گوشی گوگل پیکسل 7a با تراشه تنسور G2 رسما معرفی شد

گوگل با تکیه بر موفقیت گوشی‌ پایین‌رده پیکسل طی سال گذشته اکنون از مدل جدید این گجت موسوم به پیکسل 7a رونمایی کرده است. این دستگاه از همان تراشه داخلی موجود در گوشی‌های پرچمدار گوگل بهره‌برداری می‌کند.

گوگل پیکسل 7a بسیاری از جوانب موفق در مدل سال گذشته را مدنظر قرار داده و با اعمال چندین اصلاح کلیدی، تجربه کاربری دستگاه‌های پیکسلی را تکمیل و یک دستگاه پایین‌رده مطلوب را ایجاد نموده است. این گجت مجهز به یک نمایشگر نسبتا بزرگ 6.1 اینچی با طراحی گوشه به گوشه است. بدنه دستگاه از جنس آلومینیوم بازیافتی، شیشه و پلاستیک ساخته شده است.

نمایشگر گوشی با استفاده از پوشش کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود؛ در حالی‌که پنل پشتی دستگاه از نوعی ترکیب کامپوزیت سه‌بعدی ساخته شده است. این‌بار نیز از زبان طراحی رایج پیکسل استفاده شده و نوار visor از میانه آرایه دوربین عبور کرده است. این نوار از 2 طرف به داخل ریل‌های قاب متصل شده است.

در این مدل مشابه با گوشی سال گذشته سری پیکسل a از یک نمایشگر با رزولوشن کمی بالاتر (معادل 1080×2400 پیکسل) استفاده شده است. این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های 60 هرتزی یک گام پیشرفته‌تر بوده و با وجود به‌کارگیری طراحی Google Smooth Display از نرخ نوسازی حداکثر 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

این متد نمایشی به صرفه‌جویی در میزان مصرف شارژ باتری در طول زمان کمک می‌کند. حسگر اثرانگشت نیز در زیر نمایشگر تعبیه شده و ایجاد کننده مسیری روشن برای گوگل جهت به‌کارگیری Passkey در آینده‌ای نزدیک است.

گوگل پیکسل 7a با برچسب قیمتی 499 دلاری خود ارزان‌‌ترین دستگاه مجهز به جدیدترین تراشه گوگل موسوم به تنسور G2 و پردازنده کمکی تیتان M2 به‌شمار می‌رود. این تراشه‌ها در هر 2 گوشی پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو مورد استفاده قرار گرفتند. تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی در کنار 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 فعالیت می‌کند.

این گجت مجهز به یک باتری 4386 میلی‌آمپرساعتی بوده و بر اساس اعلام گوگل با فعال‌سازی حالت Extreme Battery Saver برای مدت حداکثر 72 ساعت شارژدهی خواهد داشت. بدنه کامپوزیت با گواهی حفاظتی IP67 در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار، امکان استفاده از گوشی حتی در شرایط محیطی دشوار را تضمین می‌کند.

پیکسل 7a از نرم‌افزار فوق‌العاده قدرتمند پردازشگر تصویر گوگل بهره گرفته و مجهز به پیکره‌بندی دوربین دوگانه روی پنل پشتی است. این سنسورها در زیر قاب معروف موسوم به visor قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور عریض 64 مگاپیکسلی بوده و در کنار یک ماژول فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی قرار گرفته است. این مجموعه برای ثبت تصاویر کلوزآپ و عکس‌های نیازمند میدان دید 120 درجه‌ای مفید واقع می‌شوند.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی نیز از قابلیت فیس آنلاک گوگل پشتیبانی می‌کند. این ویژگی امنیتی پیش‌تر در سری پرچمدار گوگل رونمایی شد و اکنون پیکسل 7a ارزان‌‌ترین دستگاهی است که در زمان عرضه به‌صورت پیش‌فرض از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. نسخه خام اندروید گوگل، مجموعه‌ای از امکانات را برای این دوربین‌ها به ارمغان آورده است. این امکانات، کاربران را به تحسین وا داشته‌اند و از جمله آنها می‌توان به ویژگی جدید رفع تاری تصویر گوگل (Photo Unblur)، حذف آیتم‌های زائد از تصاویر (Magic Eraser)، حالت شبانه (Night Sight)، حالت Real Tone برای پردازش تصاویر و نمایش رنگ پوست با دقت بالاتر اشاره کرد.

همچنین گوگل وعده داده که پیکسل 7a از آپدیت‌های امنیتی برای مدت حداقل 5 سال بهره‌مند خواهد شد. با این‌حال به‌روزرسانی‌های اندروید نیز احتمالا برای مدت 3 سال قابل دسترس بوده و این موضوع، چرخه حیات پیکسل 7a را تا سال 2028 افزایش می‌دهد. پیکسل 7a با چندین مدل رنگی جذاب شامل Charcoal، Sea، Snow و Coral روانه بازار خواهد شد.

هر کدام از گزینه‌های رنگی دارای قاب Visor با رنگ‌آمیزی مشابه بدنه اصلی گوشی هستند. این پدیده به گوگل پیکسل 7a ظاهری یکپارچه و نسبتا خارق‌العاده بخشیده است. همچنین گوگل کیس‌های رسمی پیکسل 7a را با رنگ‌آمیزی‌های مشابه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فرآیند ثبت سفارش از طریق فروشگاه گوگل استور انجام شده و مشتریان با پرداخت مبلغ 499 دلار علاوه بر گوشی، یک جفت پیکسل بادز سری A و کیس رسمی را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

گوگل از فرآیند دریافت پیش‌سفارش صرفنظر کرده و گوشی جدید پیکسل 7a را از امروز در 17 کشور مختلف عرضه نموده است. این کشورها شامل ایالات‌متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، نروژ، هلند، دانمارک، سوئد، ژاپن، استرالیا، سنگاپور، تایوان و هندوستان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH