اسرائیل برای نخستین بار در جهان موفق به تهیه پرینت سه‌بعدی از گوشت ماهی شد

شرکت اسرائیلی Stakeholder Foods که یک کمپانی پیشرو در زمینه فناوری مواد غذایی به‌شمار می‌رود؛ برای نخستین بار در جهان موفق به تولید یک ماده مشابه گوشت ماهی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی شد.

به همین مناسبت، هیاتی بزرگ از مقامات دولتی، نمایندگان شرکت‌های سرمایه‌گذار و دانشمندان از سایت تولیدی این شرکت در شهر Rehovot بازدید کردند. رهبری این هیات بر عهده بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر اسرائیل بود.

آقای نتانیاهو، فیله ماهی که با استفاده از جوهر زیستی (حاوی سلول‌های ماهی) روی پرینتر سه‌بعدی چاپ شده بود را تست کرد.

همچنین به‌نظر می‌رسد که نخست‌وزیر اسرائیل، مزه یک فرآورده گوشت گاو که با استفاده از تکثیر سلولی تولید شده را امتحان کرده است. این سلول‌ها توسط واحدهای سازمانی کمپانی و مطابق با استانداردهای اخلاقی جمع‌آوری شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو حین چشیدن مزه فرآورده‌های جدید اعلام کرد: “امروز ما گوشت ماهی تولید شده بدون وجود ماهی و گوشت گاو تهیه شده بدون وجود گاو را مصرف کردیم. این موضوع نشان‌دهنده یک انقلاب عظیم است. اسرائیل رهبر جهان در زمینه فرآورده‌های پروتئینی جایگزین به‌شمار می‌رود. ما اطمینان داریم که کشور به برتری خود در این عرصه ادامه خواهد داد.”

همچنین وی خاطرنشان کرد که دولت به‌زودی مجوزهای لازم برای تولید محصولات جدید را صادر نموده و دستاوردهای جدید و تحول‌بخش در جهان را رقم خواهد زد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH