پرچمدار بعدی گوگل از بزرگ‌ترین سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد

گوگل از زمان عرضه گوشی‌های سری پیکسل 6 از سنسورهای دوربین، پنل‌های نمایشگر، تراشه‌های مودم و سایر قطعات الکترونیکی ساخت شرکت سامسونگ استفاده کرده است. ظاهرا این رویکرد برای گوشی‌های پیکسلی نسل آینده نیز تداوم خواهد داشت. در واقع غول جستجوگر برای پرچمدار برتر آینده خود از بزرگ‌ترین سنسور دوربین ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک افشاگر با نام Ice Universe، گوگل برای گوشی هوشمند پیکسل 8 پرو از سنسور دوربین ISOCELL GN2 بهره‌برداری خواهد کرد. این مدل بزرگ‌ترین حسگر دوربین ساخت سامسونگ به‌شمار رفته و حدودا 2 سال پیش به بازار عرضه شده است. ISOCELL GN2 یک سنسور دوربین با فرمت اپتیکی 1/1.12 اینچی و رزولوشن 50 مگاپیکسلی است.

تقریبا تمامی برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به‌جز سامسونگ در حال نزدیک شدن به سنسورهای دوربین 1 اینچی برای مدل‌های پرچمدار خود هستند. در صورت تحقق سناریوی فوق، گوگل پیکسل 8 پرو مجهز به سنسور دوربین با اندازه بزرگ‌تر نسبت به سامسونگ گلکسی S23 اولترا خواهد بود.

حسگر ISOCELL GN2 دارای پیکسل‌های 1.4 میکرونی بوده و با اعمال تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 4 در 1، اندازه هر پیکسل حسگر به 2.8 میکرون خواهد رسید.

برای مقایسه جالب است بدانید که حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 در سامسونگ گلکسی S23 اولترا پس از اعمال تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی 16 در 1 به پیکسل‌های 2.4 میکرونی دست پیدا می‌کند.

بنابراین حسگر ISOCELL GN2 به لحاظ تئوری از عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف برخوردار خواهد بود. همچنین این سنسور با استفاده از الگوریتم remosaic قادر به خلق تصاویر 100 مگاپیکسلی خواهد بود.

همچنین بزرگ‌ترین سنسور دوربین ساخت سامسونگ قادر به ضبط ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم برثانیه، ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه و ویدیوهای فول اچ‌دی با سرعت 480 فریم برثانیه است.

از سوی دیگر سنسور ISOCELL GN2 به منظور اجرای دقیق، مطمئن و سریع فوکوس از قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel Pro پشتیبانی می‌کند. همچنین این حسگر دارای قابلیت Staggered HDR است؛ مشخصه‌ای که میزان مصرف انرژی آن در مقایسه با HDR معمولی 24 درصد کمتر بوده و قادر به حفظ جزئیات در هایلایت‌ها و سایه‌ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH