رندر جدید گوشی هواوی میت 60 پرو نشان‌دهنده طراحی دوربین پشتی آن است

اکنون که شرکت هواوی به برنامه سابق خود برای عرضه 2 سری پرچمدار در هر سال بازگشته است؛ انتظار می‌رود که سری میت 60 در 3 ماهه سوم سال 2023 روانه بازار شود. کمپانی چینی پیش‌تر و در اوایل سال جاری میلادی از سری دوربین‌محور هواوی P60 رونمایی کرد.

اگرچه پرچمدار پیشین هواوی با تمرکز تام بر مقوله عکاسی روانه بازار شده است؛ اما سری میت 60 تعداد زیادی از جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌های توسعه‌یافته توسط هواوی را در خود جای خواهد داد.

گوشی هواوی میت 50 پرو در سال 2022 نه تنها از ظاهری جذاب برخوردار بود؛ بلکه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای نظیر گشودگی دیافراگم متغیر برای دوربین اصلی پشتی، قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 6 متر (19 فوت و 8 اینچ)، شیشه مقاوم Kunlun Glass هواوی، اتصال ماهواره‌ای و حالت اضطراری شارژ پایین باتری را در خود جای داده بود.

سیستم عکاسی به‌کارگیری شده در سری میت 50 شامل پلتفرم عکاسی موبایلی شرکت هواوی موسوم به XMAGE بود. قرارداد میان شرکت‌های هواوی و لایکا در سال 2021 به پایان رسید و اکنون پلتفرم عکاسی لایکا به‌طور انحصاری در گوشی‌های شیائومی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سری میت 50 مجهز به ماژول دوربین پشتی با طراحی دایروی‌شکل است. همچنین سیستم تصویربرداری هواوی میت 50 پرو شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/1.4 تا f/4.0 و قابلیت تثبیت‌کننده اپتیکی تصاویر (OIS)، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز تله‌فوتو پریسکوپی با سنسور 64 مگاپیکسلی و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری تشکیل شده است.

بر اساس توییت منتشر شده توسط یک افشاگر با شناسه RODENT950@ در حال حاضر سری میت 60 از 5 مدل مختلف تشکیل شده است. این موضوع بدان معناست که هواوی احتمالا از گوشی میان‌رده میت 60E و مدل‌های پیشرفته‌تر میت 60، میت 60 پرو و میت RS رونمایی خواهد کرد. اما دستگاه‌های اشاره شده شامل 4 مورد بوده و مدل پنجم که هم‌اکنون مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد؛ احتمالا به بازار عرضه نخواهد شد.

رندر ماژول دوربین XMAGE روی پنل پشتی مدل یاسی‌رنگ هواوی میت 60 پرو

 

انتظار می‌رود که توان پردازشی گوشی‌های هواوی میت 60، میت 60 پرو و میت 60RS از طریق نسخه 4G تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام تامین شود. بنابراین احتمالا این‌بار نیز از اتصال 5G خبری نخواهد بود.

با توجه به رندر منتشر شده توسط فرد افشاگر، طراحی ماژول دوربین سری میت 60 در مقایسه با خانواده میت 50 تا حدی متفاوت به‌نظر می‌رسد. ماژول دوربین به‌جای استفاده از طراحی دایروی‌شکل کامل از 2 عدد نیم‌دایره با یک نوار افقی در قسمت میانی آنها تشکیل شده است. این نوار دارای رنگ‌آمیزی مشابه با پنل پشتی گوشی بوده و در تصویر فوق با رنگ یاسی قابل رویت است.

تا موعد آغاز شمارش معکوس برای معرفی گوشی‌های سری میت 60 هواوی هنوز زمان زیادی باقی مانده است. این موضوع بدان معناست که در آینده بایستی منتظر افشای جزئیات بیش‌تری پیرامون گجت‌های مذکور باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH