جدیدترین لپ‌تاپ‌های MSI در راه بازار ایران؛ ترکیب هنرمندانه نسل 13 اینتل با گرافیک RTX40

به زودی جدیدترین لپ‌تاپ‌های MSI مجهز به پردازنده‌های پرقدرت نسل سیزدهمی اینتل و گرافیک سری  RTX 40 انویدیا روانه بازار ایران می‌شوند. لپ‌تاپ‌های جدید MSI، افزون بر برخورداری از سخت‌افزارهای روز، دارای طراحی خاص و قابلیت‌های انحصاری ‌ام‌اس‌آی هستند که برتری‌های ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است. در ادامه با نسل جدید لپ‌تاپ‌های MSI آشنا می‌شویم.

به‌کارگیری بروزترین سخت افزارها در لپ‌تاپ‌های MSI

جدیدترین نسل از لپ‌تاپ‌های MSI به پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر ریزمعماری بهینه Ada Lovelace انویدیا مجهز شده‌اند که با جهش بزرگ کارایی نسبت به نسل قبل همراه است. همچنین گرافیک‌های سری RTX 40 از فناوری DLSS 3 (به منظور افزایش نرخ فریم در وضوح بالا) پشتیبانی می‌کنند و بهتر از هر زمان دیگری می‌توان از Ray Tracing در بازی‌ها نیز لذت برد.

این سری گرافیک‌های انویدیا در ترکیب با پردازنده‌های جدید نسل 13 اینتل که حتی به مدل‌های Core HX نیز می‌رسد، قدرت بالایی را به لپ‌تاپ‌های MSI در دسته‌های مختلف بخشیده‌ است. در ادامه به معرفی این دسته‌های مختلف از لپ‌تاپ‌های ام‌اس‌آی می‌پردازیم تا علاوه بر انتخاب صحیح هر لپ‌‌تاپ برای کاربری‌های گوناگون، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های شاخص هر یک، بیشتر آشنا شویم.

لپ‌تاپ‌های جدید گیمینگ MSI؛ تازه‌نفس و پرقدرت‌تر از همیشه

یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب، تنها به داشتن سخت‌افزارهای بروز محدود نمی‌شود؛ بلکه باید از طراحی قوی در بخش دفع گرما نیز برخوردار باشد. لپ تاپ‌های گیمینگ MSI به جدیدترین راهکار انحصاری این کمپانی (Cooler Boost 5) برای دفع گرما مجهز شده‌اند که سری‌های Gaming را پرقدرت‌تر از هر زمان دیگری کرده است.

در نسخه جدید از فناوری خنک‌سازی Cooler Boost، شاهد بازطراحی لوله‌های ناقل گرما (هیت پایپ‌ها) هستیم که شامل اضافه شدن هیت پایپ‌های مجزا برای دفع بهتر حرارت از تراشه‌های حافظه ویدئویی نیز می‌شود. این امر به کنترل دما و عملکرد بهتر در گیمینگ کمک شایانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های برجسته سری‌های گیمینگ، پیاده‌سازی قابلیتی موسوم به MUX در کلیه مدل‌هاست که از لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده‌بالای سری Titan گرفته تا سری اقتصادی‌تر Katana را در برمی‌گیرد. به لطف این قابلیت، می‌توان ویژگی MSI Discrete Graphics Mode را که از طریق برنامه MSI Center در دسترس است، در اختیار داشت و به آسانی میان گرافیک داخلی CPU و کارت گرافیک مجزا سوییچ کرد تا بر اساس نیاز، بین شارژدهی بیشتر باتری یا قدرت گرافیکی بالاتر، حالت مطلوب را انتخاب کرد.

MSI با تمرکز ویژه روی طراحی ظاهری و ارائه محصولات جذاب و زیبا، بیش از 10 مدل لپ‌تاپ گیمینگ جدید ارائه کرده است. مدل‌های گیمینگ ام‌اس‌آی در سری‌های Raider GE، Vector GP و Stealth با ویژگی‌های برجسته‌ای همچون صفحه نمایش با وضوح +QHD، نسبت ابعاد 16:10 و نرخ نوسازی تصویر 240 هرتز ارائه می‌شوند که در ادامه نگاهی کوتاه به هر یک می‌اندازیم.

نهایت قدرت با سری‌های Titan GT، Raider GE و Vector GP

لپ‌تاپ‌های رده‌بالای جدید Titan GT و Raider GE دارای پردازنده پرقدرت i9-13980HX Intel هستند و امکان انتخاب کارت‌های گرافیک حرفه‌ای تا مدل GeForce RTX 4090 وجود دارد. این ترکیب سخت‌افزاری قدرتمند در کنار فناوری MSI OverBoost Ultra، امکان استفاده از نهایت کارایی را مهیا کرده و می‌تواند فرکانس بوست هر هشت هسته بزرگ پردازنده را به 5.2 گیگاهرتز برسد.

از آنجایی که تجربه گیمینگ درجه یک، بدون صفحه نمایش عالی امکان‌پذیر نیست، لپ‌تاپ‌های Titan GT و Raider GE به یکی از بهترین صفحه نمایش‌های دنیا مجهز شده‌اند. مدل Titan GT از اولین صفحه نمایش Mini LED در دنیای لپ‌تاپ‌ها با وضوح تصویر 4K و نرخ نوسازی 144 هرتز بهره می‌برد که بیشینه روشنایی آن به عدد عالی 1000 نیت می‌رسد.

این صفحه نمایش از بیش از هزار ناحیه برای Local-Dimming (نوردهی محلی) بهره می‌برد که منجر به نمایش بهتر نواحی تاریک در صحنه‌های مختلف می‌شود.

مدل Raider GE نیز به صفحه نمایش +QHD با نسبت ابعاد 16:10 و نرخ نوسازی 240 هرتز مجهز شده است. این نسل از لپ‌تاپ‌های Raider GE دارای طراحی کاملاً جدیدی در بخش قاب دستگاه هستند و از ظاهر زیباتر و نوار نورپردازی مدرن بهره می‌برند. سری Vector GP نیز در عینِ داشتن طراحی باریک و مینیمالیستی، از سخت‌افزارهای رده‌بالایی بهره‌مند شده و انتخابی عالی برای مهندسان و کاربران با مصارف سنگین به شمار می‌رود.

لپ‌تاپ‌های سری Stealth؛ باریک اما تند و تیز!

لپ تاپ‌های باریک و پرقدرت سری Stealth اکنون در اندازه‌های 14، 15، 16 و 17 اینچ در دسترس هستند تا نیاز کاربران مختلف را برآورده کند. این نسل شاهد معرفی دو مدل جدید Stealth 14 Studio و Stealth 16 Studio با بدنه ساخته‌شده از آلیاژ منیزیم-آلومینیوم بوده که به طراحی بسیار باریک و سبک انجامیده است. جالب اینکه لپ‌تاپ Stealth 14 Studio از طراحی حرارتی MSI Vapor Chamber بهره می‌برد که به واسطه کنترل عالی دما، این محصول را به پرقدرت‌ترین لپ‌‌تاپ سبک و باریک 14 اینچی تبدیل کرده است.

لپ‌تاپ Stealth 16 Studio نیز افزون بر سخت افزارهای قوی، از سیستم صوتی بسیار باکیفیت Dynaudio با شش بلندگو بهره می‌برد تا کاربر صدایی گوش‌نواز را تجربه کند. گفتنی است که لپ تاپ‌های 14، 16 و 17 اینچی سری Stealth موفق به دریافت تأییدیه NVIDIA Studio شده‌اند که به معنای مناسب بودن برای هر دو نوع کاربریِ گیمینگ و تولید محتواست.

نکته جالب توجه دیگر در لپ‌تاپ‌های این سری، مدل Stealth 15 است که به صفحه نمایش 240 هرتزی OLED با زمان پاسخ‌دهی کمتر از 0.2 میلی ثانیه مجهز شده که انتخاب بی نظیری برای گیمرهاست. همچنین این صفحه نمایش از 100 درصد رنگ‌های فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و گزینه‌ای مطلوب برای تولیدکنندگان محتواست.

در مجموع می‌توان گفت لپ‌تاپ‌های سری Stealth پرقدرت، باریک و کم‌صدا هستند و همین ویژگی‌ها، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای تبدیل کرده است.

 

سری‌های Cyborg، Pulse، Katana و Sword برای باز گذاشتن دست گیمرها

ام‌اس‌آی اقدام به معرفی سری کاملاً جدیدی از لپ‌تاپ‌های خود با نام Cyborg نموده است. لپ‌تاپ Cyborg 15 از صفحه کلید با طراحی نیمه‌شفاف بهره می‌برد که ظاهری مدرن به آن بخشیده است؛ به‌گونه‌ای که هر دو بخش‌های مکانیکی و الکتریکی کلیدها قابل مشاهده هستند. لپ تاپ Cyborg 15 با برخورداری از طراحی باریک و بدنه سبک الهام‌گرفته از بازی Cyberpunk، انتخابی بی‌بدیل برای آن‌هایی است که از طراحی معمول لپ‌تاپ‌های گیمینگ خسته شده‌اند.

همچنین MSI در نسل جدید محصولات خود، نسبت به بروزرسانی لپ‌تاپ‌های پرفروش سری Katana، Sword و Pulse اقدام کرده است. این مدل‌ها به جدیدترین نسل از پردازنده‌های اینتل و گرافیک‌های انویدیا تجهیز شده‌اند تا کارایی بالاتری ارائه کنند. همان‌طور که گفته شد، قابلیت MUX اکنون در لپ‌تاپ‌های Pulse، Katana و Sword نیز در دسترس است و به آسانی می‌توان میان استفاده از گرافیک داخلی یا گرافیک مجزا جابه‌جا شد.

نهایت قدرت در تولید محتوا با لپ‌تاپ‌های سری Creator Z

قاب فلزی چشم‌نواز ساخته‌شده به روش برشکاری CNC، تنها ویژگی برجسته لپ‌تاپ‌های مخصوص تولید محتوای MSI Creator نیست. مدل‌های جدید Creator Z16/Z17 HX Studio از قوی‌ترین پردازنده‌های نسل سیزدهم Intel HX، سیستم خنک‌سازی بسیار قوی و تأییدیه NVIDIA Studio برخوردار هستند که آنها را به قوی‌ترین لپ تاپ‌های بازار برای تولید محتوا مبدل ساخته است.

سری  Prestige و Modern؛ ضخامت کم با قدرت بالا

لپ‌تاپ‌های سری Prestige حالا قوی‌تر از هر زمان دیگری است و مدل‌های Prestige 14 Evo و Prestige 16 Evo را می‌توان با جدیدترین نسل از پردازنده‌های سری Core i7 H اینتل انتخاب کرد که امکان دستیابی به قدرت پردازشی بالا با وجود طراحی سبک را فراهم کرده‌اند.

لپ‌تاپ MSI Prestige 13 Evo به عنوان یک مدل 13 اینچی جدید، سبک‌ترین لپ‌تاپ در بین مدل‌های جدید ام‌اس‌آی است. این لپ‌تاپ به لطف طراحی دقیق و قاب ساخته‌شده از آلیاژ منیزیم – آلومینیوم، فقط 990 گرم وزن دارد. این لپ‌تاپ از سری پرستیژ، با وجود وزن بسیار کم، از یک باتری بزرگ با ظرفیت 75 وات‌ساعت بهره‌مند است که تا 15 ساعت استفاده مداوم را تضمین می‌کند.

از سوی دیگر، ام‌اس‌آی لپ‌تاپ‌های سری Modern را نیز بروز کرده و حالا امکان انتخاب آنها در رنگ آبی‌ستاره‌ای هم وجود دارد. این لپ‌تاپ‌های شکیل در دو نسخه 14 و 15 اینچی موجود بوده و در بالاترین مدل از پردازنده Core i7-1355U و 16 گیگابایت رم بهره می‌برند.

در پایان باید گفت لپ‌تاپ‌های جدید MSI با پردازنده‌های قدرتمند نسل 13 اینتل و گرافیک سری RTX 40 انویدیا به زودی با گارانتی معتبر، در بازار ایران عرضه می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از میان بروزترین محصولات این برند محبوب، بهترین لپ‌تاپ را با توجه به کاربری، انتظارات و سطح بودجه خود، انتخاب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات، به صفحه رسمی لپ‌تاپ‌های MSI به زبان فارسی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH