توییتر عکس افراد مرده را پاک می‌کند

Robin-williams-pictures

امروزه شبکه‌های اجتماعی پرشده‌اند از عکس افراد مرده و پخش کردن سخنان آن‌ها به یک عادت عمومی در میان کاربران این شبکه‌های تبدیل شده است ولی باید قبول کرد که این امر ممکن است به بازماندگان این افراد فشار بسیار بالایی وارد سازد و به همین دلیل نیز ازاین‌پس توییتر عکس افراد مرده را پاک می‌کند.

اگر در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک به‌صورت تصادفی بخواهید بگویید که عکس چه کسی را بیشتر از هر فرد دیگری مشاهده نموده‌اید تنها یک نام برای شما تداعی خواهد شد: رابین ویلیامز هنرپیشه و کمدین محبوب آمریکایی که چندی پیش در شرایط مشکوک به خودکشی در آپارتمان خود پیدا شد. پس از مرگ این فرد و به علت فعالیت‌های سینمایی خاص او حضور در فیلم‌های مناسب برای تمامی سنین، تمامی رده‌های سنی به مرگ او خاطراتشان با او پرداختند. رابین ویلیامز که از کارتون علاءالدین تا فیلم‌های جدی و جنایی مانند بی‌خوابی را در کارنامه خود می‌دید، پس از فوتش موجی از پست‌های مربوط به خودش را در میان تمامی رده‌های سنی شبکه‌های اجتماعی وارد نمود و همین امر نیز خانواده او را بسیار ناراحت و آشفته نمود.

این موضوع تا حدی بود که دختر ویلیامز به خاطر غم ناشی از دیدن مکرر تصاویر و سخنان پدرش در شبکه اجتماعی توییتر، اقدام به ترک حساب کاربری خود نمود ولی این موضوع از دید مسئولان این شبکه اجتماعی دور نماند و مدیران توییتر در اقدامی مثبت، تصمیم گرفتند تا درصورتی‌که بازماندگان یک فرد فوت‌شده از قرار گرفتن عکس او ناراضی باشند، تصاویر گذاشته‌شده از فرد موردنظر را به‌طور خودکار پاک کنند.

در قسمت قوانین کاربری توییتر، بخش جدیدی افزوده‌شده است که در این بخش این‌گونه نوشته شده است: «به‌منظور احترام به خواسته بازماندگان، توییتر تصمیم گرفته است تا تصاویر افراد فوت‌شده را در شرایط خاصی حذف نماید. البته این شرایط می‌تواند پیش از مرگ نیز اتفاق بیفتد و حتی اگر کسی جراحتسنگینی را نیز تجربه کند، خانواده او می‌توانند برای این امر درخواست نموده و ما عکس‌های موردنظر را حذف خواهیم نمود.»

ممکن است با این اقدام مسئولان توییتر، دختر رابین ویلیامز که زلدا ویلیامز نام دارد، برای راه‌اندازی دوباره حساب کاربری خود اقدام کند. جالب است بدانید که نام این دختر برگرفته از شاهزاده‌ای در بازی‌های کامپیوتری سری افسانه زلدا است که رابین ویلیامز به علت علاقه فراوان به این بازی تصمیم گرفت تا نام دختر خود را زلدا بگذارد. این اقدام توییتر می‌تواند برای آرامش بازماندگان افرادی که در کنون توجه قرار دارند بسیار مفید باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH