گوگل پیش‌تر در جریان رویداد معرفی خود دچار چند مورد اشتباه شد و این پدیده کاهش 100 میلیارد دلاری سرمایه شرکت آلفابت را به‌دنبال داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH