خبر بد برای شیائومی و اپل؛همکاری سامسونگ و AMD برای افزایش قدرت گرافیکی تراشه‌های سامسونگ!

شرکت‌های سامسونگ و AMD اخیرا قرارداد میان خود جهت استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Radeon در تراشه‌های اگزینوس را تمدید کردند. اگرچه در این رابطه هیچ‌گونه توضیح صریحی ارائه نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این توافق، زمینه آماده‌سازی تراشه جدید واحد Samsung LSI با نام احتمالی اگزینوس 2500 را فراهم می‌کند.

الگوی طراحی جدید بر مقوله بهینه‌سازی تمرکز خواهد داشت. این موضوع تا حد زیادی مبهم به‌نظر می‌رسد. در حال حاضر AMD سخت‌افزارهایی با کارآیی بالا را در اختیار دارد؛ اما مشکل موجود به کاهش مقیاس این سخت‌افزارها در سطح توان گوشی‌های هوشمند مربوط می‌شود. بنابراین AMD احتمالا به‌جای افزایش عملکرد بر مقوله بهبود بازدهی تمرکز خواهد کرد.

بر اساس شنیده‌ها تراشه‌های موبایلی دارای محدودیت‌های حرارتی تقریبا یکسان هستند. گزارش‌های غیر رسمی نشان می‌دهند که تراشه اگزینوس 2500 چند سال دیگر در سری گلکسی S25 به‌کارگیری خواهد شد. پرچمداران سال آینده سامسونگ کماکان از تراشه اسنپدراگون برای گلکسی استفاده خواهند کرد.

در نسل‌های پیشین، سامسونگ ناچار بود تا هر ساله یک تراشه پرچمدار جدید اگزینوس را برای گوشی‌های سری گلکسی S ارائه نماید؛ اما اکنون می‌تواند وقت خود را صرف ساماندهی به امور کند. در این مدت، AMD نیز برای کار کردن روی تولیدات خود، فرصت کافی را در اختیار خواهد داشت.

پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در تراشه اگزینوس 2200 بر پایه معماری RDNA 2 بنا شد. در ادامه کمپانی AMD از معماری RDNA 3 رونمایی کرد. ارائه 54 درصد کارآیی بالاتر در ازای هر وات، هدف رسمی معماری جدید به‌شمار می‌رود. این ویژگی دقیقا همان چیزی است که یک پردازنده گرافیکی موبایلی به آن احتیاج دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH