فروش بالا پلی‌استیشن 5 موجب رکوردشکنی سود عملیاتی شرکت سونی شد

در پایان دوره 3 ماهه منتهی به ماه مارس، شرکت سونی نیز سال مالی خود را با بالاترین سطح سودآوری عملیاتی به اتمام رساند. این برند ژاپنی رکورد سود عملیاتی 1.21 تریلیون ین (معادل 8.9 میلیارد دلار) را ثبت کرد و از برآورد قبلی خود نیز پیشی گرفت.

سونی پیش‌بینی کرده که فروش این شرکت طی سال مالی آینده (دوره 12 ماهه منتهی به مارس 2024) حدودا برابر با 11.5 تریلیون ین باشد. این رقم تقریبا مشابه با میزان فروش سونی طی سال مالی جاری است.

بخش بزرگی از این موفقیت مدیون فروش فوق‌العاده کنسول پلی‌استیشن 5 است. سونی در سال مالی منتهی به مارس 2023 موفق به فروش 19.1 میلیون دستگاه کنسول بازی شد. این در حالیست که بروز مشکلات مربوط به زنجیره تامین طی سال مالی گذشته موجب فروش 11.5 میلیون واحدی کنسول‌های سونی شد.

اکنون غول ژاپنی امیدوار است که در سال مالی جدید (تا ماه مارس 2024) 25 میلیون دستگاه کنسول را به فروش برساند. بدین‌ترتیب این شرکت به فروش 40 میلیون واحدی پلی‌استیشن 5 نزدیک می‌شود.

در مقابل، میزان فروش واحد ارتباطات موبایلی کمپانی کاهش یافت و به 356.8 میلیارد ین (معادل 2.62 میلیارد دلار) رسید. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افت 2.5 درصدی را نشان می‌دهد.

با این‌حال سونی برای تعداد گوشی‌های فروخته شده خود، آمار دقیقی ارائه نکرد. نهایتا بر اساس گزارش سونی، واحد گیمینگ این شرکت به درآمد 3.64 تریلیون ین (معادل 27.3 میلیارد دلار) دست یافت.

واحد تراشه یکی دیگر از برگ‌های برنده سونی به‌شمار می‌رود. میزان درآمد کسب‌وکار حسگرهای تصویربرداری سونی در سال مالی منتهی به مارس 2023 برابر با 212.2 میلیارد ین (1.56 میلیارد دلار) بود. این رقم در مقایسه با سال گذشته رشد 36 درصدی را نشان می‌دهد.

اما سونی پیش‌بینی می‌کند که با توجه به کاهش میزان تقاضا خصوصا از سوی شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، درآمد کسب‌وکار تراشه‌های تصویربرداری کمپانی طی سال مالی جاری با افت 5.7 درصدی مواجه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH