اپلیکیشن پرداختی

بهترین اپلیکیشن پرداختی کشور کدام است؟ مقایسه آپ، تاپ، هف‌هشتاد و 8 اپلیکیشن دیگر

به جرات می‌توان گفت اپلیکیشن های پرداختی یکی از تاثیرگذارترین برنامه‌های آنلاین در زندگی روزمره ما هستند. شاید بتوان گفت تاثیر اپلیکیشن های پرداختی و میزان استفاده از آن‌ها دست کمی از شبکه‌های اجتماعی ندارد، زیرا هر نوع خدمات پرداختی و مالی مورد نظر را پوشش می‌دهند و در طول روز بارها به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنیم.

اپلیکیشن های پرداختی رقیبی برای برنامه‌های بانکی هستند، برنامه‌های بانکی به تازگی علاوه بر خدمات بانکی متنوع، اکثر خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن های پرداختی را پوشش می‌دهند.

اما اپلیکیشن های پرداختی نیز همواره راه خود را برای ارائه خدمات جدید و متنوع باز کرده و به این ترتیب می‌توان گفت که داشتن یک اپلیکیشن پرداختی کارآمد، سریع و قابل اطمینان که بتوانیم کارهای روزانه خود را در آن انجام دهیم، برای هر ایرانی واجب است.

یک اپلیکیشن پرداختی با توجه به قابلیت‌هایی که دارد، می‌تواند جای ده‌ها سرویس مختلف را برای کاربر پر کند و همه نیازهای فرد را از نظر پرداخت و ارائه خدمات در یک برنامه واحد به وی تقدیم نماید.

از این رو اپلیکیشن های پرداختی متنوعی در بازار وجود دارند و هر کدام از این برنامه‌ها به دنبال آن هستند تا با ارائه خدمات مختلف، کاربران بیشتری را به خود جلب کنند.

اما واقعا کدام اپلیکیشن پرداختی خدمات بهتری دارد؟ استفاده و بررسی تمام اپلیکیشن های پرداختی توسط کاربران کار دشواری است، به این ترتیب ما در آی‌تی‌رسان 11 اپلیکیشن پرداختی مطرح در کشور را در رقابتی جذاب درون رینگ انداخته‌ایم تا بهترین‌ها را مشخص کنیم.

در این مطلب 11 اپلیکیشن پرداختی مطرح کشور از ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه و بررسی خواهند شد و شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام برنامه با توجه به نیازهای‌تان، مناسب است.

بنابراین با آی‌تی‌رسان و بررسی جامع 11 اپلیکیشن پرداختی در کشور همراه باشید:

آشنایی با اپلیکیشن های پرداختی مطرح کشور

هفـ هشتاد: اولین اپلیکیشنی که برای بررسی انتخاب کردیم، اپلکیشن هف‌هشتاد است که پیش از ارائه یک اپلیکیشن اینترنتی، خدمات خود را به صورت کد دستوری با شماره #780* ارائه می‌داد. بسیاری از ما استفاده از خدمات شارژ، خرید اینترنت و این دست از موارد را با شماره #780* آغاز کردیم و اپلیکیشن هف‌هشتاد هم یکی از اولین برنامه‌های پرداختی در کشور است.

دیجی‌پی: همانطور که از اسمش پیداست، دیجی‌پی یکی از برنامه‌های زیرمجموعه گروه دیجی‌کالاست. این برنامه پرداختی در کنار تمام خدمات خود، قابلیت خرید قسطی یا اعتباری از دیجی‌کالا را نیز فراهم می‌کند.

تاپ: تاپ یا به قول خودشان، سوپراپلیکیشن پرداختی تاپ نیز یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن های پرداختی در ایران محسوب می‌شود که توسط بانک پارسیان راه‌اندازی شده و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

آپ: آسان پرداخت یا آپ شاید قدیمی‌ترین اپلیکیشن پرداختی در کشور باشد که سال‌هاست در حوزه خدمات مالی و پرداختی فعالیت دارد. اپلیکیشن آپ با اختلاف پردانلودترین و پر کاربرترین اپلیکیشن پرداختی در کشور است و موقعیت خوبی پیش آمده تا در این مقاله بررسی کنیم که آیا آپ نسبت به دیگر اپلیکیشن های پرداختی برتری قابلی توجهی دارد یا خیر!

همراه کارت: در مقاله‌ای که در مورد بهترین اپلیکیشن‌ بانکی نوشتیم، به برنامه همراه کارت هم پرداختیم، این برنامه توسط بانک آینده تولید و عرضه شده و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اِوانو: اپلیکیشن پرداختی اوانو یکی از نماینده‌های همراه اول در این لیست است. این اپلیکیشن نسبتا جدید، توسط همراه اول راه‌اندازی شده و بسیاری از خدمات آن با خدمات مالی و پرداختی همراه اول برابر است.

ایوا: اپلیکیشن ایوا نیز از جمله برنامه‌های کم سابقه‌تر در این فهرست است. این اپلیکیشن توسط بانک ملی راه‌اندازی شده و تحت نظارت شبکه شاپرک است.

سکه: اپلیکیشن سکه توسط شبکه به‌پرداخت بانک ملت تولید و عرضه شده است. اپلیکیشن سکه از برنامه‌های قدیمی پرداختی محسوب می‌شود که خدمات آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

پی‌پاد: این برنامه یکی دیگر از اپلیکیشن های پرداختی متعلق به بانک‌های کشور است. پی‌پاد توسط بانک پاسارگاد راه‌اندازی شده است.

ستاره یک: دهمین اپلیکیشنی که مورد بررسی ما قرار خواهد گرفت، برنامه ستاره یک متعلق به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه اپراتور همراه اول است و در واقع دومین نماینده همراه اول در این فهرست برشمرده می‌شود.

724: و اما آخرین برنامه، اپلیکیشن پرداختی 724 متعلق به بانک سامان است که امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نام برنامه
حجم
آخرین به‌روزرسانی
مالک
هفـ هشتاد
22 مگابایت
1402/01/29
خصوصی
دیجی‌پی
13 مگابایت
1402/01/27
دیجی‌کالا
تاپ
24 مگابایت
1401/06/08
بانک پارسیان
آپ
41 مگابایت
1402/01/21
خصوصی
همراه کارت
27 مگابایت
1401/10/27
بانک آینده
اوانو
15 مگابایت
1402/02/26
همراه اول
ایوا
36 مگابایت
1402/01/04
بانک ملی
سکه
29 مگابایت
1402/02/02
بانک ملت
پی‌پاد
30 مگابایت
1401/12/28
پاسارگاد
ستاره یک
30 مگابایت
1402/02/05
همراه اول
724
26 مگابایت
1402/01/05
بانک سامان

 

اپلیکیشن های پرداختی در نگاه اولیه

برنامه‌های مالی و پرداختی به علت پرکاربرد بودنشان باید از قابلیت‌ها و امکانات خوبی برخوردار باشند، این امکانات علاوه بر خدمات، به خود ساختار این اپلیکیشن‌ها نیز باز می‌گردند.

به عناون مثال در حال حاضر اکثر مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی از VPN استفاده می‌کنند اما برخی از برنامه‌های پرداختی با فعال بودن VPN خدمت‌رسانی ندارند و حتما باید فیلترشکن خود را خاموش کنید، این مورد می‌تواند برای افرادی که زیاد از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند یا کارشان به این شبکه‌های اجتماعی وابسته است، آزاردهنده باشد. به این ترتیب طبیعی است که این دسته از کاربران بخواهند از برنامه‌ای استفاده کنند که در هنگام روشن بودن فیلترشکن نیز خدمت‌رسانی داشته باشد.

مورد دیگر پشتیبانی از قابلیت دارک مود است، ویژگی دارک مود از زمان عرضه در اندروید و iOS طرفداران زیادی پیدا کرده و به ویژه در هنگام شب بسیاری از مردم از این قابلیت استفاده می‌کنند و طبیعی است که علاقه داشته باشند تا اپلیکیشن پرداختی مورد استفادشان نیز از این قابلیت پشتیبانی کند.

مورد دیگری که در هنگام استفاده از اپلیکیشن های پرداختی کارایی بسیار زیادی دارد، ویژگی Auto Fill است. با وجود این قابلیت در هنگامی که کد یکبار مصرف ورود به برنامه یا رمز دوم پویا برای شما ارسال می‌شود، خود برنامه رمز و کد مربوطه را از پیامک ارسال شده، دریافت می‌کند و در کادر مربوطه قرار می‌دهد. به این ترتیب نیازی نیست به بخش پیامک‌ها بروید و کد یا رمز دوم پویا را حفظ کنید و به برنامه پرداختی بازگردید و در کادر مربوطه وارد کنید. در حال حاضر همه برنامه‌های پرداختی از قابلیت Auto Fill پشتیبانی می‌کنند.

طبیعتا برنامه‌های پرداختی باید برخی از قابلیت‌ها مانند به‌روزرسانی و اتصال به پشتیبانی را در خود برنامه به کاربران ارائه دهند، این دو قابلیت در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید، بسیار کاربردی هستند و اکثر برنامه‌ها نیز این دو قابلیت را درون برنامه ارائه داده‌اند.

اما در حوزه امنیت وارد شدن به برنامه‌ها با رمز عبور یا روش ساده‌تر و ایمن‌تر حسگر اثر انگشت، می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اطلاعات کارت بانکی و حساب‌های مختلف در اپلیکیشن‌های پرداختی وجود داد و همچنین می‌توان به سابقه پرداخت‌ها و تراکنش‌ها دسترسی داشت، به همین علت نباید ورود به این برنامه برای هرکسی امکان‌پذیر باشد و امکان فعال کردن رمز ورود یا حسگر اثر انگشت را باید در چنین برنامه‌های حساسی به کاربر ارائه داد.

ورود با فیلترشکن
دارک مود
Auto Fill
به‌روزرسانی درون برنامه
اتصال به پشتیبانی درون برنامه
ورود با پسورد
ورود با حسگر اثرانگشت

هفـ هشتاد

دارد (به جز کارت به کارت)
ندارد
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد

دیجی‌پی

دارد (به جز کارت به کارت)
ندارد
دارد
دارد
دارد
دارد
ندارد

تاپ

دارد (به جز کارت به کارت)
ندارد
دارد
ندارد
دارد
دارد
ندارد

آپ

دارد (به جز کارت به کارت)
تم برنامه مشکی است
دارد
دارد
دارد
ندارد
ندارد

همراه کارت

دارد (به جز کارت به کارت)
تم برنامه مشکی است
دارد
دارد
دارد
اجباری
دارد

اوانو

ندارد
ندارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

ایوا

دارد (به جز کارت به کارت)
دارد
دارد
ندارد
دارد
دارد
ندارد

سکه

ندارد
ندارد
دارد
دارد
دارد
ندارد
ندارد

پی‌پاد

دارد (به جز کارت به کارت)
ندارد
دارد
ندارد
دارد
دارد
دارد

ستاره یک

دارد (به جز کارت به کارت)
دارد
دارد
دارد
دارد
ندارد
ندارد

724

ندارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد
دارد

 

رابط کاربری اپلیکیشن های پرداختی

هفـ ‌‌هشتاد: می‌توان گفت برنامه هف‌هشتاد یکی از ساده‌ترین و مینیمال‌ترین محیط‌های کاربری در میان برنامه‌های پرداختی را ارائه می‌دهد. این برنامه هیچ پیچیدگی خاصی ندارد و تمام خدمات را در دو صفحه و با گزینه‌های مشخص و در دسترس ارائه می‌دهد.

در اپلیکیشن هف‌هشتاد محیط صفحه به سه بخش تقسیم شده است، بخش بالایی محلی است که در آن یک اسلاید قرار دارد و شما چند ویژگی و قابلیت برنامه را به طور خلاصه در آن‌ها می‌بینید و در واقع تبلیغی است برای بخش‌هایی از برنامه که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

بخش میانی به آیکون‌های سرمه‌ای رنگ و چهار گزینه پرکاربرد کارت به کارت، پرداخت قبوض، بسته اینترنت و خرید شارژ اختصاص داده شده است. طبیعی است که این چهار گزینه را پر استفاده‌ترین خدمت در تمامی اپلیکیشن های پرداختی بدانیم که در میانه صفحه و طراحی متفاوت مشخص هستند.

اما بخش پایینی به دیگر خدمات از جمله خرید بلیط اتوبوس، مترو و… اختصاص داده شده که همه گزینه‌ها بدون دسته بندی خاصی در کنار هم هستند اما باعث شلوغی و به هم ریختگی رابط کاربری نشدند. همچنین با کشیدن صفحه به سمت چپ نیز دو بخش بالا و میانی صفحه ثابت بوده و بخش‌های خدماتی کم کاربردتر به صورت اسلاید مشخص می‌شوند.

به طور کلی طراحی این برنامه به شکلی است که تمامی خدمات مورد نیاز در همان صفحه اول در دسترس هستند و حتی نیاز به اسکرول صفحه هم ندارید. همچنین رنگ‌بندی صفحه بسیار خوب و جذاب است اما نبود دارک مود می‌تواند یک نمره منفی باشد.

دیجی‌پی: همانطور که گفتیم، این برنامه برای دیجی‌کالا بوده و امکان خرید قسطی توسط این اپلیکیشن فراهم شده است. به این ترتیب بخش‌هایی مانند خرید قسطی یا خرید با تخفیف از دیجی‌کالا در رابط کاربری این برنامه به شکل برجسته به چشم می‌خورد.

می‌توان گفت دیجی‌پی یک برنامه پرداختی مناسب طرفداران دیجی‌کالاست چون به جز این مورد استفاده از این برنامه با وجود بخش‌های مختلفی که به دیجی‌کالا اختصاص داده شده، می‌تواند اعصاب خرد کن باشد. دیجی‌پی یک صفحه اصلی دارد که اکثر خدمات در آن ارائه می‌شوند، این صفحه خیلی شلوغ است و گزینه‌های بزرگ و با رنگ‌های مختلف و بسیار جاگیر در آن دیده می‌شوند، در حالی که 70 درصد این گزینه‌ها در استفاده عادی کارایی ندارند.

در بخش بالایی برنامه گزینه‌هایی به شکل کارت بانکی و به شکل اسلایدی وجود دارند که نیمی از آن‌ها به خرید اعتباری و اقساطی از دیجی‌کالا اشاره دارد و دو مورد دیگر مربوط به کارت شما و اعتبار کیف پول دیجی‌پی است.

در بخش میانی گزینه‌های کاربردی مانند خرید شارژ، کارت به کارت، بسته اینترنت، عوارض و البته خرید اقساطی از دیجی‌کالا به چشم می‌خورد. وجود گزینه کارت به کارت در حالی که با لمس کارت خود در بالای صفحه به این راه پیدا می‌کنید، بی‌دلیل است. با زدن گزینه بیشتر در همین بخش، کل خدمات دیجی‌پی به صورت منویی جداگانه در پایین صفحه در دسترس شما خواهند بود که مجددا باید گفت دو گزینه به خرید اقساطی و اعتباری از دیجی‌کالا اشاره دارد.

با اسکرول به پایین صفحه نیز به 6 گزینه بزرگ و رنگی که اکثرا به خرید از دیجی‌کالا اشاره دارد برمی‌خورید که در استفاده روزانه شما کاربردی ندارند.

اما تمام این بخش‌ها مربوط به صفحه خانه بود، در نوار پایین صفحه امکان رفتن به صفحات تراکنش‌ها، بارکد و پی‌کلاب نیز وجود دارد که ترجیح می‌دادیم گزینه‌های پرکاربردتری به جای این سه گزینه در پایین صفحه و در دسترس کاربران قرار می‌گرفت.

منوی تنظیمات برنامه در بخش بالا سمت چپ صفحه قرار دارد که لیست کاملی از تمام امکانات به جز گزینه دارک مورد را به شما ارائه می‌دهد.

تاپ: برنامه تاپ نیز دارای یک صفحه اصلی بوده که با اسکرول کردن به پایین می‌توانید تمام خدمات اصلی برنامه را مشاهده و انتخاب کنید. تم کلی برنامه نارنجی و طوسی است که با ترکیب آن‌ها با رنگ مشکی و سفید موجب شده تا با یک محیط شاداب و سرحال طرف نباشیم.

محیط برنامه بسیار ساده‌است و گزینه‌های مختلف به صورت موزائیکی کنار هم قرار دارند و دسترسی به آن‌ها راحت است. البته گزینه کارت به کارت در قسمت بالا سمت چپ قرار دارد که دورترین نقطه نمایشگر به انگشت شصت افراد راست دست است. در واقع اگر بخواهید با یک دست با برنامه کار کنید، دسترسی راحتی به بخش کارت به کارت و خرید شارژ ندارید.

در میانه محیط برنامه چند بنر تبلیغاتی از بخش‌های کمتر پرطرفدار اپلیکیشن وجود دارد که مانند یک مبانبر شما را به آن قسمت‌ها می‌رسانند.

برخی از گزینه‌ها مانند بخش خودرو دارای گزینه‌های داخلی بسیاری است که در منو‌های داخلی گزینه‌هایی به شکل لیست در صفحه‌های داخلی هستند که باز نشان از سادگی و بی‌آلایشی این برنامه دارد.

در صفحه اصلی نوار پایین برنامه، محل قرار گیری سه گزینه کیف پول، کد پرداز و تراکنش‌ها است. باز هم اعتقاد داریم که این سه گزینه آنقدری پراستفاده نیستند که در پایین و دم دست‌ترین بخش قرار بگیرند و بهتر بود که از این منو، استفاده بهتری می‌شد.

بالا سمت راست محل قرارگیری منوی تنظیمات است، گزینه‌های خوبی در بخش تنظیمات وجود دارد و نسبتا می‌توان به تمامی آپشن‌های مورد نظر دسترسی داشت.

آپ: برنامه آپ هم از طراحی ساده و بسیار معمولی بهره می‌برد. این اپلیکیشن تم مشکی و قرمز دارد و گزینه‌ها به صورت دایره‌ای در دسته‌های 9 تایی در هر صفحه قرار گرفته‌اند. تعداد خدمات اصلی و فرعی ارائه شده توسط آپ زیاد است و برای دیدن تمام خدمات باید پنج صفحه برنامه را مانند منوی برنامه‌های گوشی خود مشاهده کنید.

در هر صفحه 9 آیتم وجود دارد و خبری از دسته‌بندی یا منوی داخلی نیست، بلکه تمام گزینه‌ها در صفحه‌های اصلی هستند و اینگونه با تعداد زیادی از گزینه‌های مختلف که به صورت رندوم در کنار هم قرار گرفته‌اند، مواجه هستیم.

البته گزینه‌های پراستفاده در صفحه اول یا صفحات اول قرار دارند ولی با وجود آن که طراحی برنامه آپ ساده است، اما آنچنان فوق‌العاده نیست.

در پایین صفحه یک نوار با سه گزینه تله‌پرداز، تکرار تراکنش و کیف پول وجود دارد. گزینه تله‌پرداز مربوط به اسکن کردن کد QR است که در دیگر برنامه‌ها نیز در منوی پایین قرار داشت و اعتقاد داریم مردم در طول روز آنقدری از این برنامه استفاده نمی‌کنند. گزینه تکرار تراکنش یک گزینه دم دستی و بسیار خوب است و شما به راحتی می‌توانید تراکنش‌های پرتکرار خود را مجددا تکرار کنید. بخش کیف پول هم برای افرادی که از کاربران ثابت آپ هستند، شاید کاربرد داشته باشد.

منو تنظیمات این برنامه در بالا سمت راست قرار دارد که با ورود به آن به خدمات بیشتری دسترسی خواهید داشت.

همراه کارت: این برنامه با تم مشکی و سبز طراحی شده که ظاهر متفاوتی دارد و دسترسی به گزینه‌های مختلف آن بسیار مناسب است. در واقع این برنامه از طراحی مینیمال بدون شلوغی یا ویژگی‌های خاص بهره می‌برد و گزینه‌های پرکاربرد در صفحه اصلی قابل استفاده هستند.

در این اپلیکیشن بخش کارت بانکی و کیف پول را در بالای صفحه اصلی مشاهده می‌کنید. در بخش اصلی گزینه‌های مختلفی مانند موجودی، قبض و شارژ وجود دارند که با انتخاب آن‌ها وارد صفحه جدیدی نمی‌شوید و با زیرمنویی که در پایین صفحه باز می‌شود، می‌توانید عملیات مورد نیاز را انجام دهید. با این روش سرعت کار شما افزایش پیدا می‌کند.

در صفحه اصلی گزینه‌هایی هم مانند خدمات خودرو هستند که با انتخاب آن‌ها وارد یک صفحه جدید می‌شوید تا خدمت مورد نظر را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

در نوار پایین صفحه می‌توانید به بخش مخاطبین، اسکن کد، جشنواره و سوابق تراکنش دسترسی داشته باشید که به جز سوابق تراکنش، بقیه موارد کاربرد کمتری دارند.

همچنین در بالا سمت چپ صفحه، گزینه منوی تنظیمات وجود دارد که لیست کاملی از تنظیمات درون برنامه را به شما می‌دهد. به طور کلی محیط همراه کارت اصلا شلوغ و پیچیده نیست و منو‌های داخلی زیادی ندارید و اکثر کارها را در صفحه اصلی می‌توانید انجام دهید.

اوانو: طراحی رابط کاربری اوانو را می‌توان به دو بخش مثبت و منفی تبدیل کرد. بخش مثبت، آن است که این برنامه گرافیک زیبایی دارد و از رنگ‌بندی خوبی برخوردار است، طراحی برنامه مینیمال بوده و همه گزینه‌ها دم دست هستند. طراحی برنامه شلوغ یا گیج کننده نیست و تنها در یک صفحه به همه خدمات دسترسی خواهید داشت.

بخش منفی آن است که بسیاری از گزینه‌های داخل برنامه ادغام شده با یک سرویس دیگر هستند و این به کندی برنامه کمک کرده و همچنین یکپارچی رابط کاربری را از بین برده است. البته در مورد خدمات اصلی صحبت نمی‌کنیم، ولی به عنوان مثال در بخش فروشگاه می‌توانید به دو سامانه سان میوه با اعتبار کالا متصل شوید. یا برای سفر و گردشگری باید از سامانه‌های کارناوال، فلای تودی یا جابینجا استفاده کنید.

اتصال به سامانه‌های جانبی یک تا دو ثانیه زمان می‌برد؛ ضمن اینکه شما به طور کامل با یک رابط کاربری جدید مواجه خواهید شد.

ایوا: طراحی برنامه ایوا به آپ شباهت بسیاری دارد، هر چند جزئیات بسیار متفاوت هستند اما پایه کلی طراحی این دو برنامه یکسان است. در این برنامه نیز با دسته‌های 9 تایی از خدمات مختلف مواجه می‌شوید که به شکل اسلاید باید آنها را ورق بزنید تا به آخر برسید. البته گزینه‌ها به جای طراحی دایره‌‌ای، طراحی لوزی دارند و رنگ‌بندی و نوع گرافیک هم نسبت به رقبا کاملا متفاوت است.

در برنامه ایوا برخلاف آیکون صورتی، هیچ اثری از رنگ صورتی نمی‌بینید و برنامه تم سفید و زرد دارد؛ استفاده زیاد از این دو عنصر باعث تکراری شدن کل محیط برنامه شده که شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند.

خدمات اصلی در صفحات اول در دسترس هستد اما در نوار پایین صفحه، گزینه بیشتر که راه ورود به منوی تنظیمات است به همراه گزینه کاربردی تکرار تراکنش، خدمات، کیف پول و نشان پرداخت دیده می‌شود.

اما بالا سمت راست صفحه گزینه داک مود قرار دارد و کاربران در هر لحظه می‌توانند تم برنامه را تغییر دهند.

سکه: در برنامه سکه نه از اسلاید بالای صفحه و نه از نوار پایین صفحه خبری نیست. شما با محیطی طرف هستید که تمامی خدمات در صفحه اصلی با اسکرول کردن در دسترس قرار دارد و به همه بخش‌ها دسترسی خواهید داشت.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود. در برنامه سکه بخشی به عنوان منوی اختصاصی وجود دارد که شما می‌توانید 9 سرویس پراستفاده خود را در آن قرار دهید. البته زیرشاخه سرویس‌ها برای ورود به منوی اختصاصی هم قابل انتخاب است، یعنی شما می‌توانید در بخش قبض، صرفا قبض برق را به این منو اضافه کنید و با زدن این گزینه، فقط به بخش پرداخت قبض برق بروید.

اگر از منوی اختصاصی استفاده می‌کنید با بستن برنامه و باز کردن دوباره آن، مستقیما وارد بخش منو اختصاصی می‌شوید و دیگر خدمات اضافی را که مورد استفاده‌تان نیستند، مشاهده نمی‌کنید. البته برای دیدن باقی خدمات، تنها کافیست صفحه را به سمت چپ بکشید اما به طور کلی می‌توانید منوی اختصاصی را به عنوان صفحه خانه برنامه در نظر بگیرید.

منو تنظیمات در بالا سمت راست صفحه قرار دارد و بخش بارکدخوان نیز در بالا سمت چپ صفحه دیده می‌شود.

پی‌پاد: اپلیکیشن پی‌پاد از طراحی مشابه با دیگر اپلیکیشن‌های پرداختی استفاده می‌کند. در واقع اکثر برنامه های پرداختی دنباله رو چند طرح اصلی هستند و صرفا تغییراتی در آن ایجاد کرده‌اند. در بالای صفحه پی‌پاد، موجودی کیف پول شما مشخص است. این بخش دارای سه گزینه افزایش موجودی، پرداخت QR و کیف به کیف است که در محل خوبی قرار دارند.

در نیمه پایین صفحه گزینه‌های اصلی قرار دارند و در آیکون‌های مربعی در کنار هم قرار گرفته‌اند. البته این بخش به شکل اسلایدی طراحی شده و با کشیدن صفحه به سمت چپ، می‌توانید خدمات دیگر را مشاهده کنید.

گزینه‌ها همگی در دسترس هستند و خدمات اصلی در صفحه خانه اول قابل انتخاب است. اما پی‌پاد یک بخش بسیار خوب و جذاب برای شخصی‌سازی گزینه خدمات دارد. در کنار هر آیکون یک لوگو بوک‌مارک وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید خدمات مورد نظر خود را به بخش خدمات اختصاصی من منتقل کنید.

گزینه خدمات اختصاصی من در پایین صفحه قرار دارد و با لمس آن، تنها خدمات مورد انتخاب شما پدیدار می‌شود. نکته بسیار مهم آن است که اگر بخش خدمات اختصاصی من را فعال کنید، با خروج از برنامه و بازگشت مجدد باز، هم خدمات اختصاصی به شما نشان داده می‌شود و به این ترتیب شما می‌توانید تنها خدمات مورد استفاده خود را به ترتیبی که می‌خواهید در برنامه داشته باشید. اگر خواستید به سراغ خدمات دیگر بروید، با زدن مجدد گزینه خدمات اختصاصی، دیگر خدمات را مشاهده می‌کنید. این سطح از شخصی‌سازی محیط برنامه در پی‌پاد فوق‌العاده است و استفاده از آن را بسیار راحت می‌کند.

ستاره‌یک: اپلیکیشن ستاره یک نیز از آن دست برنامه‌هایی یست که رابط کاربری ساده‌ای دارد و خدمات در صفحه اصلی به صورت اسلایدی در دسترس هستند. این برنامه از نظر رنگ‌بندی و گرافیک هم جذابیت قابل قبولی دارد. برای دسترسی سریع هیچ گزینه مهمی قرار داده نشده و صرفا گزینه بخش جایزه‌های ستاره‌یک را خواهید دید. اما در میانه صفحه 9 خدمت اصلی این برنامه در دسترس قرار دارند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

البته گزینه کارت به کارت که می‌تواند گزینه پراستفاده‌ای باشد در صفحه دوم قرار دارد که بهتر بود در صفحه اول جای می‌گرفت. در پایین صفحه چهار گزینه خدمات، جایزه، کیف پول و پروفایل را می‌بینید که کارایی زیادی ندارند. همچنین در بخش تنظیمات در دو قسمت می‌توانید دارک مود را تنظیم کنید که احتمالا این مورد در نسخه‌های بعدی رفع می‌شود.

724: برنامه 724 محیط نسبتا متفاوت‌تری دارد. در این برنامه بخش سرویس‌ها از صفحه اصلی جدا شده‌ و در این صفحه، بجز هفت سرویس پرکاربرد، به بقیه خدمات دسترسی ندارید.

در بالای صفحه خانه بخش قرارگیری کارت بانکی و کیف پول به چشم می‌خورد. در میانه صفحه یک نوار از خدمات پرکاربرد شامل کارت به کارت، شارژ قبض و اینترنت دیده می‌شود که با کشیدن این نوار به سمت راست، می‌توانید خدمات بیشتری را مشاهده کنید.

در پایین این بخش نیز یک بنر تبلیغاتی از خود برنامه 724 می‌بینید که هیچ لینکی ندارد و تنها شعار برنامه در آن نوشته شده که مشخص نیست چرا در میان برنامه باید تبلیغ خود برنامه را دید! اما یک تبلیغ دیگر نیز وجود دارد که شما را به بخش باشگاه مشتریان می‌برد. به طور کلی احساس می‌شود این بخش اضافی است.

در پایین هم گزینه پرداخت‌های پرتکرار دیده می‌شود که کاملا دم دست است و می‌توان در هر حالت از آن استفاده کرد.

اما در نوار پایین صفحه می‌توانید گزینه سرویس‌ها را مشاهده کنید که شما را به صفحه‌ای می‌برد که همه سرویس‌ها در دسته‌بندی مشخص در کنار هم هستند و با اسکرول کردن صفحه می‌توانید تمام خدمات را مشاهده کنید.

در پایین صفحه، گزینه سوم، تراکنش‌ها است که با انتخاب هر سرویس می‌توانید تراکنش‌های انجام شده را مشاهده کنید، همچنین گزینه حساب کاربری هم در نوار پایین صفحه دیده می‌شود.

رنگ‌بندی
گرافیک برنامه
در دسترس بودن خدمات
امکان شخصی‌سازی
سرعت برنامه
امتیار رابط کاربری

هفـ هشتاد

3
5
4
0
5
17

دیجی‌پی

4
5
2
0
3
14

تاپ

2
4
4
0
5
15

آپ

3
3
4
0
5
15

همراه کارت

4
3
5
0
5
17

اوانو

4
5
5
0
3
17

ایوا

2
3
4
0
5
14

سکه

3
4
4
4
5
20

پی‌پاد

4
5
4
5
3
21

ستاره یک

4
5
3
0
4
16

724

5
5
3
0
5
18

 بانک‌های مبدا برای کارت به کارت

می‌توان گفت کارت به کارت کردن یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اپلیکیشن های پرداختی است. با این قابلیت شما می‌توانید چند کارت بانکی را در اپلیکیشن بانکی خود ثبت کرده و از هرکدام به مقدار 5 میلیون تومان به صورت روزانه کارت به کارت کنید. قوانین کارت به کارت برای همه شرکت‌ها یکسان بوده و سقف انتقال 5 میلیون تومان با اپلیکیشن‌های پرداختی نیز ثابت است.

اما کارت‌های پشتیبانی شده برای هر اپلیکیشن بانکی کاملا متفاوت است. شما در هر برنامه از تعداد خاصی کارت بانکی می‌توانید انتقال وجه انجام دهید، مقصد انتقال وجه اهمیتی ندارد و به هر کارتی که عضو شبکه شتاب باشد می‌توان پول واریز کرد، اما مبدا بانک برای هر اپلیکیشن متفاوت است و در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید که هر اپلیکیشن از چه بانک‌هایی برای ثبت کارت و عملیات انتقال وجه پشتیبانی می‌کند.

توجه داشته باشید که لیست پایین براساس آخرین نسخه اپلیکیشن‌های پرداختی در زمان انتشار مقاله است و احتمال دارد در آینده این لیست دچار تغییراتی شود.ما سعی می‌کنیم به صورت دوره‌ای این لیست را آپدیت کنیم. نکته دیگر آن است که لیست بانک‌های پشتیبانی شده در برخی از اپلیکیشن‌ پرداختی، با لیست ارائه شده در سایت همان برنامه‌ها متفاوت است و آی‌تی‌رسان نمی‌تواند با وجود چنین تناقضاتی، یک لیست بدون ایراد را ارائه دهد، ما تلاش کردیم تا بر اساس آن چه در اپلیکیشن‌‌های پرداختی اعلام شده، لیست تمامی بانک‌های پشتیبانی شده برای هر اپلیکیشن را به شما ارائه دهیم.

هف‌هشتاد
دیجی‌پی
تاپ
آپ
همراه کارت
اوانو
ایوا
سکه
پی‌پاد
ستاره یک
724
ملی
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
سپه
بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله بله
توسعه صادرات
بله خیر خیر بله بله خیر بله بله خیر خیر خیر
صنعت معدن
بله بله بله بله بله خیر بله خیر خیر خیر بله
کشاورزی
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
مسکن
بله بله خیر بله بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر
پست بانک
بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله بله
توسعه تعاون
بله خیر بله خیر بله خیر بله خیر بله خیر خیر
اقتصاد نوین
بله بله بله بله خیر بله بله بله بله بله بله
پارسیان
بله بله بله بله خیر بله بله بله بله بله بله
پاسارگاد
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
کارآفرین
خیر خیر خیر بله بله بله بله خیر خیر خیر خیر
سامان
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
سینا
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
سرمایه
بله خیر بله بله بله بله بله بله خیر خیر بله
شهر
بله بله بله بله بله خیر بله بله خیر خیر بله
دی
بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله
صادرات
خیر بله بله بله بله خیر بله بله بله خیر خیر
ملت
بله بله بله بله بله بله بله بله بله خیر بله
تجارت
بله بله بله بله خیر بله بله بله بله بله بله
رفاه
بله بله بله بله بله بله بله بله خیر خیر بله
گردشگری
خیر بله بله بله بله بله خیر خیر بله خیر بله
ایران زمین
بله بله بله بله بله بله بله خیر بله بله بله
خاورمیانه
بله بله خیر بله بله خیر بله بله بله خیر بله
ایران ونزوئلا
خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر
آینده
بله خیر بله بله خیر بله بله بله بله خیر بله
توسعه
بله خیر بله بله بله بله بله بله خیر خیر بله
ملل
بله بله بله بله بله بله بله بله خیر خیر بله
نور
بله بله بله بله بله خیر بله بله بله خیر بله
مهر ایران
خیر خیر بله بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
رسالت
بله خیر بله بله خیر خیر خیر بله خیر خیر بله
مجموع
26 22 27 29 25 20 26 23 17 7 24

خرید شارژ و اینترنت

خرید شارژ و اینترنت نیز یکی دیگر از خدمات اصلی و پرکاربرد اپلیکیشن‌های پرداختی است. در این خصوص نیز هر اپلیکیشن از اپراتورهای خاصی پشتیبانی می‌کند که در ادامه مشاهده می‌کنید. می‌توان گفت خرید شارژ و اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل تقریبا در تمام اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌شود ولی اگر سیمکارت شاتل یا تالیا دارید، قطعا برای شما اهمیت دارد که بدانید کدام اپلیکیشن پرداختی امکان خرید شارژ و اینترنت از اپراتور شما را پشتیبانی می‌کند.

همراه اول
ایرانسل
رایتل
شاتل موبایل
تالیا
آپ‌ تل
فناپ موبایل
سامانتل

هفـ هشتاد

بله بله بله بله بله بله خیر خیر

دیجی‌پی

بله بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

تاپ

بله بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

آپ

بله بله بله بله بله بله خیر خیر

همراه کارت

بله بله بله بله خیر خیر خیر خیر

اوانو

بله بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

ایوا

بله بله بله بله خیر خیر خیر خیر

سکه

بله بله بله بله خیر خیر خیر خیر

پی‌پاد

بله بله بله بله خیر خیر بله خیر

ستاره یک

بله بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

724

بله بله بله بله خیر خیر خیر بله

 

پرداخت کرایه، خرید بلیط و رزرو هتل

از دیگر امکانات مهم اپلیکیشن های پرداختی، امکان خرید بلیط است. خرید بلیط از اتوبوس، قطار و هوایپیما آغاز می‌شود و حتی ممکن است به خرید بلیط مترو، BRT و یا حتی بلیط سینما نیز ختم شود. هر اپلیکیشن از برخی از این خدمات پشتیبانی می‌کند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اتوبوس قطار هواپیما داخلی هواپیما خارجی کرایه تاکسی مترو و BRT سینما هتل و اقامتگاه تور اماکن تفریحی

هفـ هشتاد

بله بله بله خیر بله بله بله خیر خیر خیر

دیجی‌پی

خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر

تاپ

بله بله بله بله بله خیر خیر بله بله بله

آپ

بله بله بله بله بله بله بله بله خیر خیر

همراه کارت

خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر

اوانو

بله خیر بله بله بله خیر خیر بله خیر خیر

ایوا

خیر خیر خیر خیر بله بله خیر خیر خیر خیر

سکه

خیر خیر بله بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

پی‌پاد

بله خیر بله بله بله خیر بله بله خیر بله

ستاره یک

بله بله بله بله بله خیر خیر تنها هتل خیر خیر

724

خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر

خدمات خودرو

طبیعتا تعداد زیادی از کاربران اپلیکیشن های پرداختی دارای خودرو هستند و به خدمات مربوط به خودرو از جمله پرداخت خلافی یا عوارض نیاز دارند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام اپلیکیشن چه خدماتی در زمینه خودرو به کاربران خود ارائه می‌دهد.

جریمه و خلافی عوارض خودرو عوارض آزادراهی طرح ترافیک پلاک فعال نمره منفی بیمه استعلام کارت و گواهینامه
پارک حاشیه‌ای

هفـ هشتاد

بله خیر بله بله خیر خیر خیر خیر خیر

دیجی‌پی

بله خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر

تاپ

بله بله بله بله بله بله بله بله خیر

آپ

بله بله بله بله بله بله بله بله خیر

همراه کارت

بله خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر

اوانو

خیر خیر خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر

ایوا

بله خیر بله بله خیر خیر بله بله خیر

سکه

خیر بله بله بله خیر خیر بله خیر خیر

پی‌پاد

بله بله بله بله خیر خیر بله خیر خیر

ستاره یک

بله خیر بله بله خیر بله خیر خیر بله

724

خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر

دیگر خدمات اپلیکیشن های پرداختی

خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن های پرداختی بسیار گسترده است. البته همه برنامه‌ها تمامی خدمات را ارائه نمی‌دهند و نوع و تنوع خدمات ارائه شده کاملا متفاوت است. به همین جهت در جدول زیر، دیگر خدمات و شرایط استفاده از اپلیکیشن های پرداختی را در کنار هم آورده‌ایم تا با نگاهی کامل بتوانید آن‌ها را بررسی نمایید.

پرداخت قبض: در زمینه پرداخت قبض، تمام اپلیکیشن های پرداختی خدمات کاملی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید تمام قبض‌های خود را به وسیله این اپلیکیشن‌ها پرداخت کنید. پرداخت قبض یکی از اصلی‌ترین خدمات اپلیکیشن های پرداختی است و به همین جهت، هیچ برنامه‌ای در این زمینه کم کاری نمی‌کند.

چک صیادی: افرادی که با بانک و چک سر و کار دارند، ترجیح می‌دهند از برنامه‌ای استفاده کنند که خدمات چک صیادی از جمله استعلام یا ثبت چک را انجام دهند.

کیف پول دیجیتال: این امکان برای افرادی که به طور مکرر از اپلیکیشن‌های پرداختی استفاده می‌کنند، کاربرد زیادی دارد. اگر برنامه مورد نظر شما دارای قسمت کیف پول باشد، شما می‌توانید مبلغی را به کیف پول اضافه کرده و هر بار برای تراکنش‌های خود بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت یا رمز دوم پویا و با استفاده از یک دکمه تایید، مبالغ مورد نیاز را از ذخیره کیف پول پرداخت کنید. استفاده از این بخش سرعت عمل شما را افزایش می‌دهد و بسیار راحت‌تر از برداشت پول از کارت بانکی است.

اپلیکیشن پرداختی

پرداخت اقساط: بخش اعظمی از کاربران تحت پوشش بیمه ایران یا تامین اجتماعی هستند یا به علت دریافت وام و اعتبار باید به برخی از بانک‌ها قسط پرداخت کنند. ارائه خدمت پرداخت اقساط در اپلیکیشن های پرداختی در این بخش بررسی شده است.

عوارض شهرداری: این بخش نیازی به توضیح ندارد، اپلیکیشن‌هایی که امکان پرداخت عوارض شهرداری را ارائه می‌دهند در جدول مشخص شده‌اند.

بازار سرمایه: همه به خوبی می‌دانیم نگهداری پول نقد در این اوضاع اقتصادی کار عاقلانه‌ای نیست، به این ترتیب برخی از اپلیکیشن‌های پرداختی پیشنهاداتی برای ورود شما به بازار سرمایه دارند، معمولا این اپلیکیشن‌ها با شرکت‌های معتبر فعال در بازار سرمایه همکاری دارند و طرح‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری شما پیشنهاد می‌دهند که منجر به سودآوری و افزایش سرمایه شما می‌شود.

وجوه شرعی: برخی از اپلیکیشن‌های پرداختی که قابلیت پرداخت وجوهات شرعی مانند فطریه یا پرداخت خمس را فراهم کرده‌اند در جدول پایین مشخص شده‌اند.

خیریه: از جمله بخش‌هایی که در تمام اپلیکیشن های پرداختی یافت می‌شود، پرداخت صدقه، نذورات و کمک‌های مالی به خیریه‌های متفاوت بوده که می‌توانید هر لحظه به مقدار مورد نیاز این وجوهات را پرداخت کنید.

عوارض خروج از کشور: اگر بتوان در اپلیکیشن پرداختی عوارض خروج از کشور را پرداخت کرد، دردسر شما برای مسافرت‌های خارجی بسیار کمتر خواهد شد.

اپلیکیشن پرداختی

بیمه: خدمت دیگری که به آن می‌پردازیم، خرید بیمه است. برخی از اپلیکیشن‌های پرداختی خدمت خرید بیمه را به کاربران خود ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بیمه‌های مختلف را به وسیله این اپلیکیشن‌ها به راحتی خریداری کنید. البته امکان مقایسه طرح‌های بیمه‌ای و جزئیات شرایط آن‌ها در برنامه‌های پرداختی امکان‌پذیر نیست.

اتصال به سامانه سجام، خدمات دفتر پیشخوان پلیس و قوه قضاییه نیز از خدماتی هستند که در پایان به آن‌ها پرداخته شده و می‌توانید اپلیکیشن های پرداختی که این خدمات را ارائه می‌دهند، در جدول مشاهده کنید.

هف‌هشتاد
دیجی‌پی
تاپ
آپ
همراه کارت
اوانو
ایوا
سکه
پی‌پاد
ستاره یک
724
پرداخت قبوض
بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله
چک صیادی
خیر خیر بله بله خیر خیر بله بله خیر خیر بله
 کیف پول دیجیتال
خیر بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله
سرعت ارسال رمز دوم
بالا بالا بالا بالا بالا بالا بالا بالا بالا بالا بالا
اختلال در هنگام کار
خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
پرداخت اقساط
خیر خیر خیر بیمه ایران بیمه ایران خیر خیر بانک ملی و بیمه تامین اجتماعی خیر خیر خیر
عوارض شهرداری
خیر بله بله بله بله خیر بله بله بله بله خیر
بازار سرمایه
خیر بله خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
وجوه شرعی
خیر خیر خیر بله خیر خیر بله بله خیر خیر خیر
خیریه
بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله بله
عوارض خروج از کشور
خیر خیر خیر خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر
بیمه
خیر خیر بله خیر خیر خیر بله بله بله خیر بله
سامانه سجام
خیر خیر بله بله خیر خیر بله بله خیر خیر خیر
سهام عدالت
خیر خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
پیشخوان پلیس
خیر خیر بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر
قوه قضاییه
خیر خیر بله بله خیر خیر خیر خیر خیر خیر خیر

جمع‌بندی مقایسه بهترین اپلیکیشن‌های پرداختی کشور

نمی‌توان در بخش جمع‌بندی بر اساس مقایسه صورت گرفته بهترین اپلیکیشن پرداختی کشور را معرفی کرد؛ زیرا استفاده هر کدام از کاربران از اپلیکیشن‌های پرداختی متفاوت است. شاید یک اپلیکیشن پرداختی خدمات زیادی ارائه دهد که نمره مثبتی باشد اما وقتی شما نیازی به آن خدمات ندارید، طبیعتا به دنبال اپلیکیشنی خواهید بود که محیط شلوغی نداشته باشد تا تنها خدمات اصلی مورد نیاز خود را از آن دریافت کنید.

به این ترتیب قصد معرفی برنده و بازنده را نداریم اما می‌خواهیم نگاهی کلی به موارد پرداخته شده در این مقاله داشته باشیم.

در نگاه اولیه به موارد بسیار مهمی اشاره شد. نبود امکان گذاشتن پسورد برای برنامه‌های پرداختی که بسیاری از اطلاعات بانکی و مالی ما در آن قرار دارد، نکته‌ای نیست که بتوانیم به سادگی از آن بگذریم! اپلیکیشن های پرداختی هف‌هشتاد، آپ، سکه و ستاره یک از این نظر ضعف بزرگی دارند که باید به زودی رفع شود.

اپلیکیشن پرداختی

در جدول هیچ اپلیکیشنی وجود نداشت که تمام خدمات را ارائه دهد ولی تنها مشکل همراه کارت، نبود امکان به‌روزرسانی در برنامه است و 724 نیز تنها با وجود فیلترشکن فعال قابل استفاده نبود اما این دو برنامه دیگر خدمات را ارائه می‌دادند.

از نظر رابط کاربری برنامه‌های پی‌پاد و سکه در مجموع بیشترین امتیازها را گرفتند که البته بخش مهمی از امتیاز دریافتی آن‌ها به علت قابلیت شخصی‌سازی برنامه‌ها و انتخاب برنامه‌های پراستفاده بود. اما اگر این مورد را کنار بگذاریم، بهترین برنامه از نظر طراحی اپلیکیشن‌های 724، همراه کارت و اوانو خواهند بود.

در بخشی که به پشتیبانی اپلیکیشن های پرداختی از بانک‌ها پرداختیم، طبق اطلاعات جدول، آپ از تعداد بیشتری بانک پشتیبانی می‌کند ولی شما باید بررسی کنید که طبق کارت بانکی که دارید، کدام اپلیکیشن‌ها را می‌توانید استفاده نمایید.

در بخش خرید شارژ و اینترنت، برنامه‌های آپ و هف‌هشتاد از اپراتورهای بیشتری پشتیبانی می‌کنند، همچنین در بخش کرایه و خرید بلیط نیز خدمات برنامه‌های آپ، تاپ و پی‌پاد از همه کامل‌تر است.

اپلیکیشن پرداختی

در بخش خدمات خودرو نیز تاپ و آپ بیشترین خدمات را دارند و اگر صاحب خودرو هستید قطعا این مورد برای شما اهمیت خواهد داشت. این دو برنامه، در بخش دیگر خدمات هم نسبت به دیگر اپلیکیشن های پرداختی برتری دارند و به طور کلی می‌توان گفت از نظر تعداد و تنوع خدمات ارائه شده، برنامه آپ در رتبه اول و برنامه تاپ در رتبه دوم قرار می‌گیرد. همچنین برنامه اوانو به طور کلی تنوع خدمات کمتری دارد و قابلیت‌های آن متمرکزتر است.

نظر شما چیست؟ تجربه استفاده خود از اپلیکیشن‌های پرداختی را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH