نمونه اولیه نانو بیت کوین تکمیل شد؛ ایده بنیان‌گذار توییتر عملی می‌شود

جک دورسی یا همان مدیرعامل قبلی توییتر به تازگی اعلام کرد که طراحی نمونه اولیه تراشه بیت کوین 5 نانومتری جدیدش در کمپانی بلاک (شرکت خدمات مالی و فناوری او) به پایان رسیده است.

این شرکت در گذشته نیز اعلام کرده بود که توسعه دکل‌های استخراج بیت کوین مدارهای مجتمع با کاربری خاص به شدت دشوار بوده و ممکن است از نظر مالی و فنی مشکلاتی را بوجود بیاورد.

مدارهای مجتمع با کاربری خاص معمولا برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می‌شود. کمپانی دیگری در سانفرانسیسکو نیز درباره این امر اینچنین گفت که شرکت‌ها می‌خواهند تا جایی که امکان دارد با فروش مدارهای مجتمع با کاربری خاص و سایر اجزای سخت‌افزاری منبع باز، فناوری استخراج بیت کوین را بهینه‌سازی کرده و میزان اکوسیستم سخت‌افزاری آن را افزایش دهند.

شرکت‌ها اکنون مشغول آزمایش طرح‌های جدید هستند تا تراشه‌های استخراج بیت‌کوین کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری را راهی بازار کنند.

شرکت بلاک نیز تراشه‌های مدار مجتمع با کاربری خاص فراوانی را از اینتل خریداری کرده است. با این روند، توسعه تراشه 3 نانومتری اختصاصی اینتل نیز شدت می‌گیرد.

دستگاه ماینینگ Bitmain S19

آنطور که گفته شده این تراشه یکی از پیشرفته‌ترین تراشه‌هایی است که تا به امروز در بازار به چشم می‌خورد.

هرچه بخش‌های تراشه کوچکتر شود، ترانزیستورهای بیشتری در قالب سیلیکونی با همان اندازه قرار می‌گیرند و جریان الکتریکی نیز مسافت کمتری را در مدار طی می‌کند، در نتیجه بازده کلی بهبود می‌یابد و مقدار گرمای تولید شده نیز ممکن است به شدت کاهش پیدا کند.

اولین شرکتی که تراشه 5 نانومتری را در سال 2021 وارد بازار کرد، کمپانی چینی Canaan است. اگرچه در حال حاضر، اکثر مدارهای مجتمع با کاربری خاص استخراج بیت کوین بر روی تراشه‌های 5 نانومتری اجرا می‌شوند، هیچ شرکتی نتوانسته تراشه خود را به صورت منبع باز طراحی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH