آیا استیو جابز همان خالق ناشناس بیت کوین است؟

پس از اینکه کارشناس فناوری و وبلاگ نویس، اندی بایو، موفق شد در رایانه مک اپل فایل اصلی وایت پیپر بیت‌ کوین را پیدا کند، حالا بازار شایعات گرم شده است؛ طبق این شایعه‌ها، احتمالا ساتوشی ناکاموتو، خالق افسانه‌ای بیت کوین، همان استیو جابز است. این نسخه‌ها در لپ‌تاپ‌های اپل مخفی شده بود و به تازگی کشف شده‌اند.

در طول این سال‌ها، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو یا همان مخترع بیت کوین مشخص نبود و با نام‌های مختلفی شناخته می‌شد. در این نسخه، نحوه عملکرد و تایید تراکنش‌ها در شبکه وجود دارد که دقیقا عملکرد بیت کوین را در سال 2009 نشان می‌دهد.

سایر افراد بیان کرده‌اند که احتمالا ساتوشی نماینده گروهی از افراد ژاپنی است که مسئولیت طرح‌ریزی بیت کوین را برعهده داشته‌اند. با این حال، تاکنون هیچکس نتوانسته مخترع اصلی بیت کوین را پیدا کند و نام او همچنان مانند رازی سر به مهر باقی مانده است.

اما اکنون با کشف شدن این سند در فایل‌های سهام سیستم عامل اپل MacOS انتظار می‌رود که استیو جابز معروف همان مخترع بیت کوین باشد.

وایت پیپر بیت کوین در MacOS به عنوان طرحی برای ارزهای دیجیتال ارائه شده بود، این سیستم از طریق شبکه همتا به همتا یا یک فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) اداره می‌شود که بیشتر به عنوان بلاک چین شناخته می‌شود. این سند در لپ‌تاپ‌های اپل تا نسخه MacOS سال 2018 وجود دارد. اخبار اخیری که از بیت کوین منتشر می‌شوند، ارتباط زیادی با اپل و استیو جابز دارند، همین مسئله ممکن است باعث تقویت این احتمال شود.

مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران سابق اپل از معدود افرادی بودند که مسئولیت بازاریابی انبوه رایانه‌های شخصی این شرکت را بر عهده داشتند. همچنان که هویت اصلی مخترع بیت کوین مانند رازی باقی مانده است، شایعات حاکی از آن هستند که احتمالا این فرد یا گروه سهام عظیمی از بیت کوین را در اختیار دارند و ممکن است این سرمایه تا 750000 تا 1.1 میلیون بیت کوین نیز برسد.

کارشناسان در این باره گفته‌اند که کشف خالق اصلی بیت کوین پیامدهایی برای آینده ارزهای دیجیتال خواهد داشت و می‌تواند میزان ارزش آن را به شدت بالا ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH