اطلاعات کامل گوشی‌های پوکو F5 و پوکو F5 پرو چند ساعت پیش از معرفی رسمی فاش شد

گوشی‌های سری پوکو F5 امروز در بازارهای جهانی معرفی خواهند شد؛ اما شاخه فرعی پوکو در امارات متحده عربی جزئیات مربوط به گوشی‌های پوکو F5 و پوکو F5 پرو را در وبسایت خود آپلود کرد.

بدین‌ترتیب اکنون مشخصات و تصاویر هر 2 دستگاه به‌طور کامل فاش شده و تنها به قیمت‌‌گذاری آنها اشاره نشده است؛ موضوعی که با معرفی پوکو F5 و پوکو F5 پرو در روز 19 اردیبهشت ماه روشن خواهد شد.

پوکو F5 پرو مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام بوده و با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه روانه بازار می‌شود. این مشخصه‌ها احتمالا تا حدی آشنا به‌نظر می‌رسند؛ چرا که این گوشی اساسا همان ردمی K60 است؛ دستگاهی که پیش‌تر در بازار چین عرضه شد. با این‌حال پوکو F5 پرو مجهز به سرویس‌های گوگل بوده و ظرفیت باتری آن نیز در مقایسه با ردمی K60 اندکی کاهش یافته است.

نمایشگر 6.67 اینچی آمولد از رزولوشن +WQHD (معادل 3200×1440 پیکسل) و چگالی پیکسلی 526ppi برخوردار است. این رقم نشان‌دهنده بالاترین میزان چگالی پیکسلی در یک گوشی هوشمند پوکو تا به امروز است. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 480 هرتزی پشتیبانی می‌کند. اسکنر اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر تعبیه شده و پوشش محافظ روی آن نیز از جنس کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

دوربین اصلی مجهز به سنسور 64 مگاپیکسلی Omnivision OV64B با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز 6P است. لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه‌ای و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند. سیستم دوربین از قابلیت‌های تثبیت‌کنندگی اپتیکی (OIS) و الکترونیکی (EIS) تصاویر پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به‌صورت گسترده در دستگاه‌های پوکو قابل دسترس نیست؛ در نتیجه این موضوع به جذابیت بیش‌تر پوکو F5 پرو برای علاقه‌مندان به عکاسی کمک خواهد کرد.

دوربین سلفی تعبیه شده درون حفره کروی‌شکل روی نمایشگر مجهز به یک سنسور 16 مگاپیکسلی بوده و تنها از قابلیت ضبط ویدیویی با رزولوشن 1080p پشتیبانی می‌کند. پوکو با افتخار به وجود محفظه بخار LiquidCool VC با مساحت 5000 میلی‌متر مربع اشاره نموده است. برای ساخت این سامانه از محفظه‌های بخار تولید شده از استیل ضد زنگ و لایه‌های گرافیتی جهت انتقال هرچه بهتر دما استفاده شده است. در نتیجه میزان رسانایی گرمایی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند پیشین پوکو تا 15 درصد بهبود یافته است.

پوکو F5 پرو مجهز به یک باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 30 واتی پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که ردمی K60 با باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 هستیم.

پوکو F5 پرو در مدل‌های رنگی سفید و مشکی همراه با پوشش شبه کربنی در بازار امارات متحده عربی عرضه خواهد شد. این گجت با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. جهت اطلاع از سایر مدل‌های رنگی یا پیکره‌بندی‌های حافظه برای پوکو F5 پرو بایستی تا فردا منتظر بمانیم.

از سوی دیگر نسخه استاندارد پوکو F5 از یک تراشه میان‌رده کوالکام با نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 استفاده می‌کند. این تراشه مجهز به CPU با فرکانس 2.9 گیگاهرتز بوده و در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت رم فعالیت می‌کند.

پوکو F5 مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی است؛ اگرچه رزولوشن این پنل به 1080p تنزل پیدا کرده است. پیکره‌بندی دوربین پشتی از ماژول اصلی 64 مگاپیکسلی با سنسور ناشناخته، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

ویژگی‌های OIS و EIS کماکان قابل دسترس هستند؛ اما عدم تائید مدل سنسور نشان‌دهنده نوعی عقبگرد در مقایسه با مدل پرو است.

دوربین سلفی نیز دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.45 است. پوکو F5 تنها 7.9 میلی‌متر ضخامت و 181 گرم وزن دارد. این گجت مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است. رابط کاربری MIUI 14 بر پایه اندروید 13، درگاه مادون‌قرمز، NFC و بلوتوث 5.3 سایر ویژگی‌های پوکو F5 را تشکیل می‌دهند.

این دستگاه از مشخصات فنی مشابه با ردمی نوت 12 توربو برخوردار است؛ گجت دیگری که به‌طور انحصاری در بازار چین عرضه می‌شود. پوکو F5 با مدل‌های رنگی مشکی، آبی و سفید قابل سفارش خواهد بود. نسخه سفید رنگ این گوشی دارای سایه‌های رنگی دوگانه تولید شده با چاپ افست بوده و طراحی سرد یخی را شبیه‌سازی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH