گلکسی زد فلیپ 5 برخلاف مدل‌های قبلی خود از قابلیت Samsung DeX پشتیبانی خواهد کرد

امسال سامسونگ قابلیت جدیدی را به گوشی‌ تاشو صدفی‌شکل خود اضافه می‌کند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فلیپ 4 به‌ترتیب به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو طی سال‌های 2021 و 2022 شناخته شدند.

بر اساس اعلام وبسایت SamMobile، امسال گلکسی زد فلیپ 5 از ویژگی Samsung DeX پشتیبانی خواهد کرد. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا نمایشگر، صفحه‌کلید و موس خود را به دستگاه متصل کنند. به‌عبارت دیگر گلکسی زد فلیپ 5 می‌تواند یک رابط کاربری دسکتاپی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

بی‌تردید این خبر برای آن‌دسته از افرادی که به‌دنبال خریداری گوشی تاشو آینده سامسونگ هستند؛ مایه خرسندی خواهد بود. با این‌حال هنوز مشخص نیست که سامسونگ برای گوشی‌های تاشو قدیمی‌تر خود چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. رویداد آینده Galaxy Unpacked در سومین هفته از ماه جولای برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که سامسونگ طی آن مراسم جزئیاتی را در این رابطه اعلام نماید. با این‌حال Samsung DeX بزرگ‌ترین و جالب‌ترین تغییر قابل اعمال در گلکسی زد فلیپ 5 به‌شمار نخواهد رفت.

هنگامی‌که سامسونگ نخستین مدل گلکسی زد فلیپ را روانه بازار کرد؛ این دستگاه به‌دلیل نمایشگر خارجی بسیار کوچک 1.1 اینچی خود که قابلیت‌های آن‌ را به شدت محدود می‌کرد؛ مورد انتقاد قرار گرفت. این در حالی بود که موتورولا ریزر مجهز به نمایشگر 2.7 اینچی Quick View با ویژگی‌های کاربردی بود.

به‌نظر می‌رسد که امسال سامسونگ برای گلکسی زد فلیپ 5 از نمایشگر خارجی بزرگ با اندازه 3.4 اینچ بهره‌برداری خواهد کرد. این نمایشگر احتمالا برای صاحب دستگاه بسیار مفیدتر واقع خواهد شد. بر اساس شایعات، نمایشگر خارجی این گوشی از رزولوشن 720×748 پیکسل برخوردار خواهد بود.

اگرچه به‌کارگیری چنین نمایشگری یک پیشرفت خوشایند به‌شمار می‌رود؛ اما نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 5 بزرگ‌ترین نمونه به‌کارگیری شده در گوشی‌های تاشو محسوب نمی‌شود. چرا که انتظار می‌رود موتورولا ریزر 40 اولترا مجهز به نمایشگر Quick View با اندازه کمی بزرگ‌تر معادل 3.5 اینچ باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ احتمالا به کاربران امکان خواهد داد تا از این نمایشگر بزرگ‌تر برای اجرای برنامه‌ها، تعامل با اعلان‌ها، هشدارها و پیام‌ها و احتمالا منظره‌یاب سلفی استفاده کنند.

گلکسی زد فلیپ 5 به احتمال فراوان مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی خواهد بود. همچنین نمایشگر داخلی نیز احتمالا از اندازه 6.7 اینچی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار خواهد بود.

اگرچه پشتیبانی از ویژگی Samsung DeX یک مزیت به‌شمار می‌رود؛ اما این موضوع احتمالا در افزایش فروش گلکسی زد فلیپ 5 طی سال جاری میلادی تاثیر چندانی نخواهد داشت. این در حالیست که گوشی‌های سری گلکسی زد فولد همواره با قابلیت پشتیبانی از DeX روانه بازار شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH