نسخه جدید رنو کلیو 2024 معرفی شد + گالری تصاویر

چهار سال پیش بود که کمپانی رنو از نسل پنجم کلیو رونمایی کرد، حالا این شرکت فیس‌لیفت رنو کلیو را معرفی کرده و با بیان اینکه این محصول نسخه آلپاین خواهد بود، اشاره کرد که می‌تواند با خودروهایی مانند فولکس واگن پولو، اشکودا فابیا و غیره رقابت کند.

با طراحی جدیدی که رنو کلیو 2024 به خود دیده است، باید بگوییم که چراغ‌های جلو اکنون باریک‌تر شدند و جلوپنجره شطرنجی به صورت پهن‌تری طراحی شده‌ است. چراغ‌های دی‌لایت تا سپر ادامه یافته‌ و چراغ‌های عقب نیز به صورت شفاف طراحی شدند.

شش طرح برای دیفیوزر وجود دارد که راننده می‌تواند با توجه به سطح تریم و هیبریدی بودن یا نبودن آن، طرح موردنظر خود را انتخاب کند. چرخ‌‌های رنو کلیو 2024 اندازه‌ای معادل با 17 اینچ دارند و خریدار در هنگام خرید با رنگ‌بندی جذابی که شامل رنگ‌های سفید، خاکستری، مشکی، آبی، قرمز، نارنجی و رنگ طوسی جدید سه لایه‌ای هستند، مواجه می‌شود.

رنو سعی کرد که فضای داخلی را نیز تغییر دهد و از موارد جدیدی استفاده کند؛ برای نمونه، روکش صندلی‌ها اکنون از جنس الیاف آلی و پلی استر به نام TEP هستند. همچنین، نمایشگرهای ابزار دیجیتال 7 و 10 اینچی به علاوه صفحه نمایش لمسی 7 یا 9.3 اینچی نیز در رنو کلیو قرار گرفته‌اند.

فناوری‌های اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی (با توقف و حرکت) و رانندگی نیمه خودکار سطح 2 از جمله مواردی هستند که در این دستگاه تعبیه شده است.

موتور 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی می‌تواند قدرتی معادل 65 اسب بخار (47 کیلووات) و گشتاوری برابر با 70 پوند فوت (95 نیوتن متر) تولید کند. یک جعبه دنده 5 سرعته این نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. نسخه دیگر این خودرو می‌تواند با موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ خود قدرت 90 اسب بخار (66 کیلووات) و گشتاور 118 پوند فوت (160 نیوتن متر) را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به محور جلو بفرستد.

پیشرانه‌ای که در نسخه هیبریدی نیز به کار رفته از نوع موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی با یک جفت موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی 1.2 کیلووات ساعتی است که قدرتی معادل با 145 اسب بخار (105 کیلووات) تولید خواهد کرد. همچنین نسخه رنو کلیو دوگانه سوز با موتور سه سیلندر توربو موجود است و کاربر می‌تواند با آن مسافتی معادل 621 مایل (1000 کیلومتر) را طی کند.

علاوه بر نسخه‌هایی که بالا به آنها اشاره کردیم، رنو قصد دارد نسخه دیزلی این خودرو را نیز تولید کند. موتور این نسخه از نوع پیشرانه 1.5 لیتری با توان 100 اسب بخار و گشتاور 192 پوند فوت (260 نیوتن متر) بوده و نیرو به وسیله گیربکس شش سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH