10 تا از باریکترین اسمارتفونهای دنیا

تب داغ باریک اندام بودن دست از دنیای اسمارتفونها برنمی‌دارد و همین تابستان چند تا از باریکترین‌های دنیا معرفی یا عرضه شدند. شاید نتوانید همین جوری تلفنی با ضخامت کمتر از 6 میلیمتر را تصور هم کنید مگر اینکه صاحب یکی از آنها باشید. در فهرست زیر اما 10 تا از همین باریک اندامهای دنیا جمع‌آوری شده‌اند تا ببینید که چقدر باریک بودن دارد مهم می‌شود.

برخی از این اسمارتفونها در این فهرست تازه وارد هستند و برخی دیگر مثل آیفون 6 بزودی به این جمع خواهند پیوست.

جونی ای لایف S5.5

35835335_GioneeElifeS55-07

جونی ای لایف S5.5 (این برند در چین جین لی و در باقی دنیا جو نی تلفظ می‌شود) واقعا یک شاهکار طراحی است. این تلفن آنقدر باریک است که عادت کردن به دست گرفتنش کمی طول می‌کشد. اندازه دقیق ضخامت این هندست 5.5 میلی متر بوده و گلکسی اس 5 به عنوان مثال 50% ضخیم‌تر است. این تلفن از شیشه و در کناره‌ها از فلز ساخته شده است. مجهز به یک صفحه نمایش 5 اینچی فول اچ دی، پردازنده هشت هسته‌ای و یک دوربین 13 مگاپیکسلی است.

بلو ویوو IV

blu-vivo-iv-2

Vivo IV را در واقع می‌توان همان  Elife S5.5 ساخت یک برند دیگر دانست. قیمت این هندست در سایت آمازون 300 دلار است. این تلفن هم درست مثل  Elife S5.5 5.5 میلیمتر ضخامت دارد و از باقی جهات هم شبیه ای لایف است.

ویوو X3

Vivo-X3

ویوو X3 تابستان گذشته معرفی شد و با ضخامتی برابر با 5.75 میلی متر یکی از باریکها و البته گران‌های زمان خود بود. این هندست البته هنوز هم گران است. صفحه نمایش 5 اینچی اچ دی و سیستم صوتی فوق‌العاده Hi-Fi از دیگر مشخصات این هوشمند هستند.

هواوی اسند P6

ascend-model2

این تلفن که در حال حاضر در دسته میان رده‌ها قرار می‌گیرد، 6.18 میلیمتر ضخامت دارد و قیشمتش در سایت آمازون زیر 300 دلار است.

سونی اکسپریا Z اولترا

Sony-Xperia-Z-Ultra

زد اولترا را به سختی می‌توان جز اسمارتفونها دانست. این هوشمند سال گذشته تابستان و با ضخامت 6.5 میلیمتر معرفی شد. از دیگر مشخصات این هندست می‌توان به صفحه فول اچ دی و پردازنده اسنپدراگون 800 اشاره کرد.

هواوی اسند P7

hw_334683

با ضخامت 6.5 میلیمتر پی 7 از پی 6، ای لایف S5.5 و ویوو IV ضخیم‌تر است. این تلفن را می‌توان یکی از زیباترین‌های موجود در بازار دانست که بدنه‌ای از جنس استیل و شیشه دارد.

سامسونگ گلکسی آلفا

GalaxyAlpha-Press-01-580-90

بله تلفن پر حرف و حدیث سامسونگ با بدنه‌ای از فلز و پلاستیک بالاخره آمد و خود را در فهرست باریکترین‌های دنیا گنجانده است. این هندست 6.7 میلیمتری است و باریکترین و سبکترین تلفن ساخته شده توسط بزرگترین تولید کننده اسمارتفون در دنیا است.

آلکاتل وان تاچ آیدل X

alcatel-one-touch-idol-header_contentfullwidth

پرچمدار سال گذشته آلکاتل واقعا پر سر و صدا بود، زیرا در حالی که جز باریکترین‌ها (6.9 میلیمتر) محسوب می‌شد، با صفحه فول اچ دی و دوربین 13 مگپیکسلی قیمتی برابر با نیمی از قیمت دیگر پرچمداران داشت. این تلفن هنوز هم یکی از باریکترین و سبکترین اسمارتفونهای موجود در بازار با مشخصات سطح بالا است.

لنوو وایب X

lenovo-vibe-x-obr1

وایب اکس اواخر سال گذشته معرفی شد. این دستگاه 6.9 میلیمتری بوده و وزنی برابر با 121 گرم دارد. بعلاوه وایب اکس با مشخصاتی چون صفحه فول اچ دی، پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek MT6589T، رم 2 گیگابایتی، دوربین 13 مگاپیکسلی پشتی و 5 مگاپیکسلی جلویی، یک اسمارتفون قدرتمند محسوب می‌شود.

سونی اکسپریا T3

st13

سونی یک نماینده دیگر هم در این فهرست دارد. اکسپریا T3 که ماه گذشته با ضخامت 7 میلیمتر معرفی شد. این تلفن شاید به باریکی باقی دستگاه‌های این فهرست نباشد، اما با بدنه استیلش، واقعا جز زیباترین‌ها جای می‌گیرد.

 

1 در مورد “10 تا از باریکترین اسمارتفونهای دنیا”

  1. اقا شما پس الکاتل ایدل اولترا رو ندیدی از بس نازکه خود نازک به اون نازکی نیس.واقعا خیلی شیکه.از بیشتر گوشی هایی که معرفی کردین نازک تره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH