گوگل به زودی مسیریابی سه‌بعدی را در گوگل مپ فراهم می‌کند!

در رویداد 2023 I/O که به تازگی برگزار شد، گوگل از محصولات جدید خود رونمایی کرد؛ علاوه بر آنها، این کمپانی گزارشی درباره بروزرسانی گوگل مپ ارائه کرد. هدف گوگل از این آپدیت، آسان‌تر کردن جستجو و انجام امور مختلف در این برنامه برای کاربران برآورد شده است.

یکی از مهم‌ترین آنها، ارائه مسیر سه‌بعدی بوده که اکنون برای مسیرهای موجود در گوگل مپ در دسترس کاربران قرار گرفت. گوگل در این باره بیان کرد که سال گذشته نیز در رویداد 2022 I/O به مقدمات طراحی مسیرهای سه‌بعدی و مکان‌های مهم اشاره کرده بودیم، با این حال، امسال با شدت بیشتری این آپدیت را فراهم کردیم تا همه کاربران بتوانند در مسیر دلخواه خود از مسیر و نمای سه‌بعدی بهره ببرند.

این کمپانی اینچنین ادامه داد که برای طراحی نمای سه‌بعدی از هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌ها بهره بردیم تا میلیاردها نمای خیابان و تصویر هوایی در یک تصویر دیجیتالی دقیق باهم ترکیب شوند و به کاربر امکان دهند تا تمام چیزهایی که نیاز دارد را در یک مسیر به صورت سه‌بعدی مشاهده کند.

در این فناوری، اطلاعاتی همچون مسیر دوچرخه، پیاده روها، چهارراه‌ها، پارکینگ و خیابان‌ها به طور دقیق طراحی شدند و کاربر می‌تواند با استفاده از نوار لغزنده زمان به اطلاعاتی نظیر کیفیت هوا و ترافیک در آن منطقه دست پیدا کند.

گوگل اعلام کرد که قرار است این فناوری تا قبل از تابستان 2023 در ایالات متحده عرضه شود و تا پایان سال به پانزده شهر (آمستردام، برلین، دوبلین، فلورانس، لاس وگاس، لندن، لس آنجلس، نیویورک، میامی، پاریس، سیاتل، سان فرانسیسکو، سن خوزه، توکیو و ونیز) برسد.

علاوه بر این، گوگل اعلام کرد که می‌خواهد فناوری Aeriel View API را نیز عرضه کند که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از مسیر سه‌بعدی در برنامه‌های خود استفاده کنند. گوگل همچنین قصد دارد از طریق Maps API از کادربندی جذابی از خانه‌ها و الگوهای سه‌بعدی که به تصاویر دنیای واقعی شباهت زیادی دارند، استفاده کند.

تمام این بروزرسانی‌ها نشان‌دهنده این هستند که اکنون کمپانی گوگل یک گام مثبت در این مسیر برداشته و قصد دارد سیستم گوگل مپ خود را بهبود بخشد تا بیشتر از قبل، مسیریابی را برای کاربران آسان کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH